Jag har inte handlat på Webhallen sedan jag köpte ett par hörlurar där. När jag väl kom hem med dem upptäckte jag snabbt att de redan hade varit uppackade en gång, och sedan nedpackade igen väldigt slarvigt. Jag packar upp dem nyfiket även fast jag redan bestämt mig för att ta tillbaka skiten, men tro fan att ena luren är som en jävla marackas av lösa små delar som flyger omkring där inne. Åker genast tillbaka och står vid samma kassörska 15 minuter senare. Jag beskriver hur varan förutom sin deffekt såg uppackad ut och får med enbart detta sagt ett stammande "Men vi brukar inte sälja skadade produkter". Nä jag märker det. Jag fick iaf ett par nya lurar med mig men fy fan aldrig igen. Det var också i Barkarby detta hände.
Flera vänner har på senare tid också haft problem med skadade och t.ex. repade varor, vissa har gått att lämna tillbaka, andra har som du beskriver varit inne på reparation fram och tillbaka tills de gett upp och accepterat att man får skadad skit till fullpris hos Webhallen.
Jag kommer ihåg Webhallen som en närmast fläckfri butik för ca. 10 år sen, kunde lungt knalla ner till deras (då enda?) butik i Sumpan och det var aldrig några problem, snabb service och bra priser. Synd att de gått ner sig så. Är det Barkarby som gäller kan jag starkt rekommendera Inet där, i mina erfarenheter fruktansvärt bra service.
Det enda positiva med Webhallen i mina ögon är att deras lagersaldo verkar stämma förvånansvärt bra med verkligheten till skillnad från många andra butiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
hockexx
Deras sida funkar ypperligt även om den inte är den vackraste..
I helvete heller, de har inte rört sin sida sedan 2008. Förutom den uppenbart nästan antika designen tar det lång tid att ladda sökresultat. Klickar du på ett sökresultat och försöker backa går webbsidan dessutom sönder och du får börja om på startsidan och söka igen. På min dator/med min skärm tar sidan endast upp halva utrymmet och lämnar resten till någon dassig blågrå färg, fullkomligt oprofessionellt och slösaktigt. Och tillråga på allt ser den för jävligt ut och är näst intill oanvändbar på mobiltelefoner.