Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-23, 13:52
  #25
Medlem
Alla dessa psykiska problem, egoism och självskadebeteende måste väl ändå synts innan ni skaffade barn? Varför inte bryta i tid innan det även finns en tredje person inblandad som inte själv kan välja med vem den vill leva med? Ingenting kan bli bättre bara för att man skaffar ett barn då det faktiskt kräver båda föräldrarnas engagemang.

Men visst, jag har själv levt med en borderline-tjej och förstod inte då att hon sakta bröt ner mig och att vännerna försvann. Jag tassade runt på tå allt som oftast för att inte få henne i obalans. Varför offra sitt eget välbefinnande för att vara vårdare och passa upp åt en psyksjuk brud som ändå inte bryr sig om någon än sig själv?

Jag tror faktiskt inte att du kan få henne eller ert liv tillsammans bättre utan frågan blir snarare hur länge du själv ska hålla ut. Ju mer du gör, ställer upp och täcker för henne, ju mer kommer hon kräva av dig. Du måste ställa krav på henne, inte falla för krokodiltårar och gnäll. Ju mer du tar på dig själv ju mer dåligt kommer du själv må och hon kommer bara tycka att du inte är en man.
Citera
2017-07-16, 20:48
  #26
Medlem
En mor bryr sig om sitt barn, dess garanti för säkerhet är allt.

Täcker man upp behoven, får man oftast uppskattning tillbaka. Man måste visa, och framförallt förklara i ord hur mycket man bryr sig. Hon får skälla bäst hon vill då, orden gör ändå att hon upmärksammar vad du gör under en dag.
Självklart är en hustru som kan uppskatta pretationer bra.

Det ska inte vra krav på att sakna varandra.
Det gäller att sakna kommunikationen, för under en sådanhär (tids-)krävande period kommer ni att behöva varandra.
Tråkigt nog kommer många allt för ofta in med illusioner att partnern ska ha exakt samma syn och åsikt om uppfostran som dem själva.

Bryta isen. Bryta isen. Bryta isen.
Innan du beklagardig över din fru, glr minst tio kvalitativa insatser för att få en kommunikation. Dialog.
Då har du åtminstonde försökt (till skillnad från nu). Då kommer dessutom bli pinsamt för henne om ni har prterapi, när duförsökt och hon inte har lyssnat. Råd från självuppsvällda kvinnor och män från flashback är oftast kontraproduktivt. Det går att ha en underbar period. Men inte utan kommunikation, förståelse, och analyserande huvud.
Citera
2017-07-16, 21:04
  #27
Medlem
Efter att ha spenderat senare delen av 90 ,början av 2000 talet på nattklubb tyckte både jag och kärleken att det var skönt att få barn ,kliva av hela den grejen .visst var småbarnsåren slitiga men vi hade tur som hade engagerade föräldrar som gärna var barnvakt (de trodde väl aldrig att vi skulle växa upp och skaffa barn så de var helt bäbisutsvultna,hi hi )ofta stannade vi bara hemma och myste .sedan gjorde vi egna saker också med våra egna vänner -inget drama runt detta ,utan vi peppade varandra att gå ut ibland själva för att inte tappa vännerna .Klistret som håller ihop oss är nog att vi har samma värderingar och att vi är i botten familjeorienterade .
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback