2017-04-19, 11:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ingen fara, det var intressant med dina svar . Jag hoppas att inte tjejer väljer bort honom bara för att han haft cancer, men som du säger, det finns ju okunskap hos många när det gäller sjukdomar.

I övrigt så kan nog dina tankar stämma in rätt bra tycker jag.

Trevligt att svaren var intressant, du-valet i din fråga gjorde att jag trodde det var tänkt som ett PM till nån först istället för ett tråd-inlägg

Ja, det är ju så beträffande sjukdomar som cancer, det är skrämmande och medan en del säkert drar sig från det p.g.a. det så kan samtidigt den mognad det innebär att ha gått igenom något sådant medföra att han lockar en del damer. Som skidåkare är han ju van vid att verkligen kämpa hårt på andra områden med.
Synd att hans kropp inte riktigt svarar på den träning som krävs längre dock som han sa i programmet.

[b][quote=Lostworld[/B]
Citat:
Inte så mycket "dark horse" för min del faktiskt. Tror att han kommer med i programmet.
Han var ju dessutom i behov av hjälp eftersom han blivit bränd av en tidigare relation och därför levt ensam i tio år.

Nä, jag inser att det var ett dåligt ordval men jag menar att det inte är var en "hunk-bonde" etc eller att han levde speciellt glammigt men ändå lär locka en hel del damer.

Citat:
Jag tyckte att han hade ordnat en rätt trevlig livsstil för sig, även om det var ovanligt att höra om en bonde som kan resa på det sättet. Kanske golddigger-varning på mig då?

Ja, han förtjänade ju sin framgång om det han sa stämde. Han hade jobbat sig uppåt genom hårt arbete och skördade nu livets frukter. Han hade ju anställda som skötte det mesta jobbet och kan man ha det så skall man givetvis göra så. Jag tvivlar på att någon annan valt en annan väg.

Citat:
Det har varit med två homosexuella deltagare i programmet: Peter Gustafson (2008) och Johanna Nordin (2011). Så där fick de ju ihop tillräckligt med brev i alla fall.
Sen var det en ju en kille som sökte till programmet, Christer Yrjas (2014), som inte kom med tyvärr. Hade gärna sett honom i programmet:
https://www.qx.se/noje/26158/bonde-soker-fru-christer-vill-ha-ditt-brev/
Har svårt att se att TV4 skulle tacka nej till möjligheten att ha med en homo-bonde om möjligheten fanns så det kanske stämmer att han inte fick så många brev då.
Några andra fall kommer jag inte ihåg men det kanske har funnits fler?

För övrigt så tyckte jag att den lesbiska bonden som sökte nu, Leonora, verkade rätt jobbig.
Dock så kan det ju bli "bra tv" om hon är med.

Jo men fick dom så mycket brev då eller valdes dom av andra anledningar? För att dom just hade den läggningen? Inget fel så sett men likväl.

Citat:
Finns ju alltid en risk att cancern kommer tillbaka tyvärr. Vi fick ju heller inte veta vilken typ av cancer det var. Stackars kille.
Tyckte han verkade trevlig osv men frågan är om han är redo för ett förhållande med tanke på tiden som hans skidåkning tar. Han sa även att han sökte en tjej i första hand och att fru fick komma senare. Något man kan förstå med tanke på hans ålder, samtidigt så svarade killen som bara var två år äldre direkt att det var just en fru han sökte. Så lite skillnad där...

Skidåkningen verkade väl lite mer läggas åt sidan i takt med att kroppen hans inte svarade på träningen som han ville?
Citera
2017-04-19, 16:47
Medlem
[quote=kostymnisse|60498492]Trevligt att svaren var intressant, du-valet i din fråga gjorde att jag trodde det var tänkt som ett PM till nån först istället för ett tråd-inlägg

Ja, det är ju så beträffande sjukdomar som cancer, det är skrämmande och medan en del säkert drar sig från det p.g.a. det så kan samtidigt den mognad det innebär att ha gått igenom något sådant medföra att han lockar en del damer. Som skidåkare är han ju van vid att verkligen kämpa hårt på andra områden med.
Synd att hans kropp inte riktigt svarar på den träning som krävs längre dock som han sa i programmet.

Jo jag förstår att min inlägg kunde tolkas så. Jag hoppas för hans skull att den mognad han har gör att en del damer fattar tycke och skriver till honom. Han kan nog ha massor att ge.

Och som du säger, han är van att kämpa, ger sig inte och verkade inte tycka synd om sig själv och det är ju egenskaper som tjejer brukar tycka om och dras till.
[b]
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld[/B

Nä, jag inser att det var ett dåligt ordval men jag menar att det inte är var en "hunk-bonde" etc eller att han levde speciellt glammigt men ändå lär locka en hel del damer.

Ja, han förtjänade ju sin framgång om det han sa stämde. Han hade jobbat sig uppåt genom hårt arbete och skördade nu livets frukter. Han hade ju anställda som skötte det mesta jobbet och kan man ha det så skall man givetvis göra så. Jag tvivlar på att någon annan valt en annan väg.

