2017-04-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Dessa två meningar uttalade Trump idag.

"We're not getting along with Russia at all".

"By the time I'm finished [the world] will be a much better place".

Ta in dessa två meningar och försök dra några slutsatser från dem. Ha samtidigt Trumps personlighet i åtanke. Jag kan svära att jag hört den här typen av uttalanden tidigare i historien och det brukar betyda miljoner döda. Dags att börja bunkra för det här kommer att påverka den svenska livsmedelshandeln fast landet är neutralt officiellt.

Trump: US 'Not Getting Along With Russia At All'
https://sputniknews.com/politics/201704121052584804-trump-says-russia-relations-bad/

Han sa också att Kina är USAs hot nummer 1 ekonomiskt.

Idag är Xi och Trump bästisar.

Så ta det lugnt.
2017-04-13, 05:21
Medlem
arbetets avatar
Irak eller Syrien? Det gäller att hålla reda på vart man skickar sina missiler. Trump har dock vissa problem. Kanske skulle han studera jordgloben lite bättre innan han trycker på avfyrningsknappen.

Trump recalls moment he launched missiles, confuses Iraq for Syria

Citat:
We’ve just fired 59 missiles, all of which hit by the way, unbelievable, from hundreds of miles away, it’s brilliant it’s genius, what we have in terms of technology no-one can come close to competing.
/.../
So I said, we’ve just launched 59 missiles, heading to Iraq.

http://www.thejournal.ie/trump-syria-dessert-3337600-Apr2017/

2017-04-13, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Irak eller Syrien? Det gäller att hålla reda på vart man skickar sina missiler. Trump har dock vissa problem. Kanske skulle han studera jordgloben lite bättre innan han trycker på avfyrningsknappen.

Trump recalls moment he launched missiles, confuses Iraq for Syria

http://www.thejournal.ie/trump-syria-dessert-3337600-Apr2017/

Same shit different name vem bryr sig? Vi vet att han är 70 bast. När han är klar om 8 år kommer han vara ännu mera gaggig.
Kolla in dig själv när (eller om) då når samma ålder. haha
2017-04-13, 06:07
Medlem
Trump har gjort sig ett bättre namn med tiden, att slå till mot syriens kemiska krigsföring var riktigt bra gjort.

Kommer överrens med kina angående nordkoreas kärnvapen.

Håller ryssland kort tills de släpper krim.

Trumpen är ganska bra.
2017-04-13, 06:43
Medlem
arbetets avatar
Utrikespolitiken kommer nog att bli Trumps akilleshäl. Efter gårdagens fiasko i Moskva vill jag bara påminna om att Tillerson inte fick med de andra parterna i G7-mötet att införa ytterligare sanktioner mot Putin och Assad. Jag tror nog att ingen vettig människa skulle ställa upp på USA:s sida i en ev. intervention mot Syrien på så skakig information som nu föreligger. Nej, jag tror Trump har lurats in i en fälla:

Is This The End Of The Trump Presidency?

Citat:
/.../In case al Qaeda once again uses chemical weapons, Trump will be requested to answer with force, as he has already done. If he refuses to do so, he will be immediately pilloried as Obama was in 2013, thereby committing political suicide. Trump has already lost his most loyal supporters, who had voted for him to stop US military adventures abroad. By deciding to bomb Syria, he has opened the door to either an early termination of his presidency or for a large-scale conflict. Whatever the case may be, the United States begins a new phase of conflict in the Middle East, in direct contrast to the claims made by Trump throughout the presidential campaign. It represents a 180-degree reversal in policy that reveals the real intentions of the American presidency, namely continuing the preservation of the American unipolar world, in spite of lacking the necessary operational and military capabilities. After all, Obama resisted for six years the pressure to bomb Syria coming from the extremist wing of the deep state. Trump took only eighty days to voluntarily go along with plans to attack Syria. Whatever the hidden truth of these two events, it is clear that from now on that nothing will be as before.

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-12/end-trump-presidency
2017-04-13, 07:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han sa också att Kina är USAs hot nummer 1 ekonomiskt.

Idag är Xi och Trump bästisar.

Så ta det lugnt.

För det första så uttalar man hela det kinesiska namnet: Xi Jinping (Just för att det är släktnamnet som är viktigast i deras kultur) för det andra så har Xi Jinping redan gått ut med att Trumps bombning var fel av Trump.

Så bästisar skulle jag nog inte säga, Xi Jinping har bara bevisat att Trump är en urusel förhandlare.
2017-04-13, 08:23
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Utrikespolitiken kommer nog att bli Trumps akilleshäl. Efter gårdagens fiasko i Moskva vill jag bara påminna om att Tillerson inte fick med de andra parterna i G7-mötet att införa ytterligare sanktioner mot Putin och Assad. Jag tror nog att ingen vettig människa skulle ställa upp på USA:s sida i en ev. intervention mot Syrien på så skakig information som nu föreligger. Nej, jag tror Trump har lurats in i en fälla:

Is This The End Of The Trump Presidency?

