Citat:
Ursprungligen postat av
Axis.bold.as.love
Varför skulle han försöka ta sig ut i Åhléns (med en massa folk) om han kunde ta sig ut på den tomma gatan?
Håll dig till fakta. Gatan var tom direkt efter kraschen. Han har inte längre till T-banan inne från Åhléns än om han går ut bak längs med lastbilen.
Du behöver inte bemöda dig med att svara. Du är en idiot och kommer i fortsättningen ignoreras av mig.
Man får tacka för omdömet att
JAG ÄR EN IDIOT! Tack!
Du har besudlat hela den här tråden (nej, jag har inte läst alla inlägg, men jag har läst de senaste 300 sidorna och några hundra sidor till) med dina imse-vimse teorier som är helt horribla. Efter några timmar har du skickat in samma inlägg igen inte en, inte två, inte tre, inte fyra gånger... jag vet faktiskt inte hur många gånger.
Jag har hela tiden försökt att efterlysa
fakta för att föra det här framåt. Du påstår att jag INTE håller mig till fakta? Que?
Du skrev för ett antal timmar sen att första larmet kom 14:52 (när jag försökte utreda vilken sekund 14:53 larmet inkom), Håller du dig till fakta då? Du tyckte att min utredning av den exakta tidpunkten var ointressant! Du tycks alltså sakna grundläggande kunskaper inom kriminologi. Trots detta sprutar du ut inlägg till höger och vänster om helt horribla händelseförlopp!
HÅLL DIG TILL FAKTA!
OK. Tillbaka till ämnet.
Fråga 1 som du ställde"Varför skulle han försöka ta sig ut i Åhléns"?
Svar: Det var där han hamnade och då är det väl logiskt att den vägen fly ner i T-banan tillsammans med alla andra vettskrämda människor inne på Åhléns. Snabbaste vägen från brottsplatsen!
Fråga 2 som du ställde"Varför skulle han försöka ta sig ut i Åhléns (med en massa folk) om han kunde ta sig ut på den tomma gatan?"
Svar: Det är tomt inne på Åhléns eftersom folk flyr. Hur vet GM att gatan bakom lastbilen är tom (om den nu var det)? Varför skulle han då välja den omvägen? Hur vet du att gatan var "tom" på folk? Du kanske, trots ditt bombardemang av filmer (många publicerade mer än 3 gånger) kanske sitter inne på en video som visar att det var helt folktomt och att GM sprang runt lastbilen på den "tomma" gatan? Länka gärna till den videon!
Problemet är att om GM hade tagit den vägen så hade han fastnat både på bild och video som (bl a DU) har lagt ut länk till. Men han finns INTE med där! Alltså FEL!
När argumenten tar slut...
Så slutsatsen blir:
BESKYLL INTE NÅGON ANNAN FÖR ATT VARA EN IDIOT BARA FÖR ATT DU HAR SNORFEL! TÄNK TILL NU! OCH BE OM URSÄKT!