2017-04-14, 20:06
  #1
Medlem
Xer0s avatar
Jag har ju bilvit uppfostrad som en klimiatsmart hen person, dvs. att köra runt med bilen utan att ha ett mål med det är bara korkat och dumt.

Men nu under påsken så har jag inget att göra, och när jag tänker efter så är det sällan jag ser något av staden jag bor i. Jag pendlar till och från jobbet, that's it.

Funderar därför på om det kan finnas något rekreationsvärde i att åka runt med bilen och bara cusa och kolla på saker.

Det finns även flera grannstäder som jag aldrig varit i. Man kanske skulle åka dit.

På sätt och vis är det meningslöst. Skall man resa så skall man väl ha ett mål med det, och kanske inte bara vara själv, men nu är jag ju själv och jag måste hitta på något.
Citera
2017-04-14, 20:09
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
En roadtrip har dock i regel ett mål. Det är inte alls samma sak som att bara glida runt.
Citera
2017-04-14, 20:10
  #3
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag har ju bilvit uppfostrad som en klimiatsmart hen person, dvs. att köra runt med bilen utan att ha ett mål med det är bara korkat och dumt.

Men nu under påsken så har jag inget att göra, och när jag tänker efter så är det sällan jag ser något av staden jag bor i. Jag pendlar till och från jobbet, that's it.

Funderar därför på om det kan finnas något rekreationsvärde i att åka runt med bilen och bara cusa och kolla på saker.

Det finns även flera grannstäder som jag aldrig varit i. Man kanske skulle åka dit.

På sätt och vis är det meningslöst. Skall man resa så skall man väl ha ett mål med det, och kanske inte bara vara själv, men nu är jag ju själv och jag måste hitta på något.

Dö utan att sett mer än din närhet? Ut för fan. Bara att gasa.
Citera
2017-04-14, 20:17
  #4
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En roadtrip har dock i regel ett mål. Det är inte alls samma sak som att bara glida runt.

Jag kan ju hitta på ett mål, det gör ju sak samma egentligen.
Citera
2017-04-14, 20:18
  #5
Medlem
RumpNietzsches avatar
Från mitt perspektiv är det bara korkat sett till våra hutlöst höga bensinpriser i det här landet. Ut och snurra runt du om det känns lockande?
Citera
2017-04-14, 20:19
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag kan ju hitta på ett mål, det gör ju sak samma egentligen.
Det blir nästan roligare att vara ute och åka om man har ett mål eller en mening.
Citera
2017-04-14, 20:22
  #7
Medlem
Klart! Verkar soft, bara dra utan förväntingar och planering! Köör
Citera
2017-04-14, 20:25
  #8
Medlem
N.Dongos avatar
Det är bra att låta bilen röra sig då och då. En glad motor är bättre för miljön. Dessutom är det en klimatpåverkan redan i tillverkningsprocessen (samt förfallet som följer), så att bara låta den stå är inte heller så bra. Kör på! (Men gör inga kallstarter, det ogillar bpde bilen och miljön.)

Vem vet, du kanske hittar nåt spännande?
Citera
2017-04-14, 20:27
  #9
Medlem
Kennethkvartings avatar
Du kan lägga upp några viapunkter att passera så blir det inledningsvis lite struktur på cruisingen.

Kör förbi nån gammal klasskompis lägenhet, nån fotbollsplan där du lirade som barn, osv.
Citera
2017-04-14, 20:56
  #10
Medlem
Aha grannstäder..Läste inte så noga, varför inte bränna ner till Danmark, ta färgan över vattnet och dra ned i Europa??
Citera
2017-04-14, 21:08
  #11
Moderator
Rassas avatar
Ut och kör med dig, besök grannstäderna och njut av en hyffsat oplanerad roadtrip.

Vi gör sånt ofta, kollar ut en rutt och kanske bokar ett hotellrum eller vandrarhem och drar iväg. Det är kul att se sig om i vårt land och har man tillgång till bil är det ju ett ypperligt hjälpmedel för att komma ut och se sig om.
__________________
Senast redigerad av Rassa 2017-04-14 kl. 21:14.
Citera
2017-04-14, 21:24
  #12
Medlem
Dreamtimes avatar
Ut och åk i det gråa kalla landskapet! Alltid stöter du på någon jättetrevlig människa som är lika spontan som du!
Gör roadtrippen till en videodagbok som du lägger ut här. Vi kan knappt bärga oss!
Jättespännande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in