2017-04-12, 14:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
* Bygg muren
* Krossa IS (med eller utan Putin's hjälp)
* Stoppa muslimer att ta sig in i USA

Då är jag nöjd med Trump.

* Tvinga Natoländer att betala natoavgiften
* Tvinga Nordkorea att lägga ned sina kärnvapen
* Gå ut ur alla avtal så som NAFTA och TTP
* Straffa kriminella hårt
* Bygg upp kärnfamiljen

Plus i kanten

1. Muren har redan blivit ersatt av övervakningssystem.

2.Daesh lär inte bli stoppad av Trump, speciellt inte om han fortsätter att fokusera på Assad och Nordkorea.

3. Det har aldrig varit prat om att egentligen stoppa muslimer, visst man har sagt muslim ban men de länder som man har velat stoppa är inte de länder som terroristerna har haft sina rötter.

4. Lär dig om Nato innan du fjantar runt om det.

5. Nordkorea kommer int att lyssna oavsett vad man måste få Kina att anfalla Nordkorea samt tvinga Ryssland att övergå Nordkorea innan man kan göra något åt den situationen.

6. Är du för att USA ska gå total isoleringsekonmiskt eller vill du att de ska omförhandla dåliga avtal för att gå ur exakt alla avtal är ren och skär idioti, speciellt när Dollarn inte är den enda värdsvalutan.

7. Du menar hårdare än vad man redan gör, vill du att USA ska införa "Judges" som i Judge Dread där polisen får döma och avrätta kriminella på plats?

8. Kärnfilmiljen är en modern uppfinning av det tvåkönande systemet, det bästa skulle vara om vi gick tillbaka till det enkönande systemet om man vill se stabila hem men jag vet att du är på tok för obildad för att ens kunna förstå detta.
2017-04-12, 14:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jared Kushner = Globalist
Steve Bannon = Nationalist

Klart att dem inte kan enas. En globalist vill ju kriga och dra helvete på jorden för att tjäna pengar. En nationalist vill sätta stopp på allt sådant.

Du vet väl att sådana som Musloini, Hitler och även Stalin (One Nation revolution handlade endast om en nationalistisk revolution) klassade sig själva som Nationalister?

Snälla sluta kommentera om saker som du har noll koll på för nationalister brukar ofta drömma om de gamla gränsdragningarna och vill därmed ofta starta krig med andra länder som har denna mark.
2017-04-12, 14:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
1. Muren har redan blivit ersatt av övervakningssystem.

2.Daesh lär inte bli stoppad av Trump, speciellt inte om han fortsätter att fokusera på Assad och Nordkorea.

3. Det har aldrig varit prat om att egentligen stoppa muslimer, visst man har sagt muslim ban men de länder som man har velat stoppa är inte de länder som terroristerna har haft sina rötter.

4. Lär dig om Nato innan du fjantar runt om det.

5. Nordkorea kommer int att lyssna oavsett vad man måste få Kina att anfalla Nordkorea samt tvinga Ryssland att övergå Nordkorea innan man kan göra något åt den situationen.

6. Är du för att USA ska gå total isoleringsekonmiskt eller vill du att de ska omförhandla dåliga avtal för att gå ur exakt alla avtal är ren och skär idioti, speciellt när Dollarn inte är den enda värdsvalutan.

7. Du menar hårdare än vad man redan gör, vill du att USA ska införa "Judges" som i Judge Dread där polisen får döma och avrätta kriminella på plats?

8. Kärnfilmiljen är en modern uppfinning av det tvåkönande systemet, det bästa skulle vara om vi gick tillbaka till det enkönande systemet om man vill se stabila hem men jag vet att du är på tok för obildad för att ens kunna förstå detta.