Jo men fick dom så mycket brev då eller valdes dom av andra anledningar? För att dom just hade den läggningen? Inget fel så sett men likväl.

Skidåkningen verkade väl lite mer läggas åt sidan i takt med att kroppen hans inte svarade på träningen som han ville?
Citera
2017-04-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker att hon som söker en kvinna att leva med verkar mest spännande att följa.

Sigrid är nog väldigt krävande som person och hon var nog mest ute efter att få uppmärksamhet. Känns ganska löjligt. Hoppas vi slipper sådant i år eftersom det inte tillför något för tittarna.

Ja och det var ju inte lite hon hade gått igenom heller, hon hade ju blivit lämnad av sin fru när hon var höggravid. Bara det lär nog få massor med tjejer att söka och vilja ösa kärlek över henne. Hon såg ju bra ut också och hade livsglädje.

Sigrid, definitivt krävande, uppmärksamhetstörstande och noll självuppfattning. Tror vi lär slippa sånt i denna säsongen.
Citera
2017-04-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ja och det var ju inte lite hon hade gått igenom heller, hon hade ju blivit lämnad av sin fru när hon var höggravid. Bara det lär nog få massor med tjejer att söka och vilja ösa kärlek över henne. Hon såg ju bra ut också och hade livsglädje.

Sigrid, definitivt krävande, uppmärksamhetstörstande och noll självuppfattning. Tror vi lär slippa sånt i denna säsongen.

Ja, jag har hört om henne flera gånger tidigare och det måste ju vara jättetufft det hon gått igenom. Konstig det där att trots att hon var gift så kunde hennes exfru helt frånta sig allt ansvar för barnet. Tror att många ser henne som en spännande person som ständigt har nya saker på gång. Årets bönder kommer nog få väldigt mycket brev, de har alla något speciellt och verkar seriösa i jakten på kärlek. Tycker det är modigt av alla som vågar söka och vara med och dejta i tv.
Citera
2017-04-19, 17:59
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Å andra sidan så var det väl inte med någon "hunk-bonde" alls i den här uppställningen?
Förutom att en del unga tjejer säkert tycker att Erik är söt.
Deltidsbrandmannen sa ju även själv lite generat att ha ibland fick komplimanger om att han var "snygg".

Citat:
Det var ju lite ovanligt, för man är ju inte van vid att höra om en bonde som kan ta sig den friheten att resa. Tvärtom, så tycks ju många bönder ha svårt att lämna sin gård och åka iväg.
Du har dock en poäng i att han kan dra till sig "fel" kvinnor som bara dras till den livsstilen och inte uppskattar bondelivet egentligen.

Citat:
Jag reagerade mest på att du skrev att det väl inte varit alltför många brev till homobönderna tidigare år, dvs det lät mer som ett påstående. Jag har ingen aning om hur det ligger till men tror som sagt inte att TV4 tackar nej till möjligheten om de bara får ihop x antal brevskrivare att medverka i programmet. Att Christer Yrjas inte kom med i programmet kan ju då kanske bero på det.

Citat:
Ja, så var det kanske. Blir bara lite rädd när han bara är 21 och programmets facit inte varit det bästa när det gäller dessa unga killar.
Citera
2017-04-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ja, jag har hört om henne flera gånger tidigare och det måste ju vara jättetufft det hon gått igenom. Konstig det där att trots att hon var gift så kunde hennes exfru helt frånta sig allt ansvar för barnet. Tror att många ser henne som en spännande person som ständigt har nya saker på gång. Årets bönder kommer nog få väldigt mycket brev, de har alla något speciellt och verkar seriösa i jakten på kärlek. Tycker det är modigt av alla som vågar söka och vara med och dejta i tv.

Som homosexuellt par är det bara en som blir vårdnadshavare. Den andra parten får sedan adoptera barnet om jag har fattat rätt.
Citera
2017-04-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Å andra sidan så var det väl inte med någon "hunk-bonde" alls i den här uppställningen?
Deltidsbrandmannen sa ju även själv lite generat att ha ibland fick komplimanger om att han var "snygg

Ja, så var det kanske. Blir bara lite rädd när han bara är 21 och programmets facit inte varit det bästa när det gäller dessa unga killar.

Ha, ha vad har jag missat? Vem är deltidsbrandman?

Ang de unga bönderna så tror jag att det kan vara svårt att hitta en "ung" tjej som vill slå sig till ro på ett mindre ställe. Är man 20-21 så kanske man vill ha ut mer av livet än att bosätta sig i Hälsingland för resten av livet?

De unga tjejer som söker brukar ju (iaf i mina ögon) vara ganska barnsliga...
Citera
2017-04-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Som homosexuellt par är det bara en som blir vårdnadshavare. Den andra parten får sedan adoptera barnet om jag har fattat rätt.

