2017-04-08, 14:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
2. Men då kan ni ju ställa upp för varandra, eller hur?
Starta en gratis bordell där män ställer upp för män och upplåt ditt eget stjärthål/ mun för alla dessa stackars desperata män. Så är problemet löst.

1) På samma sätt som kvinnor kan betala för sin egen sjukvård till exempel?

2) Det räcker med att staten subventionerar bordeller på samma sätt som sjukvård är subventionerad när kvinnor föder barn.

3) Jag är fortfarande kvinna.
2017-04-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Utsatta för en allt för stor andel män som behandlar kvinnor som skit.

Du kan tycka att det är en alltför stor andel, men allting är relativt. Bittra svenska män som sitter och hatar kvinnor på nätet är inte ett större samhällsproblem än bittra svenska "feminist"kvinnor [läs: vänsterextrema bortskämda rasistkvinnor] som sitter och hatar vita män på samma sätt. Feministkvinnorna har dessutom större makt, både politiskt och socialt, än ensamma bittra svenska män som hatar kvinnor på nätet. De har till och med ett eget litet extremistparti, 2–3 procent stort, som sitter i huvudstadens stadshus och bestämmer saker och för deras talan.

Svenska "feminist"kvinnor är inte i underläge i dagens Sverige, utan sitter istället på toppen av tårtstrukturen och gnäller över i-landsproblem. Pojkar halkar efter i skolan år efter år, 70 procent av alla självmord är män, men Södermalms-"feminister" sitter och gnäller om mansplaining och manspreading och annan skit. Det är pinsamt. Jag kan inte ta sådana människor på allvar.

Och de riktiga samhällsproblemen som faktiskt drabbar kvinnor nu i större utsträckning i det svenska samhället, som exempelvis utbredda sexuella trakasserier, våldtäkter och hedersrelaterat våld och förtryck, är samhällsfenomen som de så kallade feministerna [läs: de vänsterextrema rasistkvinnorna på Södermalm] själva varit med och skapat genom att importera hundratusentals män från patriarkala klansamhällen i Mellanöstern och Nordafrika. Sen sitter "feminist"kvinnorna och låtas att det är ett "mansproblem" när det är ett kulturellt betingat problem.

Det finns problem med patriarkala strukturer i Sverige, men inte bland svenska män. De patriarkala strukturerna är ett invandrarproblem [kopplat till invandrare från Mellanöstern och Nordafrika] som "feminist"kvinnorna jobbat stenhårt i åratal för att importera till Sverige.
2017-04-08, 18:09
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Du kan tycka att det är en alltför stor andel, men allting är relativt. Bittra svenska män som sitter och hatar kvinnor på nätet är inte ett större samhällsproblem än bittra svenska "feminist"kvinnor [läs: vänsterextrema bortskämda rasistkvinnor] som sitter och hatar vita män på samma sätt. Feministkvinnorna har dessutom större makt, både politiskt och socialt, än ensamma bittra svenska män som hatar kvinnor på nätet. De har till och med ett eget litet extremistparti, 2–3 procent stort, som sitter i huvudstadens stadshus och bestämmer saker och för deras talan.

Svenska "feminist"kvinnor är inte i underläge i dagens Sverige, utan sitter istället på toppen av tårtstrukturen och gnäller över i-landsproblem. Pojkar halkar efter i skolan år efter år, 70 procent av alla självmord är män, men Södermalms-"feminister" sitter och gnäller om mansplaining och manspreading och annan skit. Det är pinsamt. Jag kan inte ta sådana människor på allvar.

Och de riktiga samhällsproblemen som faktiskt drabbar kvinnor nu i större utsträckning i det svenska samhället, som exempelvis utbredda sexuella trakasserier, våldtäkter och hedersrelaterat våld och förtryck, är samhällsfenomen som de så kallade feministerna [läs: de vänsterextrema rasistkvinnorna på Södermalm] själva varit med och skapat genom att importera hundratusentals män från patriarkala klansamhällen i Mellanöstern och Nordafrika. Sen sitter "feminist"kvinnorna och låtas att det är ett "mansproblem" när det är ett kulturellt betingat problem.

