2017-04-13, 15:20
Avslutad
Finns ingen bild på hans Facebook kanske läser han tråden här. Men om han är lik fantombilden så borde det vara intressant för polisen, framförallt om han nu säljer huset.
Citera
2017-04-13, 15:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Angående facebook bilden har inte sett att han har en profilbild men denna skulle kunna vara hans profil: https://www.facebook.com/profile.php?id=100008378372612&lst=652538879%3A100 008378372612%3A1492078614

Det är knappast han, finns en med samma namn på 20 år som nu bor i Lund.

Skulle bra gärna vilja se en bild på den riktige Max, någon måste det ju finnas.
Citera
2017-04-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det är knappast han, finns en med samma namn på 20 år som nu bor i Lund.

Skulle bra gärna vilja se en bild på den riktige Max, någon måste det ju finnas.

Finns en bild när han är ung tidigare i tråden. Då har han lockigt hår precis som fantombilden.

Bild nu det finns nog bara hos passmyndigheten han verkar inte ha några bilder på nätet.

EDIT ja såg sen är inte hans profil men det var oroväckande nära eftersom denna person var skriven i skurup som är rätt nära.
Citera
2017-04-17, 08:59
Medlem
Angående Max, polisen har väl vetet om honom och han var misstänkt, topsad och släppt? Jag sett Svensk fall för FBI och där sägs bestämd att "bråk" om Södra Sundet kan man utesluta. Rätt eller fel uppfattad av mig?
Citera
2017-04-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback159
Tror du att någon tjuv, zigenare eller vem som helst stal Gärds väska men lämnade 10 000 kr i Tors plånbok. Och varför tog tjuven familjepärmen? Nej, pärmen och väskan tog mördarna. Svaret på fråga vad mördarna var ute efter från väskan och pärmen ger os svaret om motiv för mordet samt pekar ut mördarna.

Du hamnar fel när du utgår ifrån att det var flera gärningsmän vid mordet. Tror du det är straffritt att stjäla från äldre eller förstår du att det kan röra sig om separata brott? Mord och stöld.
Citera
2017-04-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Du hamnar fel när du utgår ifrån att det var flera gärningsmän vid mordet. Tror du det är straffritt att stjäla från äldre eller förstår du att det kan röra sig om separata brott? Mord och stöld.
Vilken teori och logik du har ? Vilken stöld? Det var definitivt ingen rån eller? Vad tror du vad hänt? Jag tror att mördarna har planerat mord, de kom för att mörda Tor och ta nånting från pärmen. Detta är gjort och detta är fakta!De kom , mördade Tor och tog med sig familj pärmen.
Senast redigerad av Flashback159 2017-04-17 kl. 11:04.
Citera
2017-04-17, 11:18
Medlem
Citat:
Angående Max, polisen har väl vetet om honom och han var misstänkt, topsad och släppt? Jag sett Svensk fall för FBI och där sägs bestämd att "bråk" om Södra Sundet kan man utesluta. Rätt eller fel uppfattad av mig?

Det där tror jag de sa bara för att inte åka dit för typ förtal.
Angående Max så är han ju enligt Barbro väldigt lik fantombilden. Och med tanke på hur bilden ser ut så kan ju inte många vara så fula. Dvs det måste ju väga rätt så tungt.

Angående dna så är ju iallafall GW inte så imponerad. Han pratar ju t.ex om kvalite på dna, och säger att detta dna inte var det bästa. Samt att om det var två gm på plats så kan ju Max mycket väl vara skyldig, men polarn lämnade dnat. Eller så är det helt enkelt något dna som nån polis eller liknande lämnat. Eller kanske nått som Tor fått på sig när han var bort på förmiddagen i något ärende.
Citera
2017-04-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Det där tror jag de sa bara för att inte åka dit för typ förtal.
Angående Max så är han ju enligt Barbro väldigt lik fantombilden. Och med tanke på hur bilden ser ut så kan ju inte många vara så fula. Dvs det måste ju väga rätt så tungt.

Angående dna så är ju iallafall GW inte så imponerad. Han pratar ju t.ex om kvalite på dna, och säger att detta dna inte var det bästa. Samt att om det var två gm på plats så kan ju Max mycket väl vara skyldig, men polarn lämnade dnat. Eller så är det helt enkelt något dna som nån polis eller liknande lämnat. Eller kanske nått som Tor fått på sig när han var bort på förmiddagen i något ärende.
Har polisen kontrollerat de misstänkta som pekats ut av döttrarna?
Citera
2017-04-17, 11:31
Medlem
Max hade ju först nekat dna topsning, vilket är lite skumt när grannen är mördad.
Men sen när han blev utpekad så gick han med på det.
Citera
2017-04-17, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Max hade ju först nekat dna topsning, vilket är lite skumt när grannen är mördad.
Men sen när han blev utpekad så gick han med på det.
Du tror alltså att polisen fick rätt tips och rätt gubbe, men misslyckades knyta honom till mordet?
Citera
2017-04-17, 14:56
Medlem
Jag tror det är rätt stor chans att han är inblandad. Det kan ju låta fjuttigt med båthuskonflikten. Men se tvprogram typ grannfejden där är de ju ovänner om väldigt små saker i grunden. Det är mer de inblandades personligheter som eskalerar konflikten.

Sen om han höll i yxan, eller hade en kompis som gjorde det är ju svårt att veta.
Han kanske bara höll utkik och blev siktad. Därav avsaknaden av hans dna.

Det finns ju flera bilar siktade. En matt 745a, samt en blå Volvo. Samma bilmärke och färg som Max hade vid tidpunkten.
Citera
2017-04-17, 15:54
Medlem
Citat:
Vilken teori och logik du har ? Vilken stöld? Det var definitivt ingen rån eller? Vad tror du vad hänt? Jag tror att mördarna har planerat mord, de kom för att mörda Tor och ta nånting från pärmen. Detta är gjort och detta är fakta!De kom , mördade Tor och tog med sig familj pärmen.

Det kan ha varit ett rån men då måste samma person som dödade paret också ganska omgående letat igenom huset. Var det någon annan som gjorde det och det skedde vid ett senare tillfälle rubriceras ett sånt brott som stöld. Grov stöld eller inte kan jag inte avgöra.

Att dådet skulle vara planerat går inte att säga. Lika lite som att det skulle vara två gärningsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in