2017-04-14, 22:00
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag har ju bilvit uppfostrad som en klimiatsmart hen person, dvs. att köra runt med bilen utan att ha ett mål med det är bara korkat och dumt.

Först och främst!

This is a Hen!

https://goo.gl/images/MNKCwp

Kan ingen bara förbjuda ordet hen i svenskt tal och skrift!

Klart som fan att du ska ta en roadtrip, det gör jag ganska ofta när jag är lite rastlös, oftast en kort tripp på typ tio mil i närområdet, lyssnar på lite musik och njuter av ensamheten.
Och ibland en 400 mila tripp genom sju länder när jag är jättemycket rastlös.
Till sommaren blir det nog en tur ned till Medelhavet, och sen en runda upp genom Frankrike och över till England på hemvägen, kanske upp till Skottland... That's a roadtrip!
Citera
2017-04-14, 22:25
Medlem
Cleburnes avatar
Inte riktigt vad jag skulle kalla en "roadtrip", men visst kan det finnas ett stort mervärde i att utforska området man bor i. Vi bor ute i Roslagen och ett av våra semesternöjen är att bara åka runt och titta på nya platser, besöka loppisar eller kanske bara stanna och ta en fika nånstans. Ett billigt nöje helt enkelt. Mer en sommargrej, så klart, men det börjar ju närma sig nu.
Citera
2017-04-14, 22:54
Medlem
AA-suiteds avatar
Låter jättekul! Inte korkat alls. Kör på!

Tänk vad tråkigt om du inte gjort något kul att titta tillbaka på om 10 år.

Angående miljön och pengarna spelar det ingen roll om 100 år. Det är värt det för att ha kul.
Citera
2017-04-14, 22:58
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Aha grannstäder..Läste inte så noga, varför inte bränna ner till Danmark, ta färgan över vattnet och dra ned i Europa??

Absolut detta! Ner och möt våren, insup lite värme.
På vägen hem fyller du bakluckan hos Calles med vin och öl för sommarens grillfester. Om du har samvete så sälj av en del till vänner och bekanta så har du gått plus på hela resan.
Citera
2017-04-14, 23:17
Avslutad
Utforska gamla vägar. Välj en lämplig väg i din närhet, ta hjälp av gamla kartböcker osv. och försök hitta "urvägen" och följ den så mycket det bara går. Där har du lite att bita i och du får en poäng med åkandet. Man får se mycket av det gamla Sverige dessutom.
Senast redigerad av Pecka- 2017-04-14 kl. 23:19.
Citera
2017-04-14, 23:30
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Bara du kan bestämma om du vill uppleva saker eller inte och om det är värt eller inte.

Jag säger kör hårt!!! Ut o se världen
Citera
2017-04-14, 23:34
Medlem
Var ledig från jobbet 6 dagar för två veckor sen. Tänkte, va fan ska jag göra? Satte mig i bilen och körde 2000 km från skåne upp till Kiruna. Sjukt nice!
Citera
2017-04-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En roadtrip har dock i regel ett mål. Det är inte alls samma sak som att bara glida runt.

Ibland är resan själva målet. Inte roligt om man är ensam men med kompanjoner i bilen så kan den gamla skrönan stämma.
Citera
2017-04-15, 00:51
Medlem
Något av det bästa jag vet är att åka ut med bilen och bara åka en fin dag och se vart man kommer. Synd bara att bensinpriset är så jävla högt.
Citera
2017-04-15, 01:03
Medlem
låter härligt.

tycker själv om att besöka små byhålor jag aldrig vart i förut speciellt sånna som är i hyffsad närhet,

men nu har jag utforskat iaf 90% av halva södra sverige
Citera
2017-04-15, 01:47
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Jag kan ju hitta på ett mål, det gör ju sak samma egentligen.
Det är ju det som är det nica. Att bara åka iväg.
Citera
2017-04-15, 02:01
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Du kan ju glida ut och geocacha lite kanske? Då får du ju flera mål plus att du kan få se mycket intressanta och spännande platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in