Citat:
Jaja... Jag suckar bara. Om du hade läst på lite fakta så var det inte möjligt att ta sig ut på förarsidan (den vänstra sidan) utan det måste alltså ha skett på passagerarsidan (den högra sidan). Teoretiskt skulle han kunnat ta sig ut genom mittfönstret, men det ter sig mindre troligt.
Det var den delen av kritiken.
Sen kritiserar du mig för att inte var öppen för uppgifter.
Jag har efterlyst uppgifter och fått in en hel del uppgifter. Jag gör detta helt förutsättningslöst (jag har ingen bestämd agenda). Om någon ifrågasätter eller påstår något som jag VET inte stämmer så avfärdar jag naturligtvis den uppgiften och försöker verka för att den inte sprids vidare. Är det så konstigt?
Om man nu skall ägna sig åt "privatspaning" som vi gör här på FB så gäller naturligtvis att ha en professionell attityd. Jag kommer INTE under några som helst omständigheter att avslöja de privata källor som jag har! Om du väljer att inte tro på vad jag skriver så är det din ensak, men du behöver inte kritisera mig för det! Det leder inte framåt!
Det var den delen av kritiken.
Sen kritiserar du mig för att inte var öppen för uppgifter.
Jag har efterlyst uppgifter och fått in en hel del uppgifter. Jag gör detta helt förutsättningslöst (jag har ingen bestämd agenda). Om någon ifrågasätter eller påstår något som jag VET inte stämmer så avfärdar jag naturligtvis den uppgiften och försöker verka för att den inte sprids vidare. Är det så konstigt?
Om man nu skall ägna sig åt "privatspaning" som vi gör här på FB så gäller naturligtvis att ha en professionell attityd. Jag kommer INTE under några som helst omständigheter att avslöja de privata källor som jag har! Om du väljer att inte tro på vad jag skriver så är det din ensak, men du behöver inte kritisera mig för det! Det leder inte framåt!
Jag anser inte att "den delen av kritiken" är avklarad med ditt svar. Jag är medveten om att han inte hade kunnat ta sig ut genom förarsidan, ingenting av det jag skrev i mitt tidigare inlägg föreslår att han kan ta sig ut genom förarsidan eller vindrutan. "Hur han tog sig ut" syftade snarare på vägen från (antagligen) förarsätet till passagerarsidan och dess dörr (antagligen, vi vet inte om den gick att öppna, i såna fall hur mycket - han kanske behövde klämma/åla sig ut och rev så upp byxbenet, eller om t.ex. rutan var krossad och han kanske ålat sig ut där, eller?). Dessutom har du INTE besvarat varför du uppskattar det till cirka 5 sekunder. Enligt ett akademiskt tillvägagångssätt, som du ju vill ge sken av att värdesätta, skall sådana uppskattningar motiveras, t.ex. "Med tanke på kollisionskraften lär han ha varit groggy och behövt ett par sekunder för att orientiera sig. Att förflytta sig från förarsätet (om det var där han befann sig) till passagerardörren lär ha tagit 1-2 sekunder med tanke på lastbilens storlek/bredd." Förstår du hur jag menar?
Jag förstår och respekterar att du inte vill avslöja dina privata källor, men det går fortfarande att ange källa: "källa: person som var på platsen" "källa: person inom polisväsendet" etc...
Senast redigerad av morboso 2017-04-14 kl. 22:13.
Senast redigerad av morboso 2017-04-14 kl. 22:13.