Citat:
Ursprungligen postat av
asdhundrafog
Hej! Vela höra här med folket hur eran relation blev efter ni fick barn? I detta hushåll har det blivit mer bråk och sambon har börjat gråta mer nu sedan bebisen föddes (1,5 år sedan). Känns inte riktigt som jag trivs i sambons närhet, börjar bli som en isolerat hem man inte får göra det som inte passar henne så man gör i princip bara jobbar, tar hand om barnet, finns det inget att göra så brukar jag gå och lägga mig i sängen bara för att undvika sambon och kolla på film i mobilen, annars blir det gnäll på att man inte vill umgås när man har jobbat hela dagen, sedan tagit hand om barnet och inte haft egentid.
Någon som känner igen sig?
Ja, det tro fanken att det blir slitningar om du inte vill umgås med din sambo.
Hur mycket egentid får hon?
Jag har fem barn, och har inte upplevt det problem du beskriver. När maken kom hem från arbetet hjälptes vi åt med barn och de bestyr som skulle göras ... sen hade vi (tydligen den konstiga) viljan att umgås med varandra.
Vilket innebar att när barnen var lagda och dagens undanplockat så tittade vi på TV, pratade eller umgicks med varandra.
Hade han (eller jag) klivit in i sovrummet och föredragit ensamhet framför den andras sällskap så hade det nog lett till slitningar - jag har svårt att tänka mig annat. I synnerhet hade det nog uppstått från min sida som gick hemma på dagarna med barnen som sällskap medan han faktiskt hade sociala kontakter på arbetet.
Prova att se stunderna tillsammans som "egentid" för er två, det är den tiden ni har att koncentrera er på varandra och att stärka gemenskap och känslor för varandra.