2017-04-15, 14:39
Medlem
Hatar webbhallen, totalt inkompetent personal. Jobbar mest små barn där.

Går ej att fråga något om hur en produkt fungerar då läser dom bara rätt av från produkt-texten och när man frågar om man kan få testa den (eftersom dom inte kan svara på frågor) så säger dom att: direkt man öppnat paketet så är det ej öppet köp!

Tacka vet jag Kjell & co som exakt kan berätta vilka kablar som fungerar till vad. Eller Elgiganten som har 30 dagars öppet köp.

Betalar hellre mer på andra butiker än billigt på webhallen då dom har så dålig personal och dålig service.
Citera
2017-04-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Jaha, till att börja med, vad menar du med inverterare? Troligen något med strömmatningen men då startar inte datorn alls. Dåligt beskrivet av dig.

Av vad du beskrivt ovan iövrigt är det inte säkert att det är fel på datorn. Problemet är troligen att du var för snål å köpte en dator som inte klarar av dessa spel. Du har inte sagt vilken dator det var.

Kan också vara så att du har haft för höga inställningar. Stängde du av optimus?

Öppet köp innebär inte alltid att man får bryta förpackningen. Även på netonnet.

Sedan har jag ett viktigt tips till alla som någonsin ska lämna in ngt för reparation:

Skriv en egen felbeskrivning hemma i lugn och ro och lämna in den tillsammans med utrustningen. Om du muntligt förklarar på plats blir det missförstånd.

Förövrigt är det svårt att bedöma bemötanden, den som inte får som den vill, kommer alltid att tycka bemötandet var dåligt även om den personen har fel i sak.

Datan klarar av spel som Civilization 5, Overwatch (Medium graphics) för att den har gjort det en gång i tiden. Jag gillar hur du pekar ut att jag hade fel inställningar. Jag skrev och lämnade in en felbeskrivning till Webbhallen, har faktist gjort det 5 gånger nu. Att min CCFL inverter var paj behöver inte betyda att datan stängs av! Utan skärmen börjar bette sig konsigt.
Här en en exempel http://www.insidemylaptop.com/images...nverter-01.jpg
Hur kan en gtx 965m inte klara av civ 5? LOLOLOLOLOL
Citera
2017-04-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puppetm
lättast så :P

Citera
2017-04-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superhajen
Hatar webbhallen, totalt inkompetent personal. Jobbar mest små barn där.

Går ej att fråga något om hur en produkt fungerar då läser dom bara rätt av från produkt-texten och när man frågar om man kan få testa den (eftersom dom inte kan svara på frågor) så säger dom att: direkt man öppnat paketet så är det ej öppet köp!

Tacka vet jag Kjell & co som exakt kan berätta vilka kablar som fungerar till vad. Eller Elgiganten som har 30 dagars öppet köp.

Betalar hellre mer på andra butiker än billigt på webhallen då dom har så dålig personal och dålig service.

Jag håller med dig!
Citera
2017-04-15, 16:09
Medlem
aquoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geolazakis
Jag håller med dig!

Att ett GTX 965m ligger på runt 30 fps i vic 5 på medium kan jag förstå. Notera att ett GTX 965m inte ens är i närheten av ett GTX 960 i prestanda. m står för "mobile" som är väldigt shit.

De senare laptopsen har desktop versioner av grafikkort i sig vilket verkar ganska nice, men har inte köpt en själv. Men just att alla tidigare hade m versioner gjorde ju att man aldrig köpte en "gaming" laptop för det fanns inte innan GTX 1000 serien. I mina ögon så var inte ens 980m kapabel till riktigt bra prestanda.

PS. webbhallen är förjävliga att ha o göra med när det kommer till kundsupport om din vara är trasig. Köp på Elgiganten om du kan för de har 30 dagars öppet köp, annars inet.
Citera
2017-04-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Att ett GTX 965m ligger på runt 30 fps i vic 5 på medium kan jag förstå. Notera att ett GTX 965m inte ens är i närheten av ett GTX 960 i prestanda. m står för "mobile" som är väldigt shit.

De senare laptopsen har desktop versioner av grafikkort i sig vilket verkar ganska nice, men har inte köpt en själv. Men just att alla tidigare hade m versioner gjorde ju att man aldrig köpte en "gaming" laptop för det fanns inte innan GTX 1000 serien. I mina ögon så var inte ens 980m kapabel till riktigt bra prestanda.

