2017-01-20, 08:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Annonsen kom ut samma dag som jag skickade länken. Annonsen där dom valt att lägga ut sina nyllen på framsidan istället för huset, som är det som ska säljas. Så annonsen var inte gamla nyheter.
Inte annonsen, men det faktum att de ska sälja var allt annat än nytt.
Citera
2017-01-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-dannas-varnamo-kommun-dannas-gamla-prastgarden-10751595

Läser jag rätt eller kostar stället 1,2 miljoner? Får du ge för 20 kvadrat Sthlm. Ha ha
Citera
2017-01-20, 10:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Läser jag rätt eller kostar stället 1,2 miljoner? Får du ge för 20 kvadrat Sthlm. Ha ha

Nu är ju priserna på landsbygden en helt annan sak dock. Tillgång och efterfrågan och allt det där...
Sedan tycker jag iofs också att det låter lite för en gård...
Citera
2017-03-03, 03:48
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu är ju priserna på landsbygden en helt annan sak dock. Tillgång och efterfrågan och allt det där...
Sedan tycker jag iofs också att det låter lite för en gård...

Inte mycket till gård:

"Åkermark
Areal 4 ha.
Betesmark
Areal 5 ha.
Arrende
Finns arrende (betesmark) om ca 20 ha i närheten. (Idag kostnadsfritt)."

Då arrendet är kostnadsfritt så är troligen det av sämre kvalité. 9 hektar är inte en bondgård som man kan leva av (inte ovanligt att bönder har hundratals hektar med arrenden - i vissa delar av skåne med jordklass 10 så kan du klara dig på kanske några tiotals hektar(dessa marker kostar å andra sidan 400 papp per hektar...), men i värnamotrakten så behövs det helt andra arealer,
Citera
2017-03-05, 18:43
Medlem
Isnatts avatar
Blir det en ny säsong tro?
Citera
2017-03-06, 10:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Eftersom dom redan sökt bönder så lär det bli så ja...
Citera
2017-04-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

Nu är ju de två första bönderna presenterade, Jörgen 40 och Erik 21. Beroende på vilken ålderskategori man själv tillhör så verkar ju båda två rätt trevliga. Eller?

Kommer Erik att få lika många tjejer som den unga från förra året? (Som visade sig vara ett riktigt stolpskott)
Citera
2017-04-06, 22:02
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Inte mycket till gård:

"Åkermark
Areal 4 ha.
Betesmark
Areal 5 ha.
Arrende
Finns arrende (betesmark) om ca 20 ha i närheten. (Idag kostnadsfritt)."

Då arrendet är kostnadsfritt så är troligen det av sämre kvalité. 9 hektar är inte en bondgård som man kan leva av (inte ovanligt att bönder har hundratals hektar med arrenden - i vissa delar av skåne med jordklass 10 så kan du klara dig på kanske några tiotals hektar(dessa marker kostar å andra sidan 400 papp per hektar...), men i värnamotrakten så behövs det helt andra arealer,
Kostnadsfritt arrende är ofta att markägaren söker bidrag/stöd för marken därför kostnadsfritt för brukaren. Är det betesmark skulle brukaren kunna kräva att markägaren stängslar eller till och med får betalt för att släppa djur på marken eftersom stöden för betesmark högre än vad normalt arrendepris är.
Citera
2017-04-13, 23:55
Medlem
Nu på annandag påsk så presenteras årets bönder som vi kommer få följa i höst, kul . Jag hoppas det blir betydligt bättre bönder än förra säsongen, att produktionen tar med mer riktiga bönder och förhoppningsvis någon härligt egen bonde som Roger eller Fredrik .

Hoppas dem lärde sig från förra året att inte ta med stolskott som Erik och Sigrid

Har sett lite på trailern inför annandagen och det verkar som det är två kvinnliga bönder i år med, varav en söker en kvinna att dela livet med. Men intrycket är att det verkar bli en lite bättre säsong, men man får se!
Citera
2017-04-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nu på annandag påsk så presenteras årets bönder som vi kommer få följa i höst, kul . Jag hoppas det blir betydligt bättre bönder än förra säsongen, att produktionen tar med mer riktiga bönder och förhoppningsvis någon härligt egen bonde som Roger eller Fredrik .

Hoppas dem lärde sig från förra året att inte ta med stolskott som Erik och Sigrid

Har sett lite på trailern inför annandagen och det verkar som det är två kvinnliga bönder i år med, varav en söker en kvinna att dela livet med. Men intrycket är att det verkar bli en lite bättre säsong, men man får se!

Hoppas verkligen det blir en bättre säsong än förra året
Citera
2017-04-16, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hoppas verkligen det blir en bättre säsong än förra året

Ja årets säsong kan ju knappast bli sämre, de bönder man sett klipp på verkar ju vettiga iaf .

Jag tror Linda och produktionen lärde sig en hel del från förra året och programmet är ju Lindas skötebarn och hon lär ju vilja att det ska pågå i många säsonger framöver så då måste dem ju höja kvaliteten
Citera
2017-04-16, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja årets säsong kan ju knappast bli sämre, de bönder man sett klipp på verkar ju vettiga iaf .

Jag tror Linda och produktionen lärde sig en hel del från förra året och programmet är ju Lindas skötebarn och hon lär ju vilja att det ska pågå i många säsonger framöver så då måste dem ju höja kvaliteten

Ja, de verkar trevliga så jag tror det blir bra Tycker det är kul med ett program som fortfarande håller efter så många säsonger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in