1. Jasså? Länka ett citat.
2. Jo då.
3. Spelar ingen roll. Stoppa ändå.
4. Jag vet redan. 2% av BNP ska gå till Nato.
5. Är Ryssland allierad med Nordkorea?
6. Jag väljer hellre att USA ska isolera sig. Bryr mig inte.
7. Inte så. Men jag tycker att kriminella borde få allt svårare att vara kriminell. Ekonomiskt.
8. Du menar trekönade systemet? En man är en man och en kvinna är en kvinna. Inte en hen.
2017-04-12, 14:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du vet väl att sådana som Musloini, Hitler och även Stalin (One Nation revolution handlade endast om en nationalistisk revolution) klassade sig själva som Nationalister?

Snälla sluta kommentera om saker som du har noll koll på för nationalister brukar ofta drömma om de gamla gränsdragningarna och vill därmed ofta starta krig med andra länder som har denna mark.

Du vet att bara för att man säger att man är nationalist så betyder det inte att man är nationalist om man inte respekterar andra länder?
2017-04-12, 15:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
1. Jasså? Länka ett citat.
2. Jo då.
3. Spelar ingen roll. Stoppa ändå.
5. Är Ryssland allierad med Nordkorea?
6. Jag väljer hellre att USA ska isolera sig. Bryr mig inte.
7. Inte så. Men jag tycker att kriminella borde få allt svårare att vara kriminell. Ekonomiskt.
8. Du menar trekönade systemet? En man är en man och en kvinna är en kvinna. Inte en hen.

1. Om muren kommer upp så kommer det att vara murar och stängsel på strategiskt viktiga delar av gränsen, kostnaderna för detta är det ingen som vet just nu men så som det ser ut just nu så kommer det inte att bli en mur som sträcker sig mellan de två kusterana.

Citat:
John F. Kelly, the homeland security secretary, said Wednesday that it was doubtful that a wall along the full border with Mexico would ever be built, despite an oft-repeated campaign promise by President Trump.

“It is unlikely that we will build a wall from sea to shining sea,” Mr. Kelly told senators on the Homeland Security Committee.

Instead, Mr. Kelly said, the department will look to build physical barriers — including fencing and concrete walls — in places that make sense. He said that the department was still studying the best places to construct such barriers, and that he could not give an estimate of the cost.

https://www.nytimes.com/2017/04/05/us/politics/john-kelly-homeland-security-border-wall-mexico.html?_r=0

2 + 3. Så det spelar ingen roll om han stoppar dem eller inte?

Vänligen omformulera dig för just nu så ger Trump daesh fler chanser till att växa.

4. Fast du vet klart och tydligt inte hur det är menat att vara, det handlar inte om att betala någon avgift det handlar om att den nationella budgeten skall uppnå detta och det gäller endast i Europa, så USA har inget med det att göra, detta har förklarats för dig gång på gång är du verkligen så dum att du inte förstår det?

5. Ja de är militärt allierade med Nordkorea, Iran och Syrien, Kina är även de militärt allierade med Iran och Nordkorea, detta är saker som alla som är insatta i östasien har vetat om i många, många år då det inte är en hemlighet.

6. Så med andra ord så förstår du dig inte på ekonomi och fortsättter att skämma ut dig själv för om USA inför en isoleringspolitik så kommer vi att se ett land som kommer att falla ihop och därmed öka chansen att terrorister kan köpa kärnvapen, grattis du är på terrorsiternas sida.

7. De har det inte lätt nu heller...eller menar du att man ska chipa alla i USA så att de inte kan använda pengar för att handla?

8. Nej, enkönsmodellen där det lagliga systemet utgick från att det endast fanns en man och at kvinnan ägdes av mannen, tvåkönsmodellen är den vi har sett sedan 1700-Talet, som sagt sa ju att du inte skulle förstå vad detta var då det är något som är erkända termer sedan början på 1900-Talet för att förklara varför kvinnor slutade att vara objekt i lagtexter.

Citat:
Du vet att bara för att man säger att man är nationalist så betyder det inte att man är nationalist om man inte respekterar andra länder?

Du vet väl att nationalism betyder att älska sin nation över gud och är något som uppfanns för att ersätta den kristna kyrkans värde?

Nationalismen är en franskrevolutionär idé som fick en statlig position under 1800-Talet för att stärka staten över kyrkan och därmed kunna låta staten bestämma över medborgarna och krykan.

