2017-04-12, 13:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det utgör ett direkt hot att ha en islamistisk regering i Syrien, men den regeringen sätter käppen i hjulet på Irans influens i regionen och dess stöd till Hezbollah, som utgör ett större hot

Allt handlar om avvägningar.
Så det är sunnimuslimerna som är problemet då. Jag blir lite förvirrad av ditt resonemang dock när du påstår att Assad och hans lierade stöttar salafisterna. Eller var det tvärtom, eller kanske upp och ner, eller bak och fram.

Det bara snurrar i huvudet.
Citera
2017-04-12, 13:27
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det förändrar inte faktum att reformerna var riktade till folket som gick ut och demonstrerade. Därför är det lite fånigt av dig och andra att påstå att demonstranterna var renodlade jihadister eller utländska krigare. Det är ännu fånigare när du förnekar de brott han begår trots att Amnesty rapporterat om det, en organisation som du anser har högt anseende och är trovärdiga.
Måste du verkligen ljuga hela tiden? Man skulle kunna tro att du har allvarliga problem med att förstå texter och information och att du feltolkar det mesta. Om man inte visste att din mission här är just att sprida lögner och dölja sanningen, som den sionist du är.

Mig veterligen har ingen påstått att alla demonstranter var renodlade jihadister.
Senast redigerad av humanlife 2017-04-12 kl. 13:30.
Citera
2017-04-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Det var nog mest en felsägning som man inte ska haka upp sig på. Mera anmärkningsvärt är då hans ord att inte ens Hitler använda kemiska vapen: https://www.youtube.com/watch?v=ZeGM41aktoA
Så rabiata och bindgalna är globalisterna. Det finns förresten miljoner ihjälgasade människor som inte håller med om påståendet att Hitler inte använda kemiska vapen...

Så Spicer är inget annat än en förintelseförnekare precis som Nassar brukar vara? Så förvånad jag blir, not so much

Edit: Hur tas det emot i Israel?
Senast redigerad av micks 2017-04-12 kl. 14:11.
Citera
2017-04-12, 14:21
Medlem
bernad_laws avatar
Ämnen sammanfogade. /Mod
Citera
2017-04-12, 14:31
Medlem
Nu vet inte jag hur trovärdig sidan är men det står "A monthly magazine on human rights & geopolitical issues"

Analys av bevis motsäger gasattacker. Sorry för en del otäcka bilder.

http://theindicter.com/analysis-of-evidence-contradicts-allegations-on-syrian-gas-attacks/

Från slutet av artikeln och som handlar om familjen och de fyra barnen

Lite ruggigt faktiskt om den faktiska dödsorsaken.

Citat:
But the heavy dark rings around their eyes may tell a clearer story. All but one of the five seen victims seem to have this, but the father shows it most vividly (cropped view below). This is most likely periorbital ecchymosis, or “raccoon eyes,” Usually following a skull fracture that tears the inner lining, blood between the skull and the cranium pools through the eye sockets into the soft tissue there, swelling the area all around the eyes (“peri-orbital”), before it’s re-absorbed. What we see doesn’t appear appears swollen like in the early stages, but more like a splotchy, healing bruise, especially with the children. Most likely they were each hit in the back of the head, at least two days prior to the alleged chlorine attack.

Edit: Mera

Citat:
The official investigations so far, like that of the UN and OPCW, are deeply flawed and may be incapable of reaching the truth of the matter, blinded as they are by an obvious institutional bias against the Syrian government. Consider February 2 report of the UN headquarters Commission of Inquiry (CoI), with the central error among many plainly on display:

Point 52 notes “allegations of improvised chlorine bombs dropped from helicopters.” No reason is given to believe or disbelieve the allegations. They decide attacks did happen, note there’s no evidence implicating Russian forces, and leap straight to this: “Given that the incidents reported were all the result of air-delivered bombs,” (an unsupported premise) “it is concluded that these attacks were carried out by Syrian air forces.” [52] In other words, because they chose to believe the opposition claims, they blamed the government. And while they don’t explain why they made that choice, it almost seems it was simply because they wanted to blame the government.

Min fetstil ovan
Senast redigerad av micks 2017-04-12 kl. 14:37.
Citera
2017-04-12, 14:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Måste du verkligen ljuga hela tiden? Man skulle kunna tro att du har allvarliga problem med att förstå texter och information och att du feltolkar det mesta. Om man inte visste att din mission här är just att sprida lögner och dölja sanningen, som den sionist du är.

