2017-04-11, 23:39
Medlem
Juristakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men skulle det inte ha varit mycket lättare att fortsätta att hålla sig gömd, jobba, tjäna pengar svart och skicka till familjen?

Om han nu lyckades tjäna 350 papp förra året då skulle han säkert lyckas tjäna relativt ok med pengar även i fortsättningen och då skulle han ha lyckats försörja sina 4 barn - som nu blir helt utan försörjning ifall nu mamman inte lyckas skrapa ihop tillräckligt för alla fem..

Så fruktansvärt sorgligt med sådana här fall där barnen blir de som får lida mest - trots att de är helt oskyldiga till de vuxnas galenskap..

Nu var det ju då inte han, utan en annan person med samma identitet.
Citera
2017-04-11, 23:39
Medlem
okok1s avatar
Är det någon mer som blivit häktad/anhållen? Många blev gripna mellan fre-mån.
Citera
2017-04-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Dom andra personerna var nog inte närvarande när lastbilen fattade eld. Det var bara läkaren. Att hon flyttade tjejen var för att bilen brann samt för att de måste komma åt att jobba med henne. Dessutom misstänkte läkaren att det fanns en explosionsrisk. Att inte flytta på personer som blivit påkörda gäller inte om det utsätter dom för en än större fara.

Att hon inte minns om hon släpade eller bar henne är inget konstigt.

Att elden är släckt vid den andra bilden där hon bärs med blottad mage beror på att tid förflutit från det att det första fotot togs. Brandkåren har släckt lastbilen under tiden.

Jag tycker fotot är taget ganska ögonblickligen efter att lastbilen fattat eld. Att först släcka branden och avvärja explosionsrisk en och sedan bära omkring kvinnan är medicinsk idioti. Den läkaren har en del frågor att besvara om hon har förvärrats offrets skador.

Fortfarande stämmer inte foton och hennes berättelse överens.
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Var har ryktet om kvinnans eventuella hjärndöd framkommit?
Är man hjärndöd, så dödsförklaras man, länge sen det inte var så, då skulle hjärtat sluta slå först!
En hjärndöds hjärta orkar högst slå någon dag upp till några veckor i respirator, beroende på den behandlades tidigare tillstånd.
Men visst kan hon vara i koma men hjärndöd nej, då man inte längre håller en människa som är hjärndöd i respirator och då endast för organdonation.
Får hoppas att hon klarar sig, men hon lär få både ärr i själen och på kroppen.
Senast redigerad av rubin22 2017-04-11 kl. 23:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur många använder sig av namnet vi känner förövaren under?
Varför två olika personer på bilderna i kvällstidningarna?
Vem har arbetat på hotell och använt namnet? (inte han som erkänt dådet)
Rykten går att spendrups chaufför bor 30 meter från den adress i vårberg där en av dessa med namnet bott men säger dock at han inte vet vem denne är.

Inget märkligt om du tänker på Stockholms bostadssituation. Många flyttar flera ggr per år och invandrare flyttar inte till Östermalm, Bromma eller Saltsjöbaden. Att han bott 30 meter från en adress där GM har varit skriven men inte bott kan beror på att 100 tal andra illegala är skriven på samma adress. Alltså inget konstigt med spendrups chaufför men däremot mera konstig adress GM varit skriven på.
Citera
2017-04-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det någon mer som blivit häktad/anhållen? Många blev gripna mellan fre-mån.

Nix.. Alla är släppta förutom Gm men den andra Uzbeken är satt i förvar pgr han har ett utvisnings beslut på sig.
Citera
2017-04-11, 23:41
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Är inte det britten och den 11 åriga flickan, eller har jag fel?

Ser ut som den lilla flickan, ser jag nu.

//BB
Citera
2017-04-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Detta?

(FB) Barn som "tigger" på tunnelbanan?

Aha, en kändis för tunnelbaneresenärer, verkar det. Hoppas sociala myndigheter har koll på barnen. OT, ursäkta.
Citera
2017-04-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag tycker fotot är taget ganska ögonblickligen efter att lastbilen fattat eld. Att först släcka branden och avvärja explosionsrisk en och sedan bära omkring kvinnan är medicinsk idioti. Den läkaren har en del frågor att besvara om hon har förvärrats offrets skador.

Fortfarande stämmer inte foton och hennes berättelse överens.

Tiilåt mig korrigera herr Utredare. Det är din förklaring som inte stämmer överrens med hennes korrekta hjälpande. Kom med något bättre om du inte skall tas för ett troll.
Citera
2017-04-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Åker där 2-4 ggr i månaden sedan 5-6 år, aldrig varit med om att de inte kollat biljett hitintills. Men jag kan ju missat att det kanske händer ibland. Eftersom tåget går från centralen nonstopp till terminal 2 och därefter terminal 5 på Arlanda -är det ju svårt att be någon stiga av som inte har biljett - personen hamnar ju ute på Arlanda i vart fall om man inte griper vederbörande, vilket jag inte vet om kontrollanterna ens får göra.
GM kan ju chansat utan biljett eller bara struntat i kontrollen som sagt.
Dock är hans agerande motsägelsefullt över tid, tycker jag.

Exakt. Troliga är nog att man bett om biljett ändå. Uzbeken mumlar nåt om att han inte fattar samt ser ut som en trasig lodis. Vad ska tågvärden göra. Direkt dom är framme vid Arlanda sticker han antagligen.
Citera
2017-04-11, 23:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Känsliga bilder
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration33.jpg
Jag tror den här kvinnan har burits från lastbilen upp till en eventuellt väntande ambulans på Klarabergsgatan som tyvärr inte kunde komma fram.

Därefter bär de henne vidare riktning mot Mäster Samuelsgatan / Vasagatan.
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration15.jpg
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration35.jpg

Någon som vet vilken gata det här är?
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration98.jpg
Mäster Samuelsgatan bakom Åhléns?
Citera
2017-04-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awayandanywhere
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WplbG/11-ariga-ebba-dog-pa-drottninggatan--nu-tackar-foraldrarna-svenska-fo

Det gör ont ända in i själen för att titta på bilden på den lilla flickan. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns för hennes föräldrar.
Eller tvärtom. Hur ont det måste göra för dessa barn som helt plötsligt blev utan sin pappa/mamma.

Och allt detta för att en 4barnspappa fick fnatt och bestämde sig för att "hämnas" på några som var totalt oskyldiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in