2017-04-14, 16:20
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Störtar man Assad så har man hjälpt ISIS, vare sig man vill erkänna det eller inte, eller om man ens förstår vad man håller på med, och Trump har ju själv sagt att alternativet till Assad är ISIS, så han förstår vad han håller på med när han bombar Assad, alltså att han stödjer ISIS. Att komma där och moralisera och leka rättfärdig och lipa över bäbisar osv, som skäl till att man bombar Assad, håller bara inte. Antingen är det Assad eller så är det ISIS, och amerikanska politiker har länge velat ha ISIS nu, eftersom detta är Israels vilja.
Det där begriper ett medelbegåvat barn. De som ser saken annorlunda måste ha stora problem med det logiska tänkandet.
2017-04-14, 17:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
36 döda i Moab attacken. Hur vet de det? Någon som är på plats och räknar kroppsdelarna? Hur fungerar sånt där egentligen. Antar de såg IS aktivitet där iallafall.

Det skulle skickas "gubbar" dit och räkna (läste jag någonstans).

Sen vet jag inte : Antar att tunnlar har ju rast ihop (och hur räknar man då ?), och räkningen utav liken har gått nog snabbare än vad jag iallafall trodde.
2017-04-14, 17:33
Medlem
ukrossos avatar
Ni kommer säkert skratta åt mig nu men är det möjligt att ta bilder "igenom" marken? Jag menar, var folk i tunnlarna så lär kropparna hållit sig relativt intakta och på så vis kan man i så fall räkna.
2017-04-14, 18:39
Medlem
Trump är för IS i Syrien. Ingen vettig människa kan påstå något annat, i synnerhet efter det att Trump beställde attacken mot flygbasen i Homs, som kostade medborgarna i USA drygt 150 miljoner dollar (Make IS great again.. ). Just Shayrat-basen har varit väldigt, väldigt viktig för SAA i kampen mot den globala jihadismen/sionismen.

EDIT: Tack och lov förstördes inte flygbasen och SAaF kunde använda basen framgångsrikt blott timmar efter USA's illegala attack.
Senast redigerad av Dozah 2017-04-14 kl. 18:45.
2017-04-14, 18:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Ni kommer säkert skratta åt mig nu men är det möjligt att ta bilder "igenom" marken? Jag menar, var folk i tunnlarna så lär kropparna hållit sig relativt intakta och på så vis kan man i så fall räkna.

Det är genom att fråga som man lär sig så oroa dig inte.

Det går väl att se med ett ungefär genom infraröd och annat liknande men det är ju knappast lika effektivt som att fysiskt räkna?
2017-04-14, 18:46
Medlem
Gwahas avatar
Det finns ett påstående om att 36 th-missiler missade målet?

Vad hände med dessa? Landade de någon annanstans? Blev de nerskjutna av S400? Då stora delar av flygbasen klarade sig så undrar jag om det stämmer att en del missiler missade måltavlan.
2017-04-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Det finns ett påstående om att 36 th-missiler missade målet?

Vad hände med dessa? Landade de någon annanstans? Blev de nerskjutna av S400? Då stora delar av flygbasen klarade sig så undrar jag om det stämmer att en del missiler missade måltavlan.

Nope många träffade här har klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=LfWcXkgyzio

Målet var inte att förstöra landningsbanan utan alla redskap.

Ryssarna har fått använda sina dyra högteknologiska flygplan efter anfallet så nog har missilerna träffat rätt.

S-400 kan inte slå ut 60 missiler.
Senast redigerad av seeeg321 2017-04-14 kl. 19:08.
2017-04-14, 19:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Mer än 100 sägs det nu:

Sarhadi gave us a report from the local officials in Nangarhar:

"Yeah, I am on the line with local officials of Nangarhar. They say a big complex of ISIS has been destroyed by the dropping of the bomb from the U.S.!

ISIS's biggest complex in Afghanistan is destroyed. They say more than 100 ISIS members are killed. The casualties may get higher."

http://linkis.com/ijr.com/2017/04/bpfSn
2017-04-14, 19:15
Medlem
Kruxet är att det föds 1000 nya varje dag....
2017-04-14, 19:15
Medlem
"Sarhadi also noted that while there are no official reports on civilian casualties yet, an official has said that they're still possible"

När det står sådär och det faktum att jänkarna har varit väldigt svepande och otydliga får mig nästan att tro att man har bombat ett gäng hyddor med stampade jordgolv och "råkat" missa några civila.
2017-04-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper
Att ryssland röstade ner förslaget i FN om att utreda kemattacken säger ju allt, samma sak som ett erkännande.

Tvärtom. Nu ska vi vara lite mera precisa. Förslaget hade 2 delar.

Citat:
12 April 2017 – With a ‘no’ vote from permanent member Russia, the United Nations Security Council today failed to adopt a resolution that would have
1. condemned the reported use of chemical weapons in Syria and
2. called on the Government to cooperate with an investigation into the incident.

http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=56554

Ryssland ville inte ha del 1. men ville ha undersökning dvs del 2. Ursprungligen var bara del 1 på bordet. Förslaget hade skrivits av Frankrike, USA och UK. Man skriver ett förslag så att det finns en del som Ryssland inte kan acceptera, dvs del 1 som gick ut på utpeka Syrien som skyldig till användandet av kemvapen samtidigt som man tog in Rysslands förslag om undersökning. Hade Ryssland röstat för förslaget hade de gått med på att peka ut Syrien som skyldig.
2017-04-14, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
36 döda i Moab attacken. Hur vet de det? Någon som är på plats och räknar kroppsdelarna? Hur fungerar sånt där egentligen. Antar de såg IS aktivitet där iallafall.
Afghanska regeringen påstods i någon artikel ha sagt det. Jag tar uppgifterna som att de förolämpar USA samtidigt som de undviker att anklaga USA för att vara krigsförbrytare då inga civila sägs ha strukit med. Mycket väsen, lite ull för den extremt dyra bombningen, kan man konstatera. 36 döda!? Varierande uppskattningar säger att området är ett jihadistnäste med 600-800 stridande. Vissa uppgifter påstår 1500. Låter nästan som en auktion. Den med högsta/lägsta siffran vinner beroende på vad man vill bevisa. Platsen är obygd. Tror att de valde bomba där för att inte träffa nån. I praktiken lyckades de med det. Alltså är detta en signal? Till vem? Nordkorea? Jävligt dyr signal kan man konstatera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in