Det finns problem med patriarkala strukturer i Sverige, men inte bland svenska män. De patriarkala strukturerna är ett invandrarproblem [kopplat till invandrare från Mellanöstern och Nordafrika] som "feminist"kvinnorna jobbat stenhårt i åratal för att importera till Sverige.

Jaha okej, tack för ännu ett inlägg helt jävla off topic.
Citat:
Är du dum i huvudet eller vad är problemet egentligen?
Citat:
Du och dina infantila resonemang äcklar mig.
tänk om du var man nog (Sexism? haha ) att be om ursäkt när du klantat till det som du gjorde, men det här är ju internet och du är den du är så wtf.

On Topic: Fan va svårt det ska va att hålla sig till topic alltså, nästan alla svävar ju långt utanför. Modsen är tydligen informerade men dom verkar ha påsklov.
2017-04-11, 13:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag förnekar ingenting, utan säger sanningen precis som den är. Oförvanskad, äkta och saklig. Den hittar du inte på sajter som sprider skvaller, lögner, falska nyheter, slask, pseudovetenskap, sagor och konspirationsteorier. Cathy O'Brien (länk) är en patologisk mytoman som gör allt för att hamna i rampljuset och bli berömd. Hon lider säkert av paranoid schizofreni, samma slags sjukdom som nobelpristagaren John Nash led av. Jag tycker uppriktigt synd om kvinnan. Vad hon behöver för att tillfriskna är tvångsvård på en psykiatrisk klinik, medicinering och terapi.

Nej du försökte ju förneka att Epstein var dömd och att Clintons besökte pedo island 29 gånger och du lilla vän wiki är inte en trovärdig källa.

Cathy är mer trovärdig än er, hennes ord är trovärdigare än Hillarys. "Hon lider säkert"..."Oförvanskad, äkta och saklig". Det är fint att du ger hycklande pajasar ett ansikte, sicken idiot du är verkligen.
2017-04-11, 23:02
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej du försökte ju förneka att Epstein var dömd och att Clintons besökte pedo island 29 gånger och du lilla vän wiki är inte en trovärdig källa.

Cathy är mer trovärdig än er, hennes ord är trovärdigare än Hillarys. "Hon lider säkert"..."Oförvanskad, äkta och saklig". Det är fint att du ger hycklande pajasar ett ansikte, sicken idiot du är verkligen.
Visa mig det ställe där jag förnekat att Epstein var dömd. Du bygger feta halmgubbar istället för att bemöta mina svar med vettiga argument.

Det var inte bara Bill Clinton som avlade visiter hos Epstein. Många andra celebra män var där, t ex Stephen Hawking, Prins Andrew och Donald Trump. I sin svarta bok hade Epstein kontaktnummer till Tony Blair, Naomi Campbell, Dustin Hoffman, Michael Bloomberg och Richard Branson.

Wikipedia är tusen gånger mer trovärdig källa än de tvivelaktiga sajter du brukar besöka. Men kan du inte länka till den eller de tidningsartiklar, publicerade av exempelvis NY Times eller andra amerikanska dagstidningar (länk) med avslöjande detaljer om Hillarys inblandning i en pedofilring och att hon hållit Cathy O'Brien som sexslav? Först då ska jag tro på dig.

Eftersom du tydligen påstår att Cathy O'Brien är trovärdig i sina berättelser, så kommer du också att tro på bl a att George Bush d.ä. visat sig för henne i ett hologram som en ödleliknande utomjording.

"According to scholars, there is no credible evidence for O'Brien's claims and numerous inconsistencies with her story.
....
O'Brien claims that George H. W. Bush and Miguel de la Madrid used holograms to appear to her in altered forms, saying that "Bush apparently activated a hologram of the lizard-like "alien" which provided the illusion of Bush transforming like a chameleon before my eyes.In retrospect, I understand that Bush had been painstakingly careful in positioning our seats in order that the hologram's effectiveness be maximized.
"

Får mig att tänka på David Icke och hans "sanningsrörelse" som hävdar att jordens mäktiga personer som styr världen egentligen är utomjordiska reptiler. George Bush, både far och son, t ex. Det finns t o m "bildbevis" på att George den yngre har skakat hand med en utomjording.

