Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Har galningen yttrat något om terrordådet i Stockholm? Jag är blockad av hans twitter. Lol.
Henrik Arnstad @arnstad · 7 apr.
Fordon kör på Drottninggatan: ”Bil kör på folk” | Aftonbladet
Oavsett vem, varför eller hur: Vår vidriga samtid!
Påminnelse: Vi vet ännu inte om det var ett vansinnesdåd eller ett terrordåd i Stockholm idag. Motiv fortfarande okänt.
Den gripna har visat sympatier med IS;
Henrik Arnstad @arnstad · 8 apr.
Sverigedemokraten och IS-anhängaren. Fyra döda i bägge dåden. Trollhättan och Stockholm. Samma ondska. Motkraften stavas demokrati.
Salafi-jihadisterna och terrorismen. Hur kan vi förstå detta? Jag förklarar utifrån en bra bok. Läs här;
Idag arrangeras historisk långbågedag på museet Gamla Uppsala. Föredrag, uppvisning och prova-på-skytte! Välkommen!
Henrik Arnstad @arnstad · 9 apr.
För alla de svenskar som ständigt riskerar att bli terrormördade på grund av sin hudfärg är oron ingen "ny erfarenhet".
Fantastiskt i Gamla Uppsala när kulturhistoriska bågskytteföreningen @SagittariiH höll föredrag och uppvisningssköt;
Jag föreläste i Gamla Uppsala, om bågskytte, historia och genus. Det uppskattades även av de mer maskulina delarna av publiken! Fullsatt!
Henrik Arnstad Retweetade
Ali Esbati @aliesbati · 9 apr.
Nynazister hotar Byggnads: ”Vill skrämma oss till tystnad” | ETC
Henrik Arnstad @arnstad · 10 apr.
Henrik Arnstad Retweetade Haaretz.com
Antisemitismen söker sig framåt i Europa.
Henrik Arnstad @arnstad · 5 timför 5 timmar sedan
Undvik begreppet "islamism" ang terrorrörelser. Islamism är en mycket bredare ideologi som innefattar demokratiska o liberala inriktningar.
O.S.V mycket retweetande om nazims/rasism och SD. Han har tydligen uppdaterat sitt CV också. Känslan jag får är att Arnstad är en smula besviken att det var en Muslim som utförde terrordådet.