Citat:
Ursprungligen postat av
supremanic
Helt säker ska man inte vara. Det enda rätta i ett sådant här läge är att arbeta på bred front och INTE snöa in tvärsäkert på bara en person.
Tänk om scenariot egentligen är att personen som tagit på sig detta inte egentligen körde men tar på sig detta för att den riktiga gärningsmannen ska hinna lämna landet. När den riktiga är i säkerhet så hävdar den gripne att han tog på sig detta för att han befann sig i en psykos och DNA visar tydligt att han inte befann sig i lastbilen.
Ja, ungefär så tänkte jag att det kan vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
TjuckaTjuck
1. Han har erkänt
2. Han lämnade DNA i form utav blodspår i bilen och längst flyktvägen.
Just att han erkänner dådet, tar jag som en intäkt för att det mycket väl kan vara fejk. Om det inte är medvetet för att skydda den verkliga GM, kan det också röra sig om en psykiskt störd och nerdekad Nisse som sett på TV om dådet och vill spela Allan. Det är
väldigt vanligt att knäppskallar tar på sig dåd i tid och otid.
Angående DNA och blodspår, har jag inte hört om det från någon säker källa. Polisen sa att de hade fotografier, hans erkännande och tekniskt bevisning. Men vad det sista innebar gick de inte in på.
Citat:
Ursprungligen postat av
autostoperka
det finns en bild vid gripandet från polisbilen där är det ingen tvekan att det är samma som på t-bana bilden
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/a2dd090d-dda5-486e-9df9-c74853462446?fit=crop&h=464&w=900&809ad328
Tyvärr funkar inte den länken för mig. Det hade såklart varit toppen att få detta bekräftat.
Edit: Att han erkänner dådet utan omsvep kan tyda på fejk även i så motto, att han låtsas vara islamistisk terrorist men i själva verket har en annan agenda. Det var ju som bekant inget självmordsdåd ...