Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Ja, jag kan bara upprepa: det finns en tidsuppgift om när någon larmade om att en lastbil körde över människor. Detta betyder inte på något vis att ingen annan innan kan ha larmat om att en lastbil stulits.
Edit: och enl uppgift (från tråden) har chauffören ej svenska som modersmål, i uppjagat tillstånd hade han kanske svårt att göra sig förstådd?
Och som du skriver, det kanske bara rörde sig om runt 30 sek från stöld till attack.
Svar NEJ, inte 30 sekunder. Ett par minuter är mer rätt.
Jag vet inte var du sitter i Sverige men jag sitter i sthlm.
- han snor först bilen på Adolf fredriks kyrkogata, sedan kör han minst 3 gator, Kammakargatan, vallingatan ( där står för en bil och blockerar hans framfart så han får BACKA, ev kör han på bilen som är parkerad på gatan, han rycker hans backspegel ) och sedan svänger han in på Drottninggatan.
Han körde runt ( med en avstickare på vallinggatan ) kvarteret innan han kom in på Drottninggatan.
Allt tyder på att han inte hittade runt kvarter.
Nu drog jag den snabbaste versionen av vägbeskrivningen. Jag var först ute på att han var ute på Sveavägen men där var han aldrig enligt tidningarna. Hårt trafikerad i övrigt.
Om du inte är en van lastbilschaufför kan du backa på några sekunder från platsen på vallingatan.