2017-04-13, 09:42
Medlem
Grus-Kalles avatar
Det är klart att det inte är ett önskeresultat för FCB, men det är absolut inte omöjligt att vända det i Madrid. På lördag är det bortamatch mot B04 och i nuvarande tabellposition, så kommer Carlito säkert att vila de som behövs mest på tisdag.

Självklart hade ingen frågat BVB-spelarna om det var OK att spela igår, Nuri Sahin var den som bäst sammanfattade sina känslor igår.
http://www.sueddeutsche.de/sport/stimmen-tuchel-es-fuehlt-sich-ohnmaechtig-an-1.3463555
Citera
2017-04-13, 12:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Självklart hade ingen frågat BVB-spelarna om det var OK att spela igår, Nuri Sahin var den som bäst sammanfattade sina känslor igår.
http://www.sueddeutsche.de/sport/stimmen-tuchel-es-fuehlt-sich-ohnmaechtig-an-1.3463555
Så otroligt värdelös agerat av UEFA. Tomas Willbacher kommenterar detta i Expressen, jag instämmer helt med honom;
http://www.expressen.se/sport/kronikorer/thomas-wilbacher/thomas-wilbacher-man-vill-bara-krakas/
Citat:
Självklart skulle matchen aldrig ha spelats, för alldeles oavsett hur stora, och viktiga alla vi fotbollsgalningar tycker att de här matcherna är så finns det gränser.
En nåddes igår.

Att pamparna sitter på sina feta arslen i Schweiz och ser problem med att skjuta upp en fotbollsmatch är så förbannat, hopplöst idiotiskt.
Om det inte stod klart tidigare så kan vi i alla fall konstatera det nu; på UEFA:s högkvarter regerar girigheten på ett så vidrigt, omänskligt sätt att man bara vill kräkas.
Och tänka sig att det är fansen som oftast får kritik när våldet inom supporterkulturen överdrivs. Låt oss bjuda in UEFA-patrasket och deras svans till verkligheten, låt oss fortsätta visa supporterkulturen från dess rätta sida där sund balans råder mellan rivalitet och gemenskap.
Låt oss täppa igen trutarna på packet genom att fortsätta omfamna supporterkulturen, den enskilt största anledningen till att fotbollen är världens största idrottsrörelse.
Citera
2017-04-13, 13:07
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Har förresten Real forumets mest osympatiska fans med den gamle terroristmoderatorn i spetsen som sitter där hemma med sitt bombbälte runt magen.

Matchtrådarna brukar ju vara av en annan karaktär. Jag försöker så gott jag kan undvika dem under matcher som involverar mig på ett personligt plan.

Trevlig match igår. Har dock sett betydligt, betydligt bättre möten emellan Real och Bayern. Förr var det lite mer rivalitet när Effenberg och Scholl gjorde allt för att provocera. Nu är det typ kompisar som möts.
Citera
2017-04-13, 20:37
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jahapp då var det över för denna gång.
Martinez är en bra mittback men han har ett otroligt yvigt rörelsesätt som ofta sätter honom i bekymmer trots att situationen ofta inte behöver göra det.

Hummels är saknad där bak och han kommer inte till returen.
Med Martinez avstängd (för jag antar att han blir det) så blir väl Boateng och Alaba som spelar mittbackar.

Müller var helt klart hämmad efter sin operation synd att han blev felaktigt avblåst för offside när han var helt fri.

Vafan är det med Bayern och straffar i viktiga matcher numera?

Annars så var första halvlek klart godkänd men med andra kan ingen vara nöjd.

Men hur som helst så spelar vi roligare fotboll nu under Ancelotti än under Pep så jag är rätt nöjd ändå och vill definitivt inte se ett tränarbyte utan låt Carlo få sina år.

Har förresten Real forumets mest osympatiska fans med den gamle terroristmoderatorn i spetsen som sitter där hemma med sitt bombbälte runt magen.

Är det säkert att Hummels missar nästa match också?

Jag har inte märkt att jag eller något annat Real-fan skulle vara osympatiska. Snarare väldigt lättade att matchen gick som den gick med tanke på förväntningarna så jag vet inte var du får det ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Matchtrådarna brukar ju vara av en annan karaktär. Jag försöker så gott jag kan undvika dem under matcher som involverar mig på ett personligt plan.

Trevlig match igår. Har dock sett betydligt, betydligt bättre möten emellan Real och Bayern. Förr var det lite mer rivalitet när Effenberg och Scholl gjorde allt för att provocera. Nu är det typ kompisar som möts.

Du menar som Juanito mot Lothar Matthäus?

https://youtu.be/SOjB9pg4RAI
Senast redigerad av TKD_1337 2017-04-13 kl. 21:05.
Citera
2017-04-13, 20:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jahapp då var det över för denna gång.
Martinez är en bra mittback men han har ett otroligt yvigt rörelsesätt som ofta sätter honom i bekymmer trots att situationen ofta inte behöver göra det.

Hummels är saknad där bak och han kommer inte till returen.
Med Martinez avstängd (för jag antar att han blir det) så blir väl Boateng och Alaba som spelar mittbackar.

Müller var helt klart hämmad efter sin operation synd att han blev felaktigt avblåst för offside när han var helt fri.

Vafan är det med Bayern och straffar i viktiga matcher numera?

Annars så var första halvlek klart godkänd men med andra kan ingen vara nöjd.

Men hur som helst så spelar vi roligare fotboll nu under Ancelotti än under Pep så jag är rätt nöjd ändå och vill definitivt inte se ett tränarbyte utan låt Carlo få sina år.

