2017-04-12, 23:07
Medlem
1.085.148s avatar
Hej FB!

Jag och min sambo har varit tillsammans i ett flertal år och tycker om varandra väldigt mycket. Vi är båda mellan 20-30 år, hon straight och jag som man bi. Vi har tidigare talat en del om att vi skulle börja swinga, men inte i den närmsta framtiden. Vårat sexliv är rätt stendött med lite älskog ett par gånger i kvartalet eller så.

Nu har hennes kompis kille visat intresse för att ligga med oss och jag antar att hans tjej är med på det. Jag vet att både de och min tjej har haft en trekant innan (inte med varandra) och jag har ingen erfarenhet alls.
Min sambo är tänd på killen, medan han inte är min typ. Däremot är tjejen väldigt sexig och jag skulle inte ha något emot samlag med henne. Samtidigt är jag rätt osäker på min kropp och skulle helst se ut som Adonis om det kom till dylikt.

Jag är inte så brydd om min sambo ligger med honom, men jag är osäker på om hans tjej skulle vara intresserad av mig eller om hon bara skulle fokusera på min kille och jag skulle hamna utanför. Det är väl kanske det som tar emot mest.

Vi har planerat en gemensam resa utomlands där vi ska bo på hotell, och sängsituationen ska vara "oklar" enligt min sambo. Det känns som att hon pushar väldigt mycket för att vi ska ligga med dem och hon har som pratat om det flertalet gånger innan vi besökt dem, bland annat att jag och killen ska duscha ihop eller liknande.

Borde jag gå med på detta eller säga till att jag kanske inte är redo? Vad hade ni gjort i min sits?

TL;DR: Ska jag gå med på att ligga med ett annat par, våra vänner, där jag inte är intresserad av killen men däremot av tjejen? Jag vet inte om hon är intresserad av mig och jag saknar erfarenhet av detta.
Senast redigerad av 1.085.148 2017-04-12 kl. 23:48.
Citera
2017-04-12, 23:16
Medlem
Bizmarcks avatar
Tycker att du kan börja med att agera åskådare när din tjej har sex med paret, och sedan ge dig in i leken om det känns rätt. Kanske kan du även runka och köra falukorvar och bowlingklot i röven på dig själv som uppvärmning medan du iakttar det övriga resesällskapets aktiviteter. Hoppas det löser sig!
Citera
2017-04-12, 23:52
Medlem
Men herregud, skaffa dig en egen vilja! Hur ska någon annan än du själv kunna ta ett beslut åt dig??

Om du vill - Kör hårt.

Om du inte vill eller tvekar - Avstå
Citera
2017-04-13, 01:03
Medlem
4-Gotts avatar
Jag vet inte hur sånt här går till men kan ni inte swappa partners? Säg att du och den andre kvinnan är i en lägenhet och vice versa. Förklara vissa grundregler så ni inte blir lacka efteråt "vadå fick han ass-to-moutha dig? Men det har ju aldrig jag fått!".
Citera
2017-04-13, 04:23
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.085.148
Hej FB!

Jag och min sambo har varit tillsammans i ett flertal år och tycker om varandra väldigt mycket. Vi är båda mellan 20-30 år, hon straight och jag som man bi. Vi har tidigare talat en del om att vi skulle börja swinga, men inte i den närmsta framtiden. Vårat sexliv är rätt stendött med lite älskog ett par gånger i kvartalet eller så.

Nu har hennes kompis kille visat intresse för att ligga med oss och jag antar att hans tjej är med på det. Jag vet att både de och min tjej har haft en trekant innan (inte med varandra) och jag har ingen erfarenhet alls.
Min sambo är tänd på killen, medan han inte är min typ. Däremot är tjejen väldigt sexig och jag skulle inte ha något emot samlag med henne. Samtidigt är jag rätt osäker på min kropp och skulle helst se ut som Adonis om det kom till dylikt.

Jag är inte så brydd om min sambo ligger med honom, men jag är osäker på om hans tjej skulle vara intresserad av mig eller om hon bara skulle fokusera på min kille och jag skulle hamna utanför. Det är väl kanske det som tar emot mest.

Vi har planerat en gemensam resa utomlands där vi ska bo på hotell, och sängsituationen ska vara "oklar" enligt min sambo. Det känns som att hon pushar väldigt mycket för att vi ska ligga med dem och hon har som pratat om det flertalet gånger innan vi besökt dem, bland annat att jag och killen ska duscha ihop eller liknande.

