Citat:
Helt klart är det kulturellt och handlar om konstitution (intelligens och mental hälsa). Även i vår egen. I en kultur som anser att allt våld är fult, så finns inget att ta till när det behövs. Man ser här 1 man göra vad 4 svenskar inte kan. Ärligt talat är tjejer inom polisen och kriminalvården ett problem, inte alla, men ibland behövs lite manlig handlingskraft... Vilket inte ens män får ha i vårt land längre.
https://www.facebook.com/mikael.nyren.1/posts/1325835287496296
Inom kriminalvården och polisen lär man ut "självskydd" om man inte hör till insatsstyrkan. Jorå och poliserna är mest rädda att inte själva komma till skada. Detta är helt patetiskt. Vad är det här för djävla poliskår? Våld är psykologi, den som backar är rökt. Aldrig backa, du ger den andra ett övertag. Jag skulle bra gärna vilja veta vad de säger på bandet. Jag skäms.
Den här tjommen har inte problem med utanförskap.
Med nya grupper så får vi nya problem. Långt före denna invasion så har vi tagit emot en massa krigsskadade människor och struntat i vilka konsekvenser det får för vårt land. Gissa hur kul det blir med denna grupp krigsskadade med extremt låg IQ och där våld är vardagsmat. Jag såg något inslag från Aleppo. Inget av det ISIS gör hade inte regimens polis gjort innan. Om man jämför med det våld som är deras vardag, och det våld vi svenskar kan sätta emot, så blir det ännu värre än "Vår beredskap är god"
Vi är inte beredda alls, inte ens vår polis. Jag hoppas militären fortfarande kan slåss efter HBTQ certifieringen. Kanske har poliserna gått en genuskurs och prioriterat att ingen tjej skall känna sig kränkt under utryckningen

I vilket fall vi importerar hela tiden nya typer av brottslighet så länge vi importerar olika kulturer. Givetvis skulle diskussionen handla om hur vi utbildar vår polis och anpassar vårt rättsväsende utifrån att den kriminella demografin och kulturen har förändrats. Vi är anpassade till ett klientel bestående av Tjyvar med tjyvheder. I våra fängelser sitter istället medlemmar av Original gangsters.
Och så har vi då skaffat oss denna typ av knäppgökar.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-02 kl. 16:30.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-02 kl. 16:30.