Citat:
Ursprungligen postat av
1.085.148
Hej FB!
Jag och min sambo har varit tillsammans i ett flertal år och tycker om varandra väldigt mycket. Vi är båda mellan 20-30 år, hon straight och jag som man bi. Vi har tidigare talat en del om att vi skulle börja swinga, men inte i den närmsta framtiden. Vårat sexliv är rätt stendött med lite älskog ett par gånger i kvartalet eller så.
Nu har hennes kompis kille visat intresse för att ligga med oss och jag antar att hans tjej är med på det. Jag vet att både de och min tjej har haft en trekant innan (inte med varandra) och jag har ingen erfarenhet alls.
Min sambo är tänd på killen, medan han inte är min typ. Däremot är tjejen väldigt sexig och jag skulle inte ha något emot samlag med henne. Samtidigt är jag rätt osäker på min kropp och skulle helst se ut som Adonis om det kom till dylikt.
Jag är inte så brydd om min sambo ligger med honom, men jag är osäker på om hans tjej skulle vara intresserad av mig eller om hon bara skulle fokusera på min kille och jag skulle hamna utanför. Det är väl kanske det som tar emot mest.
Vi har planerat en gemensam resa utomlands där vi ska bo på hotell, och sängsituationen ska vara "oklar" enligt min sambo. Det känns som att hon pushar väldigt mycket för att vi ska ligga med dem och hon har som pratat om det flertalet gånger innan vi besökt dem, bland annat att jag och killen ska duscha ihop eller liknande.
Borde jag gå med på detta eller säga till att jag kanske inte är redo? Vad hade ni gjort i min sits?
Jag blir inte klok på om du är kille eller tjej och om din sambo är kille eller tjej?! 🤔
För övrigt så låter du inte alls redo men det kanske beror på saker som kan avhjälpas om ni pratar igenom det hela lite mer? Att göra en sån här grej utan att ha en väldigt öppen och ärlig kommunikation både inom relationen och med det andra paret tror jag är väldigt riskfyllt och bäddar för svartsjuka, besvikelser och en hel del osäkerhetskänslor.