Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
.......Jag tycker den mindre uppflammande "explosionen" ser ut som en "gasansamling"som flammar upp och slocknar. Jag har sett bensinångor antändas och flamma upp på det sättet.
Det är ju möjligt att det i själva verket blev 2 brasor.
Brasa 1 är alla sprayflaskor/parfymflaskor som krossades där sen en gnista från el antänder.
Brasa 2 kan då vara hans medhavda saker/hydralolja i hytten som sekundärtänder från brasa 1.
Killen med röret som stod och slog kan ha haft en cigg i käften, så när SÄPO-snubben sen trycker iväg denna kille, kan det vara möjlig att hans ciggfimp far iväg under lastbilen, där då ångorna från parfymflaskorna finns, på videon är det 2 olika antändningar kort efter varandra.
Angående SÄPO.
Denna dag var de något slags diplomatmöte i stan, flera har vittnat om en kortegé in till stan via Skanstullsbron. Om vi antar att diplomaterna satt i någon slags förhandling på något av de departement som finns längre ner bakom kulturhuset, vågar jag påstå att fruarna till dessa diplomater var ute på shopping och hade med sig adekvat livaktsskydd, därav att SÄPO var på plats. Så GM kan ha kör rakt in i en diplomat-shopping när han brakade in i Åhlens.
Men jag har svårt för SÄPO/vakternas agerande att vända ryggen mot ett hotfullt objekt (förarhytten).
Finner heller ingen rimlig förklaring i hur insatsstyrkan i full stridsmundering dyker upp c:a 3 min efter kraschen, om vi ser till var dom är stationerade, dom bör alltså ha varit intill departementet och utgjort något slags skydd för våra okända diplomatiska besökare där det måste ha funnits ett kraftigt hot mot dessa besökare, och då är ju frågan om GM visste om detta besök. Vilka var diplomaterna ?
Slutligen gick hela mobilnätet ner i city efter kraschen, vilket jag gärna vill ha mer detaljer i, eftersom hela city är uppbyggt på mikroceller/LTE. Har svårt att förstå hur cellerna flera kvarter bort kunde gå ner/överbelastas. Någon som har info i detta?