Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 10:07
  #1333
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansmannen
The Good the bad the ugly

Vad var det som var så bra med den då? Jag gillade den inte alls, blev bara illa berörd.
Citera
2017-04-12, 11:03
  #1334
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
OK. Nu är det ett tag sedan jag såg filmen, men jag kan inte ha tyckt att den var SÅ chockerande, för då hade jag kommit ihåg det.




Mer The Best Offer till folket!
Citera
2017-04-12, 22:22
  #1335
Avstängd
Stureplansmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad var det som var så bra med den då? Jag gillade den inte alls, blev bara illa berörd.
Jasså, den är cool rakt igenom. Spännande handling, blir aldrig tråkig eller förutsägbar. Inte så mycket onödig dialog. Bra filmad, bra musik. Den har allt.

Berätta gärna varför du blev illa berörd av den?
Citera
2017-04-12, 22:38
  #1336
Medlem
speedygonsalezs avatar
IMDB's top 250 har väll endel bra filmer..

själv skulle jag välja någon av dessa, med lite olika genrer:

One flew over the cukoo's nest
Deer hunter
Clockwork orange
Shawshank redemption
Dumb & Dumber
Citera
2017-04-12, 22:45
  #1337
Avstängd
Stureplansmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
IMDB's top 250 har väll endel bra filmer..

själv skulle jag välja någon av dessa, med lite olika genrer:

One flew over the cukoo's nest
Deer hunter
Clockwork orange
Shawshank redemption
Dumb & Dumber
Men välj en då?
Citera
2017-04-12, 22:46
  #1338
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansmannen
Men välj en då?


Gökboet
Citera
2017-04-12, 22:47
  #1339
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansmannen
Jasså, den är cool rakt igenom. Spännande handling, blir aldrig tråkig eller förutsägbar. Inte så mycket onödig dialog. Bra filmad, bra musik. Den har allt.

Berätta gärna varför du blev illa berörd av den?

En av världens absolut bästa filmer, utan tvekan. Känns inte alls som att den är gjord under 60-talet, den känns fortfarande modern. Leone var kung.

Är också väldigt intresserad av hur man kan bli illa berörd av en så mästerlig film!
Citera
2017-04-12, 22:51
  #1340
Avstängd
Stureplansmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
Gökboet
Det är en grym rulle, dina andra val av filmer talar oxå för god smak.
Citera
2017-04-12, 22:53
  #1341
Avstängd
Stureplansmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
En av världens absolut bästa filmer, utan tvekan. Känns inte alls som att den är gjord under 60-talet, den känns fortfarande modern. Leone var kung.

Är också väldigt intresserad av hur man kan bli illa berörd av en så mästerlig film!
Eller hur, den är inte brutal eller grotesk någonstans. Tyckerj ej att den förmedlar ett dåligt budskap någonstans.
Citera
2017-04-12, 23:30
  #1342
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansmannen
Jasså, den är cool rakt igenom. Spännande handling, blir aldrig tråkig eller förutsägbar. Inte så mycket onödig dialog. Bra filmad, bra musik. Den har allt.

Berätta gärna varför du blev illa berörd av den?

Om jag inte minns fel nu, så var det rena tortyrscenerna? När en man höll på att dö av törst, och den andre mannen inte gav honom vatten, utan i stället retade honom genom att tvätta fötterna i vatten? Var det inte den filmen?
Citera
2017-04-13, 00:57
  #1343
Medlem
1. The Dark Knight
2. Remember The Titans
3. Fight Club
4. Shawshank Redemption
5. Se7en
Citera
2017-04-13, 16:21
  #1344
Medlem
psaks avatar
Den gode, den onde är ju en av de ultimata mansfilmerna, inte konstigt att kvinnor inte älskar den lika mycket. Vad är det, enda kvinnorna i filmen blir skjutna alt. slagna halvt fördärvade?
För oss karlar är den dock omistlig!

Tidigare har jag nämnt År 2001 - ett rymdäventyr som förslag, om det nu inte börjat gå för lång tid sedan den knockade mig. Se7en har jag haft som 2:a, möjligt att den går om.
En ny favoritlista borde man ju göra sådär vart tionde-femtionde år pga referensramarna som ändras, filmer som åldras, nya perspektiv. Inte så att jag har Galenskaparnas Leif som favorit längre som jag hade sent 80-tal.

Trist att det är ytterligt få filmer man sett på senare år som kan närma sig den här titeln
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback