Citat:
Trevligt att svaren var intressant, du-valet i din fråga gjorde att jag trodde det var tänkt som ett PM till nån först istället för ett tråd-inlägg
Ja, det är ju så beträffande sjukdomar som cancer, det är skrämmande och medan en del säkert drar sig från det p.g.a. det så kan samtidigt den mognad det innebär att ha gått igenom något sådant medföra att han lockar en del damer. Som skidåkare är han ju van vid att verkligen kämpa hårt på andra områden med.
Synd att hans kropp inte riktigt svarar på den träning som krävs längre dock som han sa i programmet.
[b][quote=Lostworld[/B]
Citat:
Inte så mycket "dark horse" för min del faktiskt. Tror att han kommer med i programmet.
Han var ju dessutom i behov av hjälp eftersom han blivit bränd av en tidigare relation och därför levt ensam i tio år.
Han var ju dessutom i behov av hjälp eftersom han blivit bränd av en tidigare relation och därför levt ensam i tio år.
Nä, jag inser att det var ett dåligt ordval men jag menar att det inte är var en "hunk-bonde" etc eller att han levde speciellt glammigt men ändå lär locka en hel del damer.
Citat:
Jag tyckte att han hade ordnat en rätt trevlig livsstil för sig, även om det var ovanligt att höra om en bonde som kan resa på det sättet. Kanske golddigger-varning på mig då?
Ja, han förtjänade ju sin framgång om det han sa stämde. Han hade jobbat sig uppåt genom hårt arbete och skördade nu livets frukter. Han hade ju anställda som skötte det mesta jobbet och kan man ha det så skall man givetvis göra så. Jag tvivlar på att någon annan valt en annan väg.
Citat:
Det har varit med två homosexuella deltagare i programmet: Peter Gustafson (2008) och Johanna Nordin (2011). Så där fick de ju ihop tillräckligt med brev i alla fall.
Sen var det en ju en kille som sökte till programmet, Christer Yrjas (2014), som inte kom med tyvärr. Hade gärna sett honom i programmet:
https://www.qx.se/noje/26158/bonde-soker-fru-christer-vill-ha-ditt-brev/
Har svårt att se att TV4 skulle tacka nej till möjligheten att ha med en homo-bonde om möjligheten fanns så det kanske stämmer att han inte fick så många brev då.
Några andra fall kommer jag inte ihåg men det kanske har funnits fler?
För övrigt så tyckte jag att den lesbiska bonden som sökte nu, Leonora, verkade rätt jobbig.
Dock så kan det ju bli "bra tv" om hon är med.
Sen var det en ju en kille som sökte till programmet, Christer Yrjas (2014), som inte kom med tyvärr. Hade gärna sett honom i programmet:
https://www.qx.se/noje/26158/bonde-soker-fru-christer-vill-ha-ditt-brev/
Har svårt att se att TV4 skulle tacka nej till möjligheten att ha med en homo-bonde om möjligheten fanns så det kanske stämmer att han inte fick så många brev då.
Några andra fall kommer jag inte ihåg men det kanske har funnits fler?
För övrigt så tyckte jag att den lesbiska bonden som sökte nu, Leonora, verkade rätt jobbig.
Dock så kan det ju bli "bra tv" om hon är med.
Jo men fick dom så mycket brev då eller valdes dom av andra anledningar? För att dom just hade den läggningen? Inget fel så sett men likväl.
Citat:
Finns ju alltid en risk att cancern kommer tillbaka tyvärr. Vi fick ju heller inte veta vilken typ av cancer det var. Stackars kille.
Tyckte han verkade trevlig osv men frågan är om han är redo för ett förhållande med tanke på tiden som hans skidåkning tar. Han sa även att han sökte en tjej i första hand och att fru fick komma senare. Något man kan förstå med tanke på hans ålder, samtidigt så svarade killen som bara var två år äldre direkt att det var just en fru han sökte. Så lite skillnad där...
Tyckte han verkade trevlig osv men frågan är om han är redo för ett förhållande med tanke på tiden som hans skidåkning tar. Han sa även att han sökte en tjej i första hand och att fru fick komma senare. Något man kan förstå med tanke på hans ålder, samtidigt så svarade killen som bara var två år äldre direkt att det var just en fru han sökte. Så lite skillnad där...
Skidåkningen verkade väl lite mer läggas åt sidan i takt med att kroppen hans inte svarade på träningen som han ville?
. Jag hoppas att inte tjejer väljer bort honom bara för att han haft cancer, men som du säger, det finns ju okunskap hos många när det gäller sjukdomar.