Ja men det blir ju konstigt om det tar slut innan barnet är född. Då kan den andra föräldern helt försvinna och slippa allt ansvar.
Citera
2017-04-19, 18:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ha, ha vad har jag missat? Vem är deltidsbrandman?

Den här mannen, Fredrik:
http://www.tv4.se/bonde-s%C3%B6ker-fru/artiklar/n%C3%B6tbonden-fredrik-leandersson-s%C3%B6ker-k%C3%A4rlek-i-bonde-s%C3%B6ker-fru-58e0f2b4fca38f2ca70 002eb

Sebastian från en tidigare säsong var ju förövrigt också deltidsbrandman.

Citat:
Ang de unga bönderna så tror jag att det kan vara svårt att hitta en "ung" tjej som vill slå sig till ro på ett mindre ställe. Är man 20-21 så kanske man vill ha ut mer av livet än att bosätta sig i Hälsingland för resten av livet?

De unga tjejer som söker brukar ju (iaf i mina ögon) vara ganska barnsliga...

Ja, och killarna har inte alltid varit så mogna de heller.
Så det blir ofta problem när de är så unga. Dock finns det ju undantag som jag nämnt tidigare i tråden. Men generellt skulle jag säga att det är bättre att satsa på bönder som i alla fall 26-30 år än 20-22.
Citera
2017-04-20, 07:20
Medlem
Efter förra årets säsong, där deltagare haft kontakt innan programserien startade, hur tror ni att det blir i år?

Hur många tror ni stalkar upp dom de är intresserade av och tar kontakt innan programstart? Kanske programformat passade bättre innan alla sociala medier slog igenom?
Citera
2017-04-20, 08:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Jo jag förstår att min inlägg kunde tolkas så. Jag hoppas för hans skull att den mognad han har gör att en del damer fattar tycke och skriver till honom. Han kan nog ha massor att ge.

Och som du säger, han är van att kämpa, ger sig inte och verkade inte tycka synd om sig själv och det är ju egenskaper som tjejer brukar tycka om och dras till.
[b]

Precis, jag önskar honom allt gott i sin jakt på kärleken.
Dessutom är han ju en kille som, om även om det låter klichéaktigt, verkligen "tar vara på livet". Jag har varit med såpass länge här i livet att jag lärt mig att folk som gått igenom enormt tunga perioder antingen personligen eller i sin familj etc verkligen är dom som när det jobbiga tar slut njuter mer av livet.
Ska man fortsätta med klichéer är det ju något vi alla bör lära oss av, att ta vara på livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Deltidsbrandmannen sa ju även själv lite generat att ha ibland fick komplimanger om att han var "snygg".

Det var ju lite ovanligt, för man är ju inte van vid att höra om en bonde som kan ta sig den friheten att resa. Tvärtom, så tycks ju många bönder ha svårt att lämna sin gård och åka iväg.
Du har dock en poäng i att han kan dra till sig "fel" kvinnor som bara dras till den livsstilen och inte uppskattar bondelivet egentligen.

Jag reagerade mest på att du skrev att det väl inte varit alltför många brev till homobönderna tidigare år, dvs det lät mer som ett påstående. Jag har ingen aning om hur det ligger till men tror som sagt inte att TV4 tackar nej till möjligheten om de bara får ihop x antal brevskrivare att medverka i programmet. Att Christer Yrjas inte kom med i programmet kan ju då kanske bero på det.

Jo, jag inser att det lät lite missvisande beträffande homo-böndernas brev.
Det känns faktiskt rent generellt som en oerhört svårgissad omgång beträffande vilka som får mest brev.

Personligen gillade jag stilen på den kvinnliga bonden som inte var homo, hon ville ha någon på gården men man behövde nödvändigtvis inte jobba med henne där.
Jag har svårt att se att det skulle vara så bra att kombinera kärleksliv och arbetsliv men det baserar jag på egna erfarenheter och det är säkerligen olika för alla.

Citat:

Du har rätt om inget ändrats. Adopterar du dock ett barn som par blir det ju annorlunda men det är svårt för en del (Jag vet några som försökt och det ses inte helt med blida ögon överallt i världen när ett homopar vill adoptera) ändå.
Citera
2017-04-20, 22:57
Medlem
Citat:

Ja det är nog inte alla som hade orkat ta sig igenom det som hon råkade ut för, men hon verkade ha en inre styrka och trots allt som hade hänt en god aptit på livet , och en längtan efter ny kärlek. Tror också den som får en relation med henne kommer få ett ganska spännande liv, men då gäller det ju att hon hittar en tjej som också vill ha ett liv där det ständigt händer saker.

Jo det lär nog bli rätt stora brevskördar till årets bönder. Dem verkar alla seriösa och det är nog ett medvetet drag av TV4 efter den massiva kritiken förra året på sociala medier.

Absolut, hade nog inte själv vågat ställa upp och dejta och lämna ut mig i TV om jag varit singel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in