Citat:
Ursprungligen postat av
svenab
Jag gillar inte sport men brukar se Hockey VM Då är det ju roligare att satsa en slant men det gick inte så bra i början. Jag insåg så småningom att många satsar efter sina förhoppningar. Det bär emot att satsa på att ryssar, tjecker eller kanadensarna skall slå Tre Kronor. När jag stängde av dessa känslor började det gå mycket bättre.
I fallet med SD gäller det ju ett val. De som satsar har ju också rösträtt. Jag inbillar mig att det är annorlunda än när det gäller hockey. De som satsar på ett bra resultat för SD bör väl också ta sig till vallokalen. Å andra sidan så förefaller ju SD sympatisörer ägna mer tid åt internet och kanske också åt spel och dobbel.
Jag finner ändå siffrorna intressanta och jag tycker nog att en tråd som denna bör kunna hålla ett öga även på dem. Det skiljer nu 10,5 pe mellan högst och lägst när det gäller OU. Jag kan inte se att odds som bygger på förväntningar (förhoppningar) hos den stora massan skulle vara sämre. Det är ju trots allt denna massa som skall rösta och som vet hur "snacket går". Hur snacket går, får ju aldrig sådana som SIFO veta.
Jo det kan man ju tycka. Spelbolagens odds säger något om spelarnas tro (och önskan) om SD:s resultat. Det skulle väl kunna argumenteras för att det kan vara en indikator. Men vad jag stör mig på är folk som tror spelbolagen sitter med en slags egen expertpanel och egen data som gör att de kan ställa prognoser som ständigt kalibreras.
Vilka är dessa jour-arbetande experter som ger nya prognoser 24/7? Hur skulle spelbolagens hemliga undersökningar gå till? Har någon någonsin blivit uppringd av Unibet som undrar hur man kommer rösta i nästa val?
Ändå framförs denna urbota korkade tes gång på gång. "Jag litar på spelbolagen, de måste pricka rätt för att tjäna pengar och gör inga PK hänsyn".
Det är så pinsamt korkat. Mupparna får alla invandringskritiker att framstå som ett gäng byfånar. Spelbolagen måste inte alls pricka rätt. Spelbolagens affärside bygger inte på att pricka rätt, utan att sätta odds som ger lönsamhet alldeles oavsett resultat.