2017-04-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag tror vare sig du får med dig män eller kvinnor åt ett feministiskt håll i Saudiarabien. Särskilt inte ett modernt feministiskt. Det skulle göra mer skada än nytta.

Jag grälar inte med dig, jag påpekar dina brister i ditt resonemang och ditt sätt att "föra diskussion".
Det inlägg som du verkar referera till har jag besvarat, men dina svepande osammanhängande tirader är det svårt att bemöta eftersom ett ord betyder en sak ena dagen och en annan sak nästa.

Tex här

Det är två olika saker, man kan ha samma mål, men kräver olika lösningar pga av omständigheter.
Det är som du inte förstår vad människor skriver till dig.

Du använder ordet manhaftigt fel.

Du uttrycker dig så svepande och rörigt att det blir svårt att bemöta, man får först reda ut begrepp och fakta.
Jag tyckte att det fanns vissa saker att lära av män, och ditt svar är slå ifrån dig och byta ämne. I det här fallet att våga ta för sig, och ja det har du rätt i. Det verkar som kvinnor kan ta för sig helt utan hjälp av feminismen. Duktiga kvinnor behöver inte kvoteras in. Det är ickefrågor ni driver.

https://www.svd.se/rekordmanga-kvinnor-till-styrelserna#sida-6

Och det blir väldigt rörigt när du agiterar för att kvinnor behöver få mer plats att män ska backa bak, samtidigt som kompetenta kvinnor bara tuffar på.

jag upprepar...

feminismens mål är det samma, lönsingarna för hur man når detta varierar dock beroende på hur långt man kommit samt hur samhället är uppbyggt i respektive land.

Sen fortsätter du gagga samma perosnpåhopp igen, så orka.

Du fick din chans...
2017-04-17, 20:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
feminismens mål är det samma, lönsingarna för hur man når detta varierar dock beroende på hur långt man kommit samt hur samhället är uppbyggt i respektive land.

Det där lät ju intressant. Kan du utveckla?

Avser du det här med kvoteringar och lika lön osv, eller är det något jag missat?

Kan du svara på varför det behövs och för vem?
2017-04-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Att man mördar judar efter vissa principer säger något om dessa principers existens men det gör det inte rätt att mörda judar.
Du ska nog snart inse hur vansinnigt argumentet är.

Det var fortfarande principernas existens som diskuterades.

Citat:
Det är samma diskussion, jag lovar.
Och jag står självfallet fast vid att det inte finns två människor med samma meriter.

Jo inför en arbetsgivare, vilket är det som är av intresse här.
2017-04-17, 21:01
Medlem
Citat:
Det var fortfarande principernas existens som diskuterades.

Du har nu valt att fokusera på det för att smita undan dina tidigare påståenden

Nej, de är fortfarande helt olika personer med helt olika personlighet, intelligens, social kompetens, utstrålning, utseende osv osv osv osv osv osv.

ja men just Olfen, är ju för att detta aldrig sker, att två människor har smma meriter, som man kommit på denna kvoteringstyp.

Kvotering i sig självt är alltså ett bevis på att kvotering behövs? Inte vidare genomtänkt.

Du har ett begrepp...som står för något....vad är mest skäligt att anta då? att detta finns i sinensvärlden elelr att det inte finns?

Och här spårar du ur fullständigt för att inte behöva medge att argumentet var korkat.

Citat:

Nej.

Är du verkligen så naiv att du tror att arbetsgivaren bara ser till den sökandes utbildning eller vad?

Inte arbetslivserfarenhet, personlighet, fysik, ålder, social kompetens, i vissa fall utseende osv osv?
Senast redigerad av oLf 2017-04-17 kl. 21:06.
2017-04-17, 21:04
Medlem
Astrorbits avatar
Detta är den mest talande bilden för FEMI på nätet.. Sanningen!

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/960/143/d7a.jpg
2017-04-17, 21:27
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag deltar i rekryteringsprocessen på mitt företag.

Tror du vi bara tittar på CVn och sen anställer?

Det existerar inte två personer med samma meriter.

Jag har förvisso inte intervjuat två enäggstvillingar som gått samma utbildning, men jag tvivlar på att ens de skulle föra sig lika på intervjun eller lämna identiska arbetsprover.
2017-04-17, 21:33
Medlem
Citat:
Du har nu valt att fokusera på det för att smita undan dina tidigare påståenden

Nej, de är fortfarande helt olika personer med helt olika personlighet, intelligens, social kompetens, utstrålning, utseende osv osv osv osv osv osv.

ja men just Olfen, är ju för att detta aldrig sker, att två människor har smma meriter, som man kommit på denna kvoteringstyp.

