2017-04-11, 23:28
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
svt text:

"Flera personer bakom namnet Akilov

Scandic Hotels AB har betalat ut över
340.000 kronor i lön till den terror-
misstänkte Rakhmat Akilov de senaste
åren.

Men när bilder på honom började
spridas kunde hotellkedjan bara
konstatera: det är inte honom de har
haft anställd.

Av uppgifter hos Skatteverket framgår
att Rakhmat Akilov har fått lön från
flera olika arbetsgivare i Sverige

Det har redan tidigare framkommit att
Rakhmat Akilov har använt minst två
olika identiteter i Sverige.

När han sökte uppehållstillstånd
gjorde han det exempelvis under namnet
Rahmatjon Kurbonov.

I vissa fall kan man få ett tillfäl-
ligt uppehållstillstånd i Sverige om
man samtidigt har ett arbetstillstånd.
Men för namnet Rakhmat Akilov finns
inget sådant enligt Migrationsverket.

Om lönen från Scandic Hotels AB
verkligen gått till den person som nu
är häktad under namnet Rakhmat Akilov
är långt ifrån självklart.

Men de här nya uppgifterna som SVT
Nyheter nu kan avslöja visar att det
även är åtminstone två personer som
använt identiteten Rakhmat Akilov. "

Man baxnar ju mer och mer efter varje ny uppgift..

Det måste ju vara någon/något som medvetet försöker sänka Sverige
Eller ska ett folk få leva med att helt okända människor/potentiella brottslingar/terroroister använder valfria identiteter i landet? Ska folket leva med att man inte har koll på vem som uppehåller sig här? Och att det - uppenbarligen - kan leda till precis vilka konsekvenser som helst.

De som genomför detta - etablissemanget - är ju bara ett verktyg..
Själva processen är dock oerhört destruktiv.

Wow vad sjukt det är.
Välkommen till framtiden där 10 papperslösa jobbar under samma identitet. Ett personnummer med arbetstillstånd är nog att betrakta som hårdvaluta framöver. Man kan nog ta 20-30% i provision...
Citera
2017-04-11, 23:28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Ganska märkligt att Pernilla i så fall inte nämner vare sig den beväpnade mannen, ordningsvakterna eller den ljushåriga kvinnan. Eller alla de andra personerna runt omkring i ögonblicket då lastbilen fattar eld.

Enligt artikeln kommer räddningstjänsten och hämtar den unga kvinnan samtidigt som fotot
visar henne gåendes bakom kvinnan som bärs bort så har elden slocknat. Foto och berättelse stämmer inte överens.

Pernilla från Karlstad hjälpte offer för terrorattacken
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/pernilla-fran-karlstad-hjalpte-offer-for-terrorattacken

Att flytta en person som blivit påkörd rekommenderas inte och var räddningstjänsten där så hade haft bår och medel att fixera hennes kropp för att inte förvärra skadan. Och hon skall vara läkare?

Den enda kvinna jag kan se förutom den uniformerade är den ljushåriga som står bland dem som tar hand om offret som ligger ner vid pelaren och som jag antar är ägare till Volvon.

Att Pernilla säger sig inte veta hur det gick till att den skadade förflyttades från platsen vid bakhjulet vid lastbilen till pelaren är talande.

Att läkare talar vitt och brett om de som akutvårdar är inte särskilt etiskt heller för den delen gentemot anhöriga.
Dom andra personerna var nog inte närvarande när lastbilen fattade eld. Det var bara läkaren. Att hon flyttade tjejen var för att bilen brann samt för att de måste komma åt att jobba med henne. Dessutom misstänkte läkaren att det fanns en explosionsrisk. Att inte flytta på personer som blivit påkörda gäller inte om det utsätter dom för en än större fara.

Att hon inte minns om hon släpade eller bar henne är inget konstigt.