Du kan lika gärna läsa den fabulerande baron von Münchhausens "sällsamma resor och äfventyr till vatten och lands". Ljugarbaronen är lika trovärdig som den tokiga kärringen O'Brien med sina knasiga konspirationsteorier.
2017-04-12, 13:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Visa mig det ställe där jag förnekat att Epstein var dömd. Du bygger feta halmgubbar istället för att bemöta mina svar med vettiga argument.

Det var inte bara Bill Clinton som avlade visiter hos Epstein. Många andra celebra män var där, t ex Stephen Hawking, Prins Andrew och Donald Trump. I sin svarta bok hade Epstein kontaktnummer till Tony Blair, Naomi Campbell, Dustin Hoffman, Michael Bloomberg och Richard Branson.

Wikipedia är tusen gånger mer trovärdig källa än de tvivelaktiga sajter du brukar besöka. Men kan du inte länka till den eller de tidningsartiklar, publicerade av exempelvis NY Times eller andra amerikanska dagstidningar (länk) med avslöjande detaljer om Hillarys inblandning i en pedofilring och att hon hållit Cathy O'Brien som sexslav? Först då ska jag tro på dig.

Eftersom du tydligen påstår att Cathy O'Brien är trovärdig i sina berättelser, så kommer du också att tro på bl a att George Bush d.ä. visat sig för henne i ett hologram som en ödleliknande utomjording.

"According to scholars, there is no credible evidence for O'Brien's claims and numerous inconsistencies with her story.
....
O'Brien claims that George H. W. Bush and Miguel de la Madrid used holograms to appear to her in altered forms, saying that "Bush apparently activated a hologram of the lizard-like "alien" which provided the illusion of Bush transforming like a chameleon before my eyes.In retrospect, I understand that Bush had been painstakingly careful in positioning our seats in order that the hologram's effectiveness be maximized.
"

Får mig att tänka på David Icke och hans "sanningsrörelse" som hävdar att jordens mäktiga personer som styr världen egentligen är utomjordiska reptiler. George Bush, både far och son, t ex. Det finns t o m "bildbevis" på att George den yngre har skakat hand med en utomjording.

Du kan lika gärna läsa den fabulerande baron von Münchhausens "sällsamma resor och äfventyr till vatten och lands". Ljugarbaronen är lika trovärdig som den tokiga kärringen O'Brien med sina knasiga konspirationsteorier.

Haha nej wiki är totalt nonsens och vilken clown som helst kan skriva där helt utan några som helst källor så du får nog ta ditt eget råd och faktiskt lära dig det där med källkritik och du försökte ju förneka Clintons 29 besök på pedo island, var ju därför du svarade mig men antar att det är pinsamt att stå där som den lögnare som du är och det är därför du nu raljerar över saker som inte nämnts innan av mig och att andra varit där gör deras 29 besök på pedi island mindre allvarligt eftersom? 2 fel blir 1 rätt? Logik saknar du helt.

Cathy är fortfarande mer trovärdig än dig och Clintons och det får du bara ta till dig.
2017-04-12, 19:00
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Haha nej wiki är totalt nonsens och vilken clown som helst kan skriva där helt utan några som helst källor så du får nog ta ditt eget råd och faktiskt lära dig det där med källkritik och du försökte ju förneka Clintons 29 besök på pedo island, var ju därför du svarade mig men antar att det är pinsamt att stå där som den lögnare som du är och det är därför du nu raljerar över saker som inte nämnts innan av mig och att andra varit där gör deras 29 besök på pedi island mindre allvarligt eftersom? 2 fel blir 1 rätt? Logik saknar du helt.

Cathy är fortfarande mer trovärdig än dig och Clintons och det får du bara ta till dig.
Hörrudu, din mupp! Jag bad dig faktiskt att peka ut det ställe där jag skulle ha förnekat Clintons besök på någon av Epsteins ägor. Det har jag aldrig gjort.

Förresten var det 26 besök som Bill Clinton gjorde på "Lolita Express", ett flygplan och inte på någon ö. Flygloggar visade att den forne presidenten åkte till Brunei, Norge, Ryssland, Singapore, Hong Kong, Japan, Azorerna, Afrika, Belgien, Kina, New York och Belgien – samtliga gånger på Epsteins jetplan. Enligt U.S. Secret Service finns inga uppgifter om att agenter någonsin varit på ön St. Thomas ("Pedo Island") tillsammans med Clinton.