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-12/end-trump-presidency

Det faktum att att Trump har skapat precedensfallet att bomba med 59 Tomahawkrobotar då al-Nusra påstår att kemvapenattack genomförts försätter honom i en rävsax precis som konstaterat.

Dock finns det ytterligare en aspekt av det hela. Ifall Trump går in i Syrien till stöd för Tahrir al-Sham (al-Nusra) och Ahrar al-Sham som det verkar som att han eventuellt kommer att göra i nuläget försätter han de sekulära rebellerna och kurderna i SDF i en existensiell kris. Det finns ingen plats för dessa i den totalitära islamistiska staten som Trumps nya vänner vill upprätta i Syrien. Således finns det ingen anledning för SDF att fortsätta offra soldater för att inta Raqqa då en likadan grupp fundamentalister kommer att vilja ta tillbaka staden, denna gången öppet understödda av USA.

Läs notis om USAs hållning här, och notera ett antal detaljer.

"U.S. Secretary of State Rex Tillerson issued a stern ultimatum to Russia Tuesday: side with America and its allies on Syria, or stand alongside Syrian President Bashar Assad, Iran and the militant group Hezbollah."

"In addition to G-7 countries, diplomats at the summit are attending from Jordan, Qatar, Saudi Arabia, Turkey, the United Arab Emirates and others. The inclusion of the countries is important because the U.S. strategy for Syria involves enlisting help from Middle East nations to ensure security and stability in Syria after ISIS is defeated."

Trump gör alltså gemensam sak med Jordanien, Qatar, Saudibarbarien, Turkiet, och Förenade Arabemiraten. Han tänker sig att dessa skall säkra och stabilisera Syrien efter ISIS har blivit besegrat . Om man betraktar de terroristgrupper som dessa länder har sponsrat förstår man direkt att en lösning i deras tycke endast kan innebära folkmord. Särskilt Turkiet sticker ut som en helt omöjlig komponent. Ifall Turkiet på något sätt skall patrullera i norra (kurdiska) Syrien kommer det innebära krig mot kurderna.
2017-04-13, 08:24
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=HUuvAYZb7mQ

Trump verkar fortfarande tro att andra länder är skyldig USA pengar ....
2017-04-13, 08:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper
Trump har gjort sig ett bättre namn med tiden, att slå till mot syriens kemiska krigsföring var riktigt bra gjort.

Kommer överrens med kina angående nordkoreas kärnvapen.

Håller ryssland kort tills de släpper krim.

Trumpen är ganska bra.

Nej. Trump är inte bra. Han borde ställa sig på Putin sida istället för kommunismens sida.
2017-04-13, 09:00
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För det första så uttalar man hela det kinesiska namnet: Xi Jinping (Just för att det är släktnamnet som är viktigast i deras kultur)
Xi är släktnamnet
2017-04-13, 09:15
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så bästisar skulle jag nog inte säga, Xi Jinping har bara bevisat att Trump är en urusel förhandlare.

Jag tror vi kommer att se alltmer av bypass vad gäller utländska politikers förhållande till Trump - det är bättre att prata om sakfrågan med någon som vet, så kan man stå och skaka tass med dumfan på bilder för medias (och dumfans) skull.

Jag har inom loppet av en halvtimme nu på morgonen gapskrattat, omväxlande önskat mig en skämskudde - vid mötet med Stoltenberg menar Trump att det egentligen inte är han som ändrat sig om NATO, utan att NATO lyssnade på kritik från Trump och ändrade sig i enlighet med denna

https://www.youtube.com/watch?v=Ao7iLqoLjQw

Sedan har vi YT-länken där, bland många andra dråpligheter, Trump efter 10 minuters samtal med Xi Jinping konstaterar att Nordkoreafrågan är komplicerad...dessa 10 minuter var alltså första gången någon berättat för honom om Nordkorea, alldeles uppenbarligen.

https://youtu.be/Ao7iLqoLjQw?t=7

Eller i en annan där han är upprymd som ett barn som får beröm, helt lyrisk över den fantastiska högteknologin hos Tomahawk-missilerna och berättade om denna för Xi Jinping under efterrätten, "the most beautiful piece of chocolate cake I've ever seen"

https://youtu.be/XrK26NZaotk?t=370

Fy fan alltså, sätt in vilken hök eller "globalist" som helst istället omedelbart, avsätt gubbfan på vilka grunder som helst (exempelvis farligt inkompetent). Det här är bara roligt i början, sen kommer det snabbt att bli outhärdligt.
2017-04-13, 11:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Xi är släktnamnet

Ja men läs om och läs rätt, släktnamnen är viktiga vilket är varför man säger hela namnet då du annars endast säger en släkt och inte en individ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in