Mig veterligen har ingen påstått att alla demonstranter var renodlade jihadister.
Haha, vilken ironi. Du har ju anklagat mig för att ha stöttat IS utan att kunna belägga det. Du har dessutom påstått att Amnesty är en seriös och oberoende organisationer i tidigare inlägg. Varför ändrade du dig?

Det är helt enkelt så att du är en usel debattör.
Citera
2017-04-12, 15:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Haha, vilken ironi. Du har ju anklagat mig för att ha stöttat IS utan att kunna belägga det. Du har dessutom påstått att Amnesty är en seriös och oberoende organisationer i tidigare inlägg. Varför ändrade du dig?

Det är helt enkelt så att du är en usel debattör.
Du har erkänt att du stödjer terrorstämplade Jabhat al-Nusra och gillar att USA ger dem vapen. Och du gillar att USA:s mål är att destabilisera Syrien.
Varför gör du skillnad mellan Nusra och IS? De vill ju samma sak och är samma andas barn.
Citera
2017-04-12, 16:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Nu vet inte jag hur trovärdig sidan är men det står "A monthly magazine on human rights & geopolitical issues"

Analys av bevis motsäger gasattacker. Sorry för en del otäcka bilder.

http://theindicter.com/analysis-of-evidence-contradicts-allegations-on-syrian-gas-attacks/

Från slutet av artikeln och som handlar om familjen och de fyra barnen

Lite ruggigt faktiskt om den faktiska dödsorsaken.

Edit: Mera

Min fetstil ovan
Här talar man om mystiska huvudskador också på denna sida (OBS MYCKET STARKA BILDER LÄNGRE NER *VARNING* ):

http://acloserlookonsyria.shoutwiki.com/wiki/Talk:Alleged_Chemical_Attack_Khan_Sheikhoun_4_Apri l_2017
Citera
2017-04-12, 16:12
Medlem
Citat:
Om alla var utländska terrorister, hur kommer det sig att grundlagen ändrades, nya val hölls, 200-300 000 kurder fick uppehållstillstånd, niqabförbudet hävdes inom spannet av några månader? Ville han göra eftergifter till terrorister?
Menar du på allvar att du inte får ihop det?
Citera
2017-04-12, 16:44
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du har erkänt att du stödjer terrorstämplade Jabhat al-Nusra och gillar att USA ger dem vapen. Och du gillar att USA:s mål är att destabilisera Syrien.
Varför gör du skillnad mellan Nusra och IS? De vill ju samma sak och är samma andas barn.
Varför försöker du byta ämne? Jag frågade dig först varför du anser du har bytt åsikt om Amnesty och sedan väljer du att byta fokus om mina inlägg om al-Nusra? Jag svarar på frågan, även om jag redan har gjort det i tråden, om du kan klargöra om det finns ett direkt samband mellan din fråga och min fråga.
Citera
2017-04-12, 16:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så det är sunnimuslimerna som är problemet då. Jag blir lite förvirrad av ditt resonemang dock när du påstår att Assad och hans lierade stöttar salafisterna. Eller var det tvärtom, eller kanske upp och ner, eller bak och fram.

Det bara snurrar i huvudet.
Jag svarade en annan om hur Israel förmodligen ser på ett sunnimuslimskt styre i Syrien. Jag menar att ett islamistiskt styre i Syrien utgör ett faktiskt hot mot Israel, men Assad, eller en shiamuslimsk regering med kopplingar till Iran, utgör ett större hot mot Israel.

Du får börja läsa mina inlägg mot bakgrund av sammanhanget.
Citera
2017-04-12, 16:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Varför försöker du byta ämne? Jag frågade dig först varför du anser du har bytt åsikt om Amnesty och sedan väljer du att byta fokus om mina inlägg om al-Nusra? Jag svarar på frågan, även om jag redan har gjort det i tråden, om du kan klargöra om det finns ett direkt samband mellan din fråga och min fråga.
Jag medger att jag kan ha svarat lite olika angående Amnesty, dels för att min kunskap om dem är knapphändig, dels för att de inte är ämnet i den här tråden. Du kan ju ta det i en annan tråd. Jag tycker det är viktigt att hålla sig till ämnet. Och till reglerna.

Men jag blev väldigt nyfiken på skillnaden mellan Nusra och IS.
Vad anser du att skillnaden är? Jag vill verkligen veta din åsikt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in