2017-04-17, 22:49
Medlem
15Februaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
helvete vad jag vill ha derby nu såsom vi spelade mot elfsborg igår. äckliga gnagarsvin. äckliga sambaslampor.
Sluta vara så naiv.
http://derbyseger.se/
Citera
2017-04-17, 22:49
Medlem
Snygga tifon av AIK och Bajen!
Citera
2017-04-17, 22:52
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag får ta och revidera, det verkar som att det var nazi-Garvis man hyllade.

Snygg målning av AIK, resten av tifot föll mig dåligt i smaken, alldeles för plastigt och tråkigt.
Poängterar än en gång att det här tifot nog var det snyggaste som vår tifogrupp någonsin har gjort.
Björn "Lill-garvis" Carlsson.

Utveckla gärna vad med ert tifo som gör att det är det snyggaste. Av ren nyfikenhet! Och jag tror du åsyftar hans far med nazi-referensen, vet inte äktheten på den bilden som det refererats till
Senast redigerad av ErPupone 2017-04-17 kl. 23:02.
Citera
2017-04-17, 22:57
Medlem
simonvps avatar
Mitt bland alla pikar och dissningar av Friends måste jag ändå säga att det var riktigt bra drag idag från båda klackarna! Hade det varit Tele 2- eller Råsunda-akustik hade det fan varit hög Europaklass vågar jag säga!

Satt långsida i närheten av Bajenklacken och är bajare själv, så min objektivitet är såklart tveksam, men tycker ändå vi var bäst på läktaren. Sången dog inte efter aiks 1-0 och när aik pressar på som värst minut 50-70 dippar klacken ytterst sällan. Efter 1-2 är det brutalt bra drag, men där hjälper såklart eufori, extas samt matchutveckling till en jävla massa. Sjukt kul att få köra Bright side igen iaf, men jävlar vad vi kommer få den i röven nästa gång aik eller dif slår oss

Tycker aik också var väldigt bra idag på läktaren. Får några riktiga brutala toppar som dränkte rätt stark bajensång (detta trots att jag satt närmare bajenklacken). Man är rätt mycket bättre på att få med sig hela arenan i ramsor än vad vi är på Tele 2. En grej jag tycker man gör bra är att man efter mål fortsätter sjunga samma ramsa med högre tryck, medan vi och dif fått för oss att vi måste byta till specifika "målramsor". Efter 1-2 dör dock trycket rejält, vilket är rätt förståeligt och inte så klandervärt.
Senast redigerad av simonvp 2017-04-17 kl. 23:05.
Citera
2017-04-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone

Utveckla gärna vad med ert tifo som gör att det är det snyggaste. Av ren nyfikenhet! Och jag tror du åsyftar hans far med nazi-referensen, vet inte äktheten på den bilden som det refererats till

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0011/05/garvis.html
Citera
2017-04-17, 23:12
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
helvete vad jag vill ha derby nu såsom vi spelade mot elfsborg igår. äckliga gnagarsvin. äckliga sambaslampor.

Be careful what you wish for. Det var inte ni som var fantastiska, det var Elfsborg som var dåliga.
Citera
2017-04-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Jag får ta och revidera, det verkar som att det var nazi-Garvis man hyllade.

Snygg målning av AIK, resten av tifot föll mig dåligt i smaken, alldeles för plastigt och tråkigt.
Poängterar än en gång att det här tifot nog var det snyggaste som vår tifogrupp någonsin har gjort.
Tycker du verkligen det? I min mening så är UBs 15 års-tifo mycket snyggare. Känns som att ni, likt gnaget till sitt tifo mot DIF 21/9-16, hyller mer själva tanken än resultatet. Hade ni haft en bild på tex Söder Mälarstrand, från Norr Mälarstrand, så hade det blivit ruggit bra. Nu blir det bara plottrigt och svårt att tyda.
Citera
2017-04-17, 23:17
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone

Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Tycker du verkligen det? I min mening så är UBs 15 års-tifo mycket snyggare. Känns som att ni, likt gnaget till sitt tifo mot DIF 21/9-16, hyller mer själva tanken än resultatet. Hade ni haft en bild på tex Söder Mälarstrand, från Norr Mälarstrand, så hade det blivit ruggit bra. Nu blir det bara plottrigt och svårt att tyda.

Vet inte heller äktheten på bilden som det refereras till, men svastikafanan syns väl tydlig? Kanske inte är i privat sammanhang, "nazi-Garvis" är inte menat att vara ett 100% seriöst kallnamn, snarare en gliring.

(Svar även till SystemResearch) Jag vet inte vad som gör vårt tifo så vackert i mina ögon. Kanske är det min Stockholmschauvinism och det att jag kan relatera till varje del av tifot. Roddarna på Hammarby Sjö, Sofia Kyrka, Gamla Söder, Nacka Skoglund eller klubbmärket. "Mina drömmars stad" är även en gripande titel för alla Stockholmare. Eller så är det för att tifot var i fyra delar. Jag vet som sagt inte, men jag grips av en fruktansvärd begeistring när jag ser på tifot i efterhand. Det är så klart en subjektiv uppfattning, men enligt mig så är det det vackraste jag skådat på en svensk fotbollsläktare.

Jag tänker dock inte sätta mig över någon annan efter denna match. Ni var bra, både tifo och sång, och så var även vi. En god tillställning mellan Stockholms två framtidslag, och vi kämpade oss till segern.
Senast redigerad av Mr.Mayhem 2017-04-17 kl. 23:20.
Citera
2017-04-17, 23:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFBESE
http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0011/05/garvis.html

Haha, det där reportaget är äldre än Hammarbyupproroet.

Edit: Jag tänker inte ens börja diskussion med dig Mayhem efter din sista provocerande mening, men det var en bra gliring.

Räknar med ca 5 år innan ni står med bössorna och samlar småslantar igen för att rädda er klubb.
Senast redigerad av Salorm 2017-04-17 kl. 23:26.
Citera
2017-04-17, 23:37
Medlem
Bäst i stan då precis som det var vid denna tidpunkt förra året. Annars tycker jag det varit ovanligt lugnt derby. Inte ett enda inlägg på sociala medier om matchen av mina bekanta.
Citera
2017-04-17, 23:45
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Bäst i stan då precis som det var vid denna tidpunkt förra året. Annars tycker jag det varit ovanligt lugnt derby. Inte ett enda inlägg på sociala medier om matchen av mina bekanta.
Det är mot oss det tänder till mer för dom båda svartgula

22/5
Citera
2017-04-17, 23:46
Medlem
Astrorbits avatar
Någon som vet orsaken varför man attackera killen i Argentina så han dog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in