Allvarligt talat? Om du syftar på TKD så har jag positiva saker att säga om honom som skribent och moderator.
Citera
2017-04-14, 21:57
Medlem
Germanofils avatar
I morgon är det dags för ett av Tysklands värsta hatderbyn, det mellan Hannover 96 och Eintracht Braunschweig. Rivaliteten mellan dessa klubbar är urgammal och det hela blir naturligtvis extra tillspetsas när tabellen ser ut som den gör och de båda kämpar om en uppflyttningsplats till fotbollens finrum. Braunschweig tvåa en poäng före Hannover. Sexpoängsmatch med andra ord.

I media handlar det mesta om säkerhetsåtgärder inför matchen. På stadion säljs ingen alkohol och vid insläppet kommer man att göra stickprover på besökare som verkar alltför berusade. Den som har över 1.6 promille nekas inträde. Har aldrig hört om något liknande vid en tysk fotbollsmatch men någon måste ju vara den första. Vidare så råder ryggsäcksförbud och polisen kommer att närvara överallt på stan och kring stadion. Delar av Niedersachsenstadion stängs av för att skapa buffertzoner mellan fangrupperingarna. Därför blir det bara 42.700 åskådare istället för de 49.000 som vanligtvis betyder utsålt.

Man får helt enkelt hoppas på att dessa säkerhetsåtgärder ger någon effekt och att vi slipper kravaller i morgon. Själv ser jag matchen hemma i soffan.
Citera
2017-04-14, 22:58
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
I morgon är det dags för ett av Tysklands värsta hatderbyn, det mellan Hannover 96 och Eintracht Braunschweig. Rivaliteten mellan dessa klubbar är urgammal och det hela blir naturligtvis extra tillspetsas när tabellen ser ut som den gör och de båda kämpar om en uppflyttningsplats till fotbollens finrum. Braunschweig tvåa en poäng före Hannover. Sexpoängsmatch med andra ord.

I media handlar det mesta om säkerhetsåtgärder inför matchen. På stadion säljs ingen alkohol och vid insläppet kommer man att göra stickprover på besökare som verkar alltför berusade. Den som har över 1.6 promille nekas inträde. Har aldrig hört om något liknande vid en tysk fotbollsmatch men någon måste ju vara den första. Vidare så råder ryggsäcksförbud och polisen kommer att närvara överallt på stan och kring stadion. Delar av Niedersachsenstadion stängs av för att skapa buffertzoner mellan fangrupperingarna. Därför blir det bara 42.700 åskådare istället för de 49.000 som vanligtvis betyder utsålt.

Man får helt enkelt hoppas på att dessa säkerhetsåtgärder ger någon effekt och att vi slipper kravaller i morgon. Själv ser jag matchen hemma i soffan.
Vid den promillegränsen så har man svårt att gå rakt fram. Klarar en åskådare inte själv att gå 10 steg mot biljettspärren utan istället träffar väggen/staketet bredvid så borde denna inte komma in, är min åsikt. Det är på den nivån er gräns ligger, hur nu mätmetoderna än ser ut.

Känner mig inför matchen väldigt neutral, H96 hör mer hemma i BL men EB har intressantare svenskar. Att sen Braunschweigs eventuella BL-tid känns som en kort sådan, de saknar resurser, är en annan sak.

Hoppas ni kan spela utan bomber och annat skit. Senaste jag läste om BVB:s var att polisen ännu inte avskrivit några idiotgrupper, så ryggsäckförbund är nog befogat.
Citera
2017-04-15, 11:14
Medlem
Lekmands avatar
Citat:

I media handlar det mesta om säkerhetsåtgärder inför matchen. På stadion säljs ingen alkohol och vid insläppet kommer man att göra stickprover på besökare som verkar alltför berusade. Den som har över 1.6 promille nekas inträde. Har aldrig hört om något liknande vid en tysk fotbollsmatch men någon måste ju vara den första.

"Jaaaa, du var bara 1,4? Välkommen in då!"

Citat:
0,5–0,6 promille
Hämningar avtar. Sämre precision och reaktionshastighet. Omdömet och förmågan att ta in information försämras.
0,8 promille
Långsammare reflexer. Sämre koordination. Överdrivna rörelser. Högljudd. Sämre synförmåga.
Överdrivet självsäker. Upplevs berusad. Tydlig alkoholdoft.
1,0 promille
Sluddrigt tal. Försämrad muskelkontroll, svårt att gå stadigt, snubblar, faller. Svårt att kontrollera känslor.
1,5 promille
Du blir aggressiv, våldsam eller förvirrad. Lätt för att gråta. Somnar.
2,0 promille
Svårt att prata och gå upprätt. Dubbelseende.
Citera
2017-04-15, 11:47
Medlem
Mastodontishs avatar
Det är väl tur då att biljettkontrollerna nu för tiden tar så lång tid så att även den mest nedsupne har tid att nyktra till om man inte har med sig ett par liter till kön. Och inte heller behöver man vara nykter nog att stå rakt, i trängseln kan man ju somna utan att kroppen riskerar att falla ihop.
Citera
2017-04-15, 12:30
Medlem
Germanofils avatar
Jo hyfsat hög promillegräns måste man medge.

Har varit en del stök nu på förmiddagen men matchen förväntas spelas som planerat. Auf gehts ihr Roten!
Citera
2017-04-15, 17:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Har varit en del stök nu på förmiddagen men matchen förväntas spelas som planerat. Auf gehts ihr Roten!
Grattis till segern! Nu leder nu serien åtminstone till måndag då VfB spelar.

Hände det något spektakulärt i år, typ grisar ute på stan eller liknande?
Citera
2017-04-15, 17:42
Medlem
motvalls avatar
Forsberg har nu 15 assist enligt DFL men 17 enligt Kicker. Att de båda seriösa källorna alltid räknat olika vet jag men har glömt på vilket sätt deras bedömningar skiljer sig. Någon med bättre koll/minne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in