Citat:
Ursprungligen postat av
MeMajk
Enligt egen utsago låter alltså som att det inte finns någon undersökningen med fastslagen diagnos.
Hm, ja då kan hon ju ha dragit till med dessa attacker i olika sammanhang tidigare och det finns en chans att hon försöker med detta under rättegången också, allt som jag sagt tidigare har jag glömt på grund av att jag faktiskt kan få små TIA som gör att jag så behändigt glömmer lite av varje när jag tjänar på det

Är det bara jag som är gammalmodig när jag lägger ett värde i innebörden av begreppet trovärdighet?
För mig byggs trovärdighet successivt upp med ärligt agerande och sanningsenliga uttalanden. En lögn skadar trovärdighet påtagligt. Flera lögner gör det IMO svårt att tro på något som uppgiftslämnaren säger.
Jag har intrycket att domstolsväsendet har en tendens att säga: "Vi tror på vad som helst om vi inte har konkreta bevis som bevisar motsatsen". Det är naturligtvis bra om det förhindrar att oskyldiga döms, men det är mindre bra om resultatet blir att alltför många skyldiga frikänns.
När det gäller JM så var det IMO länge sedan hon förbrukade den lilla trovärdighet som hon hade när den här tråden startade för snart nio månader sedan. Jag tror och hoppas att hon i domstolen kommer att konfronteras med det faktum att hon ändrat sin historia flera gånger. Kan man skylla det på TIA, eller är det bara ett sätt att hitta något som låter bättre än mytomani?
När det visade sig att man inte ens kan lita på riksrevisorerna så började jag undra om jag kanske borde lätta lite på mina krav och förväntningar när det gäller trovärdighet?
–