Citat:
Ursprungligen postat av
ErPupone
Björn "Lill-garvis" Carlsson.
Utveckla gärna vad med ert tifo som gör att det är det snyggaste. Av ren nyfikenhet! Och jag tror du åsyftar hans far med nazi-referensen, vet inte äktheten på den bilden som det refererats till
Citat:
Ursprungligen postat av
SystemResearch
Tycker du verkligen det? I min mening så är UBs 15 års-tifo mycket snyggare. Känns som att ni, likt gnaget till sitt tifo mot DIF 21/9-16, hyller mer själva tanken än resultatet. Hade ni haft en bild på tex Söder Mälarstrand, från Norr Mälarstrand, så hade det blivit ruggit bra. Nu blir det bara plottrigt och svårt att tyda.
Vet inte heller äktheten på bilden som det refereras till, men svastikafanan syns väl tydlig? Kanske inte är i privat sammanhang, "nazi-Garvis" är inte menat att vara ett 100% seriöst kallnamn, snarare en gliring.
(Svar även till
SystemResearch) Jag vet inte vad som gör vårt tifo så vackert i mina ögon. Kanske är det min Stockholmschauvinism och det att jag kan relatera till varje del av tifot. Roddarna på Hammarby Sjö, Sofia Kyrka, Gamla Söder, Nacka Skoglund eller klubbmärket. "Mina drömmars stad" är även en gripande titel för alla Stockholmare. Eller så är det för att tifot var i fyra delar. Jag vet som sagt inte, men jag grips av en fruktansvärd begeistring när jag ser på tifot i efterhand. Det är så klart en subjektiv uppfattning, men enligt mig så är det det vackraste jag skådat på en svensk fotbollsläktare.
Jag tänker dock inte sätta mig över någon annan efter denna match. Ni var bra, både tifo och sång, och så var även vi. En god tillställning mellan Stockholms två framtidslag, och vi kämpade oss till segern.