Borde jag gå med på detta eller säga till att jag kanske inte är redo? Vad hade ni gjort i min sits?
Jag blir inte klok på om du är kille eller tjej och om din sambo är kille eller tjej?! 🤔

För övrigt så låter du inte alls redo men det kanske beror på saker som kan avhjälpas om ni pratar igenom det hela lite mer? Att göra en sån här grej utan att ha en väldigt öppen och ärlig kommunikation både inom relationen och med det andra paret tror jag är väldigt riskfyllt och bäddar för svartsjuka, besvikelser och en hel del osäkerhetskänslor.
Citera
2017-04-13, 07:41
Medlem
SkepticalHippos avatar
Tråd flyttas till mer lämpligt forum.

Relationer och samlevnad: allmänt --> Erotik och sexualitet
/Moderator
Citera
2017-04-13, 07:43
Medlem
Din tjej är inte bi utan infekterad av allt slit son pågått i media senaste 20 år, modern family med mera. Det har gjort det "ballt" o vara gay.

Din tjej kommer med all sannolikhet och dumpa dig när fasen börjar komma till sitt slut, och om 5 år har hon förortsvilla med 2 barn.
Citera
2017-04-13, 07:44
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.085.148
Hej FB!

Jag hade funderat väldigt mycket på hur jag lyckades bli sambo, om jag vore i din sits. Hade velat vara en fluga på väggen när du äntligen hade fattat ett beslut.
Citera
2017-04-13, 07:48
Medlem
Sirianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Din tjej är inte bi utan infekterad av allt slit son pågått i media senaste 20 år, modern family med mera. Det har gjort det "ballt" o vara gay.

Din tjej kommer med all sannolikhet och dumpa dig när fasen börjar komma till sitt slut, och om 5 år har hon förortsvilla med 2 barn.

TS skriver att det är HAN som är bi. Hans flickvän är straight.

Till TS: gör bara detta om du är 100% säker på att du vill! Du kan aldrig få det ogjort om du eventuellt skulle ångra dig efteråt.
Citera
2017-04-13, 09:57
Medlem
bagarn29s avatar
TS om du behöver fråga här så är min uppfattning att du inte är redo för detta.

Återkom gärna med ditt beslut och hur det gick.
Citera
2017-04-14, 16:30
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Som många skriver msåte du ta ett beslut.
Om du inte kan göra det själv så kan jag ta beslutet åt dig.

Avboka allt, det blir inget.
Nämner din tjej den killen igen så är det slut - för gott.

Min åsikt:
Ditt kommande scenario är ur mitt perpektiv det absolut värsta man kan ha som kille i en sån här sits.

Varför ditt är det värsta tänkbara scenariot?
Allt detta har börjat med sliska sexmeddelanden mellan din tjej och killen ifråga.

Det enda vi vet är de (din tjej + den killen) är kåta på varandra.
Att de två kommer knulla skiten ur varann e d ändå som är säkert/garanteras.

Den supersexiga tjejen (som du ändå inte känner dig bekväm o ha sex med) tänker jag inte skriva ngt om eftersom du bara "antar" att hon är med på det.

Du skrev själv att du är bi och att killen visat intresse för att ligga med "er"(du o din tjej).

Av det su har uppget hittils så låter d som att ni tre kommer ha en trekant där du blir deras serviceboy.

Din tjej har redan bokat resa med oklara sängplatser och du vet nt ens om du kmr ha ngt att hämta, för jag antar att du inte tycker att suga av en kille du inte ens tänder på är någon vinst.

Även om hela den här resan mot all färmodan vara till allas nöje så finns de ju en drös av tänkbara mardrömsscenarior som kan utspela sig efteråt.

Det ända som i övrigt är klart, om jag får gissa, är väll hur mycket av resan du ska betala?
Om jag återigen får gissa, du står för hennes del också?

Åk absolut för helvete inte dit föränn du har haft kontakt, öga mot öga, med tjejen och är övertygad om att hon är minst lika kåt på dig som din tjej e på han andra.

Ni har aldrig gjort detta förr och bör då helst i min mening börja på neutral mark med folk ni lär känna tillsammans.

Jag hade om jag var ni åkt till dk ( du och din tjej ) och besökt ngn swingerklubb där när de har en intro-aften och tagit det där efter.

Jag hade om jag var du antingen satt ner foten eller stuckit.

Ni ska göra sånthär tillsammans.
Tillsammans i detta fall är motsattsen till att låta tjejen och den andra killen styra upp hela grejen utan att du ens är medverkande i planeringen.

Därför är mitt tips om dk bra eftersom ni där kommer börja med detta tillsammans , det blir en grej ni två som par får uppleva utforska.

För att göra det enkelt:

Är ngn av parterna osäker avstår man.
Man pushar inte sin partner till ngt d nt vill.
Även om alla partner vill så bör man ändå ta en extra funderare på om alla är redo.
Citera
2017-04-15, 13:36
Medlem
kinky_Ms avatar
Sex på fler än två kan vara härligt men det här låter som ett recept för hur det inte skall vara.
Det kommer inte sluta bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in