Citat:
Ursprungligen postat av
Callas
Den filmen hade jag inte sett. Måste vara en av de tidigaste (från den vinkeln).
Hört om det där med att någon slog med en käpp eller liknande, men varför??? Hade dörren till förarplatsen gått i baklås på något vis eller ville kaparen bara inte kliva ut, höll han kanske på att fippla med "bomben" in i det sista?
Ja, denna film är väldigt tidigt och frågan kring när GM lämnade hytten och gick därifrån är intressant. På de där bilderna från tunnelbanan som polisen släppt kan man ana en tidstämpel högst upp men det är bortskuret.
Det var ju civilsnutar och väktare överallt. Att ingen av dessa skulle brytt sig om föraren som avviker från olycksplatsen/brottsplatsen är märkligt. Det är till och med en civilsnut som på filmen rent fysiskt greppar tag i den man som slår på förardörren och uppmanar honom att avbryta.
Nu när jag kollade en gång till kan jag räkna till 4 unga tjejer som skrattar medans de filmar eller kollar på.
Att någon slog på dörren måste ha berott på att den blev tillknycklad i kraschen och inte gick att öppna. De ville helt enkelt få ut föraren så de kunde rädda honom.
https://www.youtube.com/watch?v=eP6JyHiogdE