Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 11:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Mordet 23,21,30. Åsen 23,22,30.

I det läget hade mördaren tre vägar att fortsätta. Till höger, till vänster eller rakt fram.

Malmskillnadsgatan frekventares på den tiden av horor, torskar, narkomaner, kriminella och i viss mån av områdets boenden och dess rastande hundar. Mordkvällen inbjöd inte till nöjespromenader. Det var sex grader kallt och snålblåst.

Så vitt vi känner till var det folktomt när mördaren äntrade åsen. En fantom som ingen såg anlända till mordplatsen eller sågs fortsätta efter trappkrönet. På en minut förflyttade sig alltså mördaren från en miljö till en annan. Det normala klientelet på denna gatan ville inte ha någonting med polisen att göra. Hur många personer man än såg springa. Eftersom man själva sprang. Något som Nieminen intygade. Hennes egna ord var att hon trodde att mannen hon mötte hade ryckt en väska. Ord som får mig att tro att hon var väl förtrogen med området. Hon med sällskap ingick i miljön.

Det som fascinerar mig är att du är lika säker på att mördaren sprang norrut som Holmer var säker på att han sprang rakt fram. Där det mest logiska söderut ignoreras. Utifrån vilka fakta.

Som du säger. Malmskillnadsgatan söderut erbjuder både horor och torskar och gud vet vad för folk. Inget bra om man vill undvika oförberedda händelser.
Österut, DBs gata, finns risk visa sig för mycket, någon kan se när han kom upp och följa hans väg med blicken.
Norrut, snabba svängar, mindre än en halvminut, om du är osedd, kan ingen efter svängen på Döbelnsgatan längre direkt koppla till mordet.
Alltså är norrut bästa väg att komma undan nyfikna blickar.

Ja jag påstår idag, utefter vad jag sett och läst, att jag är helt säker på det jag säger.
GM sprang mot Döbelnsgatan.
Citera
2017-04-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Du tror det?

Med namn eller som grupp?

Jag vet. Namn.
Citera
2017-04-18, 12:20
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Som du säger. Malmskillnadsgatan söderut erbjuder både horor och torskar och gud vet vad för folk. Inget bra om man vill undvika oförberedda händelser.
Österut, DBs gata, finns risk visa sig för mycket, någon kan se när han kom upp och följa hans väg med blicken.
Norrut, snabba svängar, mindre än en halvminut, om du är osedd, kan ingen efter svängen på Döbelnsgatan längre direkt koppla till mordet.
Alltså är norrut bästa väg att komma undan nyfikna blickar.

Ja jag påstår idag, utefter vad jag sett och läst, att jag är helt säker på det jag säger.
GM sprang mot Döbelnsgatan.

Informera oss okunniga.

Du är lika säker på att gärningsmannen sprang mot Döbelnsgatan som Basfakta och Holmer var/är säkra på att han sprang mot Snickarbacken. För mig är det rent dravel.
Citera
2017-04-18, 13:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Informera oss okunniga.

Du är lika säker på att gärningsmannen sprang mot Döbelnsgatan som Basfakta och Holmer var/är säkra på att han sprang mot Snickarbacken. För mig är det rent dravel.

Det förstår jag. Jag inser det kontroversiella med att påstå det jag gör. Kan inte tvinga någon att tro på det jag påstår. Inte desto mindre för det, är det så jag ser det. Jag vet med säkerhet att varken basfakta eller HH sett den informationen jag hänvisar till. Jag ser den som oerhört tillförlitlig.
Vill bara redogöra min åsikt utefter det jag sett.
Citera
2017-04-18, 15:34
Medlem
Citat:
Det förstår jag. Jag inser det kontroversiella med att påstå det jag gör. Kan inte tvinga någon att tro på det jag påstår. Inte desto mindre för det, är det så jag ser det. Jag vet med säkerhet att varken basfakta eller HH sett den informationen jag hänvisar till. Jag ser den som oerhört tillförlitlig.

Ok om du inte vill gå in på det exakt. Men grundar det sig på ett vittne ? vittnesmål ?
Citera
2017-04-18, 18:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Ok om du inte vill gå in på det exakt. Men grundar det sig på ett vittne ? vittnesmål ?

Jag vill inte gå in på det, på det här forumet.

Det jag kan få fram av det jag sett och hört är att HHs version om flyktvägen är fel.

Som jag ser det då, finns det 2 alternativ till var GM faktiskt tog vägen.

Alt 1: Han kan ha gått in i en port på Döbelnsgatan utmed med Johannes

Alt 2: Kanske mest troligt då, vänster på Kammakargatan.
Citera
2017-04-18, 19:13
Medlem
Citat:
Jag vill inte gå in på det, på det här forumet.

Det jag kan få fram av det jag sett och hört är att HHs version om flyktvägen är fel.

Som jag ser det då, finns det 2 alternativ till var GM faktiskt tog vägen.

Alt 1: Han kan ha gått in i en port på Döbelnsgatan utmed med Johannes

Alt 2: Kanske mest troligt då, vänster på Kammakargatan.

Var blev han sen av?
Citera
2017-04-18, 21:37
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Eftersom det inte finns någon som kan vittna om att mördaren sprang söderut efter trappkrönet så anses det vara ett bevis för att han inte tog den vägen. Jag är övertygad om att du inte förstår den distinktionen.

Det finns ingen som kan vittna om att GM sprang söderut eftersom han han sprang norrut.
Citera
2017-04-18, 22:30
Medlem
Citat:

Har du någon teori om varför isåfall HH trodde på den andra flyktvägen, desinformation eller misstag?

Det känns som nästan det enda sättet att komma vidare med mop är att det dyker upp okänd information från någon/några med speciell insyn i mop.
Citera
2017-04-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Har du någon teori om varför isåfall HH trodde på den andra flyktvägen, desinformation eller misstag?

Det känns som nästan det enda sättet att komma vidare med mop är att det dyker upp okänd information från någon/några med speciell insyn i mop.

Hur tänker du med speciell insyn?
Citera
2017-04-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hur tänker du med speciell insyn?

Någon som har kunskap om mordet som inte är offentligt, någon info som till exempel inte är skrivet i den här tråden
Citera
2017-04-18, 23:21
Medlem
Citat:
Det tragiska är att man tillät denna elefant att delta i rättegångarna mot CP. Som ett karaktärsvittne för att Lisbet var samlad och kontaktbar. Vilket hon själv hävdade senare. Ytterst skärpt och iakttagande. Utan att minnas SE.
Jag har tidigare påpekat att SE inte var ett karaktärsvittne för att Lisbet var samlad och kontaktbar. Att du fortsätter upprepa detta är förvånande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in