Att elden är släckt vid den andra bilden där hon bärs med blottad mage beror på att tid förflutit från det att det första fotot togs. Brandkåren har släckt elden under tiden.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-04-11 kl. 23:33.
Citera
2017-04-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Här ser du skobutiken i förhållande till den krashade lastbilen: https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration55.jpg

Tjejen snutarna bär på låg enligt min uppfattning vid lastbilens bakhjul. Hon bars rakt över gatan till pelaren. Det finns ett foto där en civilsnut står med dragen pistol invid pelaren och blicken fäst på lastbilen samtidigt som andra står böjda över tjejen som de lagt på marken.

Antagligen låg tjejen under lastbilen från första början ty läkaren som sprang fram till henne berättade i intervjun att hon började dra i hennes händer och att hon då märkte att hennes hand var helt krossad. Att hon drog i henne var nog för att få ut henne under lastbilen. Det är nog därför som det cirkulerade en hel del uppgifter om en person som återfanns under lastbilen.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/pernilla-fran-karlstad-hjalpte-offer-for-terrorattacken

Tack. Flera har redan hjälpt mig med skobutiken. I Daily Mail finns ett bra foto som visar det också. Jag har lämnat en kommentar om läkaren Pernilla ovan så jag kommenterar inte det dubbelt. Men återigen tack.
Citera
2017-04-11, 23:32
Avstängd
Lyssnat om på intervjun med chaffisen. Han bryter tydligt på något okänt språk. Står mer och mer klart att han blivit hotad att lämna bilen och att han nu är rädd för GM:s terroristvänner, för repressalier.
Citera
Medlem
Hur många använder sig av namnet vi känner förövaren under?
Varför två olika personer på bilderna i kvällstidningarna?
Vem har arbetat på hotell och använt namnet? (inte han som erkänt dådet)
Rykten går att spendrups chaufför bor 30 meter från den adress i vårberg där en av dessa med namnet bott men säger dock at han inte vet vem denne är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Välkommen till framtiden där 10 papperslösa jobbar under samma identitet. Ett personnummer med arbetstillstånd är nog att betrakta som hårdvaluta framöver. Man kan nog ta 20-30% i provision...
Det skulle inte alls förvåna mig om det cirkulerar en väldig massa förfalskningar på leg av olika slag inkl. körkort och diverse tillstånd; även förfalskade papper med "äkta" namn
Citera
2017-04-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ristolainen
plus 400:- i veckan, ja och sedan börjar han planera en rymning kanske

Men skulle det inte ha varit mycket lättare att fortsätta att hålla sig gömd, jobba, tjäna pengar svart och skicka till familjen?

Om han nu lyckades tjäna 350 papp förra året då skulle han säkert lyckas tjäna relativt ok med pengar även i fortsättningen och då skulle han ha lyckats försörja sina 4 barn - som nu blir helt utan försörjning ifall nu mamman inte lyckas skrapa ihop tillräckligt för alla fem..

Så fruktansvärt sorgligt med sådana här fall där barnen blir de som får lida mest - trots att de är helt oskyldiga till de vuxnas galenskap..
Citera
2017-04-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Håll dig on topic och skit i vem jag är. Bevisa till en början att han är djupt troende muslim. Sedan kan vi diskutera om han är islamst. Därefter kan diskutera om han är jihadist, alla islamister är inte jihadister.
Haha, du tycker inte dådet i sig är bevis nog alltså? Det faktum att han ska ha krävt att försvaras en sunnimuslimsk advokat, är väl även det en rätt starkt indicie, om man alltså bortser från terrordådet i sig. Som har gått till på precis samma sätt som ett flertal liknande terrordåd av samma skäl (i Nice, i Berlin, i London) efter samma uppmaning av IS om just detta tillvägagångssätt. Du är jäkligt kul att diskutera med i alla fall, det för man ge dig ändå. Tror aldrig jag har stött på en människa med mindre förmåga till logiskt tänkande tidigare, inte ens på flashback.