Kvotering i sig självt är alltså ett bevis på att kvotering behövs? Inte vidare genomtänkt.

Du har ett begrepp...som står för något....vad är mest skäligt att anta då? att detta finns i sinensvärlden elelr att det inte finns?

Och här spårar du ur fullständigt för att inte behöva medge att argumentet var korkat.

Nej.

Är du verkligen så naiv att du tror att arbetsgivaren bara ser till den sökandes utbildning eller vad?

Inte arbetslivserfarenhet, personlighet, fysik, ålder, social kompetens, i vissa fall utseende osv osv?

vad försöker jag smita ifrån?
är du som lagt ett påstående att vid arbetsansökningar så kan inte arbetsgivare få in 2 människor som man menar har samma meriter. Vilket jag har svarat på och du fortsätter att hävda detta

fast!

Är ju ett himla lustigt påstående eftersom vi som sagt, har denna formulering "samma meriter"
lite överallt. Vid kvotering, vid intagning till olika utbildningar, i diskrimineringsmål etc etc.

Säg mig....du har 2 ansökningar från 2 nyexaminerade till läkarlinjen, de är båda 25 år, har båda full pott på HP provet (så de kom in på läkarlinjen), den ene är blond, den andre är mörkhårig, den ene är 182 den andre är 186cm. De tränar båda, den ena verkar ha en utåtriktad glad och social peronlighetstyp, den andre verkar ha en seriös, noggrann och omsorgsfull personlighetstyp.
Den ene har som hobby litteratur, den andre har som hobby musik. Och de har båda goda referenser.

nå? VEM ska du välja till läkartjänsten?

Tssss
2017-04-17, 21:44
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Säg mig....du har 2 ansökningar från 2 nyexaminerade till läkarlinjen, de är båda 25 år, har båda full pott på HP provet (så de kom in på läkarlinjen), den ene är blond, den andre är mörkhårig, den ene är 182 den andre är 186cm. De tränar båda, den ena verkar ha en utåtriktad glad och social peronlighetstyp, den andre verkar ha en seriös, noggrann och omsorgsfull personlighetstyp.
Den ene har som hobby litteratur, den andre har som hobby musik. Och de har båda goda referenser.
I verkligheten kommer dessa två att kunna välja och vraka, om de inte startar eget och blir stafettläkare.

Man anställer den som accepterar jobbet, om man har tur och lyckas locka dit någon av dem alls.

Fler exempel?
2017-04-17, 21:47
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Nu drar jag fram foliehatten och konstaterar att Modsen eller någon högre makt vill motarbeta frågan i TS, vet inte vilka motiv dom har dock, pro Femi eller Anti Femi. ingen aning. Men jag har som sagt informerat samtliga modsen i delforumet om hur majoriteten av inläggen inte håller sig på banan. Men jag har inte inte ens fått ett svar... OCH DETTA VAR FÖR CIRKA 250 inlägg sedan!. VA FAN?!? Detta är under all kritik och det är verkar även vara en del av svaret på fr¨gan i min TS.¨

Passar också på att tacka flera stycken från båda sidor för att ha gett mig lite nya perspektiv på det hela, trots det enorma OT-debatten.
2017-04-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Nu drar jag fram foliehatten och konstaterar att Modsen eller någon högre makt vill motarbeta frågan i TS, vet inte vilka motiv dom har dock, pro Femi eller Anti Femi. ingen aning. Men jag har som sagt informerat samtliga modsen i delforumet om hur majoriteten av inläggen inte håller sig på banan. Men jag har inte inte ens fått ett svar... OCH DETTA VAR FÖR CIRKA 250 inlägg sedan!. VA FAN?!? Detta är under all kritik och det är verkar även vara en del av svaret på fr¨gan i min TS.¨

Passar också på att tacka flera stycken från båda sidor för att ha gett mig lite nya perspektiv på det hela, trots det enorma OT-debatten.
Rickepojken..slappna av i kallingarna lite.

Du har skrivit en TS som är uttömd efter ca 10 inlägg. Alla VET varför så få feminister pallar sitta här.
Nu tröskr vi in på lite av varje annat....liksom inte the end of the world utan natrulgit fenomen på FB

2017-04-17, 21:53
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Men jag har inte inte ens fått ett svar...
Då vet du iallafall hur det känns.
2017-04-17, 21:54
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Alla VET varför så få feminister pallar sitta här.
Ja, det är konstaterat bortom allt tvivel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in