Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Så du menar att varje väljare som vill ta del av denna fakta, som ett underlag för hur han/hon ska rösta, måste först arbeta 16 år på BRÅ samt vara chef i minst 10 år där?
Nej, jag säger att alla kan få tag på information om den inte är hemlighetstämplad. Andra forksare än Jerzy får tag på den vet du. Vilket betyder att alla kan få tag på den.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
- För att få veta Sveriges aktuella arbetslöshetssiffror så måste man först arbeta 16 år på Arbetsförmedlingen och vara chef i minst 10 år där?
Tycker inte så om invandringsfakta heller, alla fakta ska vara tillgänglig, vilket den också i regel är. Får man inte tag på den är det förmodligen för att man är en idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
- För att få veta polisens aktuella uppklaringsprocent måste man först vara polis i 16 år och polischef i minst 10 år?
Nepp, men inte ska det förväntas att andra ska samla in infon åt dig dock. Vill du veta något finns det bar aen person i hela världen som är ansvarig för om du får det eller inte, DU.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Du tror inte på detta, som SCB skriver på sin sajt:
Jopp.. JAg tror bara inte att nationalister helt ska få själva bestämma var som är viktigt för folket att veta.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Du tycker att det är bättre att allmänheten svävar i okunnighet, så att politikerna lättare kan lura och manipulera sina väljare?
Nej, jag tycker det är bättre att allmänheten har en bred kunskap, inte att tex BRÅ ska undersöka ett ämne som nationalister vill.
Menar, vilket ämne ska BRÅ välja bort för att göra plats för den faktan du vill ha fram? Tiden å pengarna är ju begränsade, så, vad ska vi inte få veta istället?
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Att vår socialdemokratiska regering tycker det är ganska uppenbart. Men tycker du likadant?
JA ja, vi vet vi vet, regeringen elak om den inte är emot negrer, uggula buggula!
Ser inga indikationer på att regeringen tycker så. DEt enda kunskapsfientliga partiet vi har är SD.
Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Genom att göra statistik mycket svårtillgänglig eller omöjlig att få tag i för gemene man, uppnår man ju just denna effekt.
Men det är den inte, däremot är det ju alltid svårt för nollor och dylikt att få tag på saker som inte serveras till dem på ett silverfat. Man har blivit bortskämd av internet helt enkelt. Jag som är från en annan generation har inte det beroendet, utan vet hur man faktiskt får fram infon som sedan postas på internet ibland.