Fast nu var det inte Bill Clinton och hans nära bekantskap med Epstein som jag diskuterade utan Hillary Clintons påstådda inblandning i en pedofilring.

Jag tror du har missförstått det hela och inbillat dig att Bill och Hill är en och samma person. Båda två kanske är utomjordiska reptiler med den kameleontiska förmågan att byta skepnad med varandra när det passar. Det var Bill som medverkade i pedofilringar. Eller var det Hill? Snurrigt värre.

Om man ska bedriva en akademisk forskning på djupet använder man sig naturligtvis av mer kvalificerade källor än Wikipedia. Men man kan använda det som en utgångspunkt där man kan använda källreferenser som brukar finnas listade längst ner på en Wikipedia-sida.

Förvisso är Wikipedia inte en tillförlitlig källa för akademisk forskning, men det betyder inte att det är fel att använda denna typ av grundläggande referensmaterial i försöken att bekanta sig med ett ämne.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/wikipedia-som-s%C3%A4ker-k%C3%A4lla-1.1235545

Om du verkligen tror att George Bush d.ä. transformerades till en rymdödla i ett hologram mitt framför ögonen på Cathy O'Brien enligt vad hon påstått i sina skrönor, sök psykiatrisk vård. Det finns utmärkta mediciner mot vanföreställningar, hallucinationer och paranoia.

Nämn några källor som du anser vara både trovärdiga och pålitliga. T ex nyhetssajter som förmedlar oförvanskade, äkta och sakliga fakta. Jag väntar med stor spänning.
2017-04-12, 19:10
Medlem
Neroxxs avatar
Jag skulle tro att det många personer väljer att inte gå in i diskussion pga den extremt låga nivå det brukar vara i trådar som handlar om feminism. (Inte den enda avdelning som dessvärre lider av detta).
Man får inte ut något av det hela när det endast är trams som kastas fram och tillbaka.
2017-04-13, 11:22
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Hörrudu, din mupp! Jag bad dig faktiskt att peka ut det ställe där jag skulle ha förnekat Clintons besök på någon av Epsteins ägor. Det har jag aldrig gjort.

Så du erkänner att du hade fel och svarade mig helt i onödan och visste hela tiden att jag hade rätt, ok bra.
2017-04-13, 12:41
Medlem
Ziayas avatar
Det finns ju en gräns för hur mycket icke-arguement och rena påhitt man orkar bemöta samt hur mycket personliga påhopp man orkar med. Jag personligen har en gräns för när töntars invektiv, cuck, mangina, fjolla, PK-ist vit riddare mm. slutar vara roligt och bara blir störigt.

När det är omöjligt att föra en saklig diskussion finns det ju ingen poäng mer. Och som sagts: Många här är inte antifeminister. De är renodlade kvinnohatare.

De tar över fullständigt och ryggdunkar varandra till förbannelse. Hur givande är det?
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-13 kl. 12:44.
2017-04-13, 12:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det finns ju en gräns för hur mycket icke-arguement och rena påhitt man orkar bemöta
Så sant, så sant.

Som tex påhittet att svenska kvinnor skulle vara förtryckta eller icke-argumentet "alla män ska dö en plågsam död".

Ryggdunkandet i kommentarerna på valfri feministisk blogg är verkligen vämjeligt patetiska. "Finaste du!", "Jag känner igen mig i allt du skriver!", "Såååå braaaa!" etc.

Jag håller med dig fullständigt!
2017-04-13, 13:25
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Så sant, så sant.

Som tex påhittet att svenska kvinnor skulle vara förtryckta eller icke-argumentet "alla män ska dö en plågsam död".

Ryggdunkandet i kommentarerna på valfri feministisk blogg är verkligen vämjeligt patetiska. "Finaste du!", "Jag känner igen mig i allt du skriver!", "Såååå braaaa!" etc.

Jag håller med dig fullständigt!
Fetningen. Där har vi exempel. Så osakligt. Hur vet du att alla feminister skriver i såna bloggar förresten? Förblindade av vrede, så upplever jag många av er.
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-13 kl. 13:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in