PS. webbhallen är förjävliga att ha o göra med när det kommer till kundsupport om din vara är trasig. Köp på Elgiganten om du kan för de har 30 dagars öppet köp, annars inet.

Jag har kunnat spela med en GTX 965m Overwatch (Medium graphics) 60 FPS no problem innan problemet tog plats. Jag är inte efter beliven jag kan skillnaden mellan en mobile grafikkort och en desktop grafikkort. När jag köpte laptopen fanns 1000-serien inte ens på marknaden. Jag vet det var ett misstag att köpa från Webbhallen
Citera
2017-04-15, 16:34
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Citat:
Det är trevliga så länge du går dit för att handla. De vill liksom smörja sina kunder.

Ja, något annat hade jag kanske inte tänkt mig. Jag hade dock trott att de var schysstare än i TS anekdot, eftersom de är så tillmötesgående i allt annat.
Citera
2017-04-15, 16:36
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Jag har kunnat spela med en GTX 965m Overwatch (Medium graphics) 60 FPS no problem innan problemet tog plats. Jag är inte efter beliven jag kan skillnaden mellan en mobile grafikkort och en desktop grafikkort. När jag köpte laptopen fanns 1000-serien inte ens på marknaden. Jag vet det var ett misstag att köpa från Webbhallen

Du beskriver riktigt dåligt.

Var laptopen paj när du fick den första gången?
Citera
2017-04-15, 16:37
Medlem
Varför ens handla på webhallen?

För att man är nostalgisk och vill använda en webbsida från 90-talet?
Citera
2017-04-15, 16:41
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy

För att de har bra renommé? Jag själv har bara dåliga erfarenheter från dem. Men de är nog omtyckt av en anledning. Sedan så är estetisk design inte alltid prio 1. Världen hade fungerat så mycket bättre om funktion var i första hand.

Deras sida funkar ypperligt även om den inte är den vackraste.

Själv tycker jag TS är otydlig i sitt inlägg. Rent spontant känns det delvis som handhavandefel.

Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
Kan instämma, köpte MSI haming laptop från webhallen. Fick inte lämna tillbaka den så fort man öppnade kartongen, lämnade in den två gånger på garantin för att internet farten var värdelös på wifi och den överhettade som fan, de löste inte ett skit medan samtidigt tog bort sig ansvaret och lekte som det va ingen big deal att man köpte laptop för 13k kr som hade sämre wifi internet än min 7 år gamla mid tier asus.

Kommer aldrig handla där igen netonnet har 30 dagars öppet köpt.

Men nu var det inte Webhallen som producerade produkten? Förmodligen var det en ursprunglig designmiss från MSI vilket är väldigt återkommande när det gäller kylning iaf när det gäller MSI.

De levererade nog den produkt MSI gav dem. Särskilt av upprepade RMA att döma. Sen kanske det var bemötandet du inte gillade. Men av några år själv i serviceyrket att döma litar jag aldrig på kundernas perspektiv längre.

Citat:
I feel you, brother. Men borde du inte checka vilken nätverk kort laptopen hade innan du köpte den?

Alla ska funka galant för en vanlig hemanvändares standard. Antingen var WiFi lösningen från MSI undermålig eller så hade "TS" fel kanal ställd på routern/modemet. Inte är det Webhallens fel.
Senast redigerad av hockexx 2017-04-15 kl. 16:47.
Citera
2017-04-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy

Citera
2017-04-15, 17:24
Medlem
key33s avatar
Du skulle ha kontaktat tillverkaren direkt, alltså ringa supporten och skapat ett service ärende, att blanda in ÅF brukar bara bli problem, det brukar ta minst en vecka extra innan du får tillbaka den och många ÅF tar ut en "service avgift" för att packa ner den och skicka den till tillverkarens verkstad. Dom flesta tillverkare har ju i dag någon slags upphämtningsservice.

Jag rekommenderar att du ringer till tillverkarens support och hävdar reklamation(om du nu har reklmationsrätt kvar) om du inte har garanti kvar, ja reklamation är något mellan ÅF och kund men ring supporten ändå då många tillverkare tar in enheten ändå för att det är lättare än att ha en förbannad kund.

Ett tips, om du ska köpa en ny dator och har möjlighet att köpa den i Norge, gör det då dom har 5 års reklmationsrätt och den skilljer sig från den Svenska då tillverkaren ska bevisa att det inte har varit något fabriksfel från början, med min erfarenhet så har alla reklamationsärenden i Norge blivit godkända om datorn inte har haft yttre skador eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in