Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Visst absolut så, men du kan även reformera religioner åt ett feministskt håll.
(vi kan skita i föregående gräl, för min del är det överspelat. Om du lägger av med den där mobbningsstilen så kan jag debattera med dig, börjar du igen så slutar jag svara dig.
Så? Fred?)
Jag tror vare sig du får med dig män eller kvinnor åt ett feministiskt håll i Saudiarabien. Särskilt inte ett modernt feministiskt. Det skulle göra mer skada än nytta.
Jag grälar inte med dig, jag påpekar dina brister i ditt resonemang och ditt sätt att "föra diskussion".
Det inlägg som du verkar referera till har jag besvarat, men dina svepande osammanhängande tirader är det svårt att bemöta eftersom ett ord betyder en sak ena dagen och en annan sak nästa.
Tex här
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Det går inte att applicera samma lösningar i alla länder,
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ehh jo! det feministiska målet går definitivt att applicera överallt.
Det är två olika saker, man kan ha samma mål, men kräver olika lösningar pga av omständigheter.
Det är som du inte förstår vad människor skriver till dig.
Du använder ordet manhaftigt fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Och sen feminismens och jämställdhetens inträde så är det kvinnor som mer anammat typiskt manliga aktiviteter och bra sidor hos manligheten, än det motsatta.
kvinnorollen idag är avsevärt mer breddat än vad mansrollen blivit breddat. Är inget större stigma för kivnnor vara ex. "manhaftiga" etc. ses på som positivt...avsevärt mer stigma för män vara "feminina". Så vänd detta förslag till rätt kön.
Du uttrycker dig så svepande och rörigt att det blir svårt att bemöta, man får först reda ut begrepp och fakta.
Jag tyckte att det fanns vissa saker att lära av män, och ditt svar är slå ifrån dig och byta ämne. I det här fallet att våga ta för sig, och ja det har du rätt i. Det verkar som kvinnor kan ta för sig helt utan hjälp av feminismen. Duktiga kvinnor behöver inte kvoteras in. Det är ickefrågor ni driver.
https://www.svd.se/rekordmanga-kvinnor-till-styrelserna#sida-6
Och det blir väldigt rörigt när du agiterar för att kvinnor behöver få mer plats att män ska backa bak, samtidigt som kompetenta kvinnor bara tuffar på.