Men jag utgår från att du inte är nationalist då du troligen inte drömmer om Storfinland eller andra tidigare gränsdragningar
2017-04-12, 15:16
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:

Helt fel. Det finns ett mål att ett land som är medlem i NATO ska satsa 2% av sin BNP på sitt försvar. Det är dock inte ett måste. För en ändring krävs det att NATO lägger fram ett förslag och att NATO-länderna röstar igenom det förslaget. Trump har också sagt att dom bara ska hjälpa länder som betalat minst 2% vilket visar att även han inte riktigt förstår hur NATO fungerar så du behöver inte känna dig ensam.
2017-04-12, 15:18
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Det betyder påfallande ofta att man är sorgligt uselt påläst om saker och ting man har väldigt bestämda åsikter om och sprider misinformation kring:
Citat:
* Tvinga Natoländer att betala natoavgiften
...det finns ingen "NATO-avgift"! Men Donald och hans supportrar kan inte begripa detta?
Vad som finns är ett avtal om att spendera en viss summa av BNP på den nationella militära budgeten. Vilket, om man läste samhällskunskap på högstadiet, inte inbegriper någon utomstående part än den suveräna staten ifråga.

Denna totala allergi mot information, bildning och underrättelse gör att man bara kan dra slutsatsen att ledaren för världens mäktigaste nation är en fullständigt obildad byfåne.

Citat:
* Gå ut ur alla avtal så som NAFTA och TTP
TPP var förvisso ett oklädsamt avtal med mycket märkligheter i sig, men den huvudsakliga tanken med det var att hålla Kina i schack på världsmarknaden.
Så att skrota det är att fullständigt ge Kina efter för Kina, och varför skulle Donald krypa för dem...?

Ja just det, de gav ju honom lite fickpengar!
http://money.cnn.com/2017/02/17/news/companies/trump-china-trademark/
Citat:
China grants Trump a trademark he's been seeking for a decade
The sequence of events makes some ethics experts uncomfortable: Chinese authorities reversed their position as Trump's political star rose.

"China is going to want concessions from Mr. Trump, and this is now the first in what will be a series of efforts to influence him," said Norman Eisen
Senast redigerad av zergrush 2017-04-12 kl. 15:22.
2017-04-12, 15:19
Medlem
Gillar verkligen inte den här Rex Tillerson, ser ut att vara en otroligt svag människa och inte på Trumps nivå.

Rex verkar inte heller veta vad han gör eller vill göra jobbet.

2017-04-12, 15:24
Medlem
Citat:

Uppenbarligen vet du inte. 2% är en riktlinje(inte ett krav) på hur mycket Nato-länderna bör spendera på sin försvarsmakt(den egna försvarsmakten, inte till Nato).

De pengar som skall gå till Natos budget varierar per land och år. För 2016/2017 skall USA stå för 22,14% av Natos budget, Tyskland 14,65%, England 9,85%, Norge 1,69% Portugal 0,98% etc.
Samtliga Natoländer länder betalar sin avtalade "avgift".
2017-04-12, 15:24
Medlem
The federal government will test 20 different prototype border walls near San Diego this summer, according to a Tuesday report in the San Diego Union-Tribune.

Som jag förstått det kommer Trump låta 20 murar att bygga i rad och sen välja den som är bäst, för att fortsätta med muren som väljs.
2017-04-12, 15:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
The federal government will test 20 different prototype border walls near San Diego this summer, according to a Tuesday report in the San Diego Union-Tribune.

Som jag förstått det kommer Trump låta 20 murar att bygga i rad och sen välja den som är bäst, för att fortsätta med muren som väljs.

Frågan är om han väljer den som är billigast, effektivast eller den som ser bäst ut?
2017-04-12, 15:55
Medlem
Trump kommer sätta en skatt på importvaror till USA som vi har i EU och Kina.

En jävla bra sak från Trump, visst saker lär bli lite dyrare men med så många länder som exporterar till USA så lär pengarna rulla in till USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in