Din konspirationsteori om att han skulle begått ett ateist-attentat passar för övrigt väldigt väl in med alla andra konspirationsnötter som härjar på fb. Finns en tråd som är som klippt och skuren, då du kan utveckla dina teorier ytterligare i denna: (FB) Lastbilsattack, Stockholm - terrorattack / konspiration?
Senast redigerad av Geigerzehler 2017-04-12 kl. 00:25.
Citera
2017-04-11, 23:35
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hx
Kvinnan i ljusblå jacka som bärs bort ser ut att vara politikern/läraren från Trollhättan. (Jmf med Facebook profilbild Mar*e K*de) Bilden (nr 15) är tagen på Klara Norra Kyrkogata med gångriktning bort från Mäster Samuelsgatan/Drottninggatan där kraschen skedde. Utan att ha några som helst medicinska kunskaper så tycker jag inte att hon ser ut att vara vid medvetande. Detta kan ju stämma överens med ryktet som säger att hon dessvärre är hjärndöd.

Eftersom hon och 69-åriga kvinnan var i sällskap så kan det vara så att den sistnämnda hade hamnat under bilen och senare avled på sjukhus.

Utöver detta så finns det en annan bild på en tjej som bärs bort (bild 55 med blottad mage) som låg invid hjulen som läkaren från Karlstad hjälpte!

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php
Känsliga bilder
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration33.jpg
Jag tror den här kvinnan har burits från lastbilen upp till en eventuellt väntande ambulans på Klarabergsgatan som tyvärr inte kunde komma fram.

Därefter bär de henne vidare riktning mot Mäster Samuelsgatan / Vasagatan.
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration15.jpg
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration35.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Hmmm, Se på bild 98 där samma grupp syns från en annan vinkel, då ser man ju att kvinnan förmodligen är avsvimmad för att hon mist hela foten och lagom mycket blod för att bara tuppa av.

https://www.gangrapesweden.com/stockholmterrorattack.php

Någon som vet vilken gata det här är?
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration98.jpg
Citera
2017-04-11, 23:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awayandanywhere
De kollar tydligen inte alltid biljetter på Arlanda Express.

Åker där 2-4 ggr i månaden sedan 5-6 år, aldrig varit med om att de inte kollat biljett hitintills. Men jag kan ju missat att det kanske händer ibland. Eftersom tåget går från centralen nonstopp till terminal 2 och därefter terminal 5 på Arlanda -är det ju svårt att be någon stiga av som inte har biljett - personen hamnar ju ute på Arlanda i vart fall om man inte griper vederbörande, vilket jag inte vet om kontrollanterna ens får göra.
GM kan ju chansat utan biljett eller bara struntat i kontrollen som sagt.
Dock är hans agerande motsägelsefullt över tid, tycker jag.
Senast redigerad av Solglittret 2017-04-11 kl. 23:42.
Citera
2017-04-11, 23:38
Medlem
awayandanywheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Åker där 2-4 ggr i månaden sedan 5-6 år, aldrig varit med om att de inte kollat biljett hitintills. Men jag kan ju missat att det kanske händer ibland. Eftersom tåget går från centralen nog-stopp till terminal 2 och därefter terminal 5 på Arlanda -är det ju svårt att be någon stiga av som inte har biljett - personen hamnar ju ute på Arlanda i vart fall om man inte griper vederbörande, vilket jag inte vet om kontrollanterna ens får göra.

Hm ja. Jag vet bara vad folk jag känner som åkt AE har sagt. Finns det toaletter ombord där man kan gömma sig för att undvika biljettkontroll?

Jag gissar på att han hoppade på första bästa tåg för att komma iväg från city. Med tanke på att han var nere i tunnelbanan och stressade så känns det inte som att Arlanda var hans förstahandsval.
Citera
2017-04-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Åker där 2-4 ggr i månaden sedan 5-6 år, aldrig varit med om att de inte kollat biljett hitintills. Men jag kan ju missat att det kanske händer ibland. Eftersom tåget går från centralen nog-stopp till terminal 2 och därefter terminal 5 på Arlanda -är det ju svårt att be någon stiga av som inte har biljett - personen hamnar ju ute på Arlanda i vart fall om man inte griper vederbörande, vilket jag inte vet om kontrollanterna ens får göra.

Blir nog lite surrit när ett Terrordåd precis har skett,, första prio är nog inte att kolla giltiga biljetter just i den kaoz som uppkom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in