• 1
  • 2
2017-04-15, 16:33
Medlem
apan76s avatar
Jag jobbar i transportbranschen vilket innebär att jag äter mina luncher medan jag kör. Brukar äta smörgåsar varje dag men har börjat tröttna lite på det samt att en insikt om att det nog inte är hälsosamt att äta så mycket bröd har börjat infinna sig.

Jag har funderat på vad annars jag kan äta medan jag kör som inte innebär massa bröd. Dock kommer jag inte på en enda sak, det står helt still.

Därför vänder jag mig till er idag och frågar, är det någon som har smarriga tips?
Citera
2017-04-15, 16:45
Medlem
sebastian66s avatar
Jobbar du inte på 1 seriöst företag och håller dina raster i tid.
Fattar liksom inte vad problemet är.
Samtidigt så är du 1 av dom dårar som är 1 fara för allmänheten när du behöver
äta medans du kör..
Jävla pucko rent ut sagt
Citera
2017-04-15, 16:52
Medlem
HeltCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
äta medans du kör..
Jävla pucko rent ut sagt

Det var ju väldigt gnälligt, ser inte problem i att äta medans man kör så länge man kan ha koll på vägen samtidigt!

Jag skulle rekommendera wraps! Det är ju iofs en typ av macka men inte den klassiska ost och skinkmackan! Wraps kan man ju göra riktigt matiga med t.ex kyckling, bönor, ägg, ris och potatis! Bara fantasin sätter gränserna så att säga! Alla rätter som du gillar går ju att lägga i en wrap bara att det blir lättare att äta när du kör!
Citera
2017-04-15, 16:53
Medlem
apan76s avatar
Citat:
äta medans du kör..
Jävla pucko rent ut sagt

Vi har en timmes lunch men det är i princip ingen som nyttjar den, jobbar hellre in den och slutar en timme tidigare istället. Även om jag skulle ta rasten har jag inte direkt en micro i bilen så det är antingen att äta nått kallt eller äta ensam på restaurang. Då väljer jag hellre något som jag kan äta medan jag rullar.

För övrigt bad jag inte om någon moralpredikan
Citera
2017-04-15, 16:56
Medlem
apan76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltCP
Det var ju väldigt gnälligt, ser inte problem i att äta medans man kör så länge man kan ha koll på vägen samtidigt!

Jag skulle rekommendera wraps! Det är ju iofs en typ av macka men inte den klassiska ost och skinkmackan! Wraps kan man ju göra riktigt matiga med t.ex kyckling, bönor, ägg, ris och potatis! Bara fantasin sätter gränserna så att säga! Alla rätter som du gillar går ju att lägga i en wrap bara att det blir lättare att äta när du kör!

Wraps är en tanke som slagit mig också och jag kommer nog börja göra mer sådant faktiskt. Dock hade det varit ännu bättre att ha ett alternativ helt utan bröd så man kan variera lite mer.
Citera
2017-04-15, 17:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apan76
Wraps är en tanke som slagit mig också och jag kommer nog börja göra mer sådant faktiskt. Dock hade det varit ännu bättre att ha ett alternativ helt utan bröd så man kan variera lite mer.

Du kan göra wraps med tunna omeletter istället för bröd.
Citera
2017-04-15, 17:21
Medlem
Citat:
äta medans du kör..
Jävla pucko rent ut sagt

Inser du inte själv skillnaden mellan 1, en, och ett?
Jävla pucko rent ut sagt.

Till TS: Kanske inte sådär strålande att äta som en hel måltid, men jag brukar göra diverse bars utav nötter, frukter, och annat gott. Ser inga problem med att äta det som komplement till någonting annat. Typ en wrap som någon tidigare rekommenderade tillsammans med ett par bars.
Citera
2017-04-15, 17:30
Medlem
Har samma problem själv.
Kalla hoprullade pannkakor är gott och funkar bra bakom ratten, för extra lyx ha med något gott att doppa dom i innan förtäring.
Frukt eller hårdkokta ägg funkar det med. Fil/gräddfil direkt ur förpackningen funkar också bra, kall korv om det är Lithells är gott.
Allt som är gott och inte kladdar/rinner för mycket duger.
Citera
2017-04-15, 17:36
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker90
Inser du inte själv skillnaden mellan 1, en, och ett?
Jävla pucko rent ut sagt.

Till TS: Kanske inte sådär strålande att äta som en hel måltid, men jag brukar göra diverse bars utav nötter, frukter, och annat gott. Ser inga problem med att äta det som komplement till någonting annat. Typ en wrap som någon tidigare rekommenderade tillsammans med ett par bars.
Tänkt om det var så eländigt att denna duktiga chaufför körde över ditt barn eller sambo!!!
Men det kanske är ok för trots allt sparar han in lite tid på att sitta där med sina mackor eller wraps panpizza i käften.
Oansvarigt värre
Citera
2017-04-15, 17:46
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apan76
Vi har en timmes lunch men det är i princip ingen som nyttjar den, jobbar hellre in den och slutar en timme tidigare istället. Även om jag skulle ta rasten har jag inte direkt en micro i bilen så det är antingen att äta nått kallt eller äta ensam på restaurang. Då väljer jag hellre något som jag kan äta medan jag rullar.

För övrigt bad jag inte om någon moralpredikan
Du får inte det du ber om utan det som är logiskt utifrån din berättelse.
Ta rasten. Ta vilan.
Annars kan du ta flytande föda med sugrör som t ex bantningspulver då de flesta är feta som kör lastbil.
Citera
2017-04-15, 17:54
Medlem
Det beror väl lite på hur stort behov du är av mat..

Ska du bara ha nått i magen fram tills middagen eller ska du ha en hel måltid?

Många gånger så räcker det ju med om du kokar ett par ägg och slänger ner lite nötter och så i en påse. Men ska du ha en hel måltid så kan jag nog rekommendera att faktisk ta den tid det tar att äta utanför bilen istället.
Även om det är skönare att komma hem tidigare så kommer kroppen må bättre av att varva ner lite.

Sen beror det ju lite på vilken typ av transport du sysslar med och vilken typ av bil du kör.
Har du många start och stopp med av och pålastning så är du ju utanför bilen en del ändå.
Citera
2017-04-15, 17:55
Medlem
Citat:
Tänkt om det var så eländigt att denna duktiga chaufför körde över ditt barn eller sambo!!!
Men det kanske är ok för trots allt sparar han in lite tid på att sitta där med sina mackor eller wraps panpizza i käften.
Oansvarigt värre
Nu behöver man ju inte vara oansvarig bara för att man bestämmer sig för att äta samtidigt som man kör. Det hade varit oansvarigt att äta någonting annat än sådan mat som är lätt att äta eftersom det då innebär komplikationer gällande körningen, men det är ju uppenbarligen det TS vill undvika med tanke på denna tråd.

Sedan gissar jag på att TS ifråga troligtvis inte sitter och äter samtidigt som han/hon kör igenom en korsning och behöver ha koll på sin omvärld, utan väntar tills han/hon befinner sig någonstans där inte lika mycket oförutsett kan hända, såsom en motorväg.

Tänk om det var så eländigt att din kollega kvävs på sitt tuggummi medans du sitter och avnjuter din lunch i ett annat rum! Herregud så oansvarigt!!! Hade du ätit på plats hade det aldrig hänt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in