Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
IS har uttryckligen givit instruktioner att detta är vad islamister bör göra i väst. Ensamvargar är IS livsluft. Om de knarkar och torkar sig i arslet med koranen skiter IS i så länge de dödar västerlänningar. Inget av detta frikänner islam eller framförallt islamismen eller IS och deras ideologi från ansvar för dådet.
Visst, så IS har sagt att alla muslimer bör utföra dåd i väst och om det sedan utförs dåd så är det IS som gjort det utifall GM uppger att det var i IS namn det skedde. Vad är syftet? Vad uppger IS själva är syftet? Att dom bara vill det för sakens skull tror jag ej.
Om Akilov har att välja mellan att vara en misslyckad personlighetsstörd individ som det till slut kokade över för eller en terrorist med ett religiöst uppdrag, en man som får hela världen att spärra upp ögonen så väljer han så klart det senare. Skulle jag skjuta ihjäl några människor på gatan för att jag är störd, misslyckad och trött på allt och jag sen fick valet att istället få bli en terrorist i Baader-Meinhof-ligan och att hela världspressen skriver om mig så skulle jag nog välja det.
Självklart vill man vara en terrorist i ett stort global sammanhang om alternativet är att bara vara en som utfört ett vansinnesdåd utan mening.
Att 39-åringen skulle ha offrat sig för ett liv i fängelse därför att han brinner för kalifatet eller sharia eller Al-Qaida eller vad det nu är tror jag icke på. Han tänker på sig själv. Det här gjorde han för att han hatar allt och alla och för att hans liv ändå är en jävla pina. Han kunde inte bry sig mindre om att få igenom något politiskt med detta.