Citat:
Ursprungligen postat av
ErPupone
Hur många blev ni till slut? Och hur mycket tar deras bortaläktare?
Slutsålt vilket skulle vara 1450.
Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Såg på Facebooksidan för matchen att det fanns Siriusfolk som när Sirius berättade att det i stort sett var fullt på övriga sektioner uppmanade folk att köpa till IFK-sektionen.
Att folk inte fick plats stämmer inte. Jag stod vid ett av räckena och ingen ställde sig på raderna nedanför det räcket. Samma gällde vid andra räcken. Speakern uppmanade ståplats att tränga ihop sig, men han från 50-talets journalfilm sa aldrig till IFK klacken att tränga ihop sig, bara vädersträck och har man aldrig varit på arenan tidigare är det svårt att veta om man står på norra eller västra.
Studenterna har den bästa bortasektionen jag varit på med IFK. Jag har varit på HBK, DIF(Råsunda och Stadion), AIK(Råsunda), Peking och BP borta med gemensamma nämnaren att läktaren var på kortsidan. På Studenternas är bortastå på långsidan och hemmastå på kortsidan
Givetvis skall folk köpa i tid till vår sektion, fast denna gång har det flertalet gånger varit otroligt mycket stul med biljettlänkar, krånglande hemsidor etc som gjort att mängder med folk ilsknat till rejält mot Sirius biljettsystem och till slut åkt upp för att köpa på plats.
Ticketmaster som vi använder har sina klara brister men där är det iaf enkelt att köpa.
Folk fick ju stå långt ut i kurvan mot kioskerna till, det stod ju folk längs med hela räcken närmast plan nedanför läktaren så överfullt var det.
Nu vet jag inte men det var ju klart och tydligt att han sa "sjukhussidan" och eftersom Akademiska utgjorde typ hela promenadvägen från centrum till arenan så var det ju lätt att fatta att det var vår sida som skulle tränga ihop oss när han sa det. Sedan att det var så knökat att det inte gick att knö mer är en annan femma.
Det var ytterst lovande med långsida men så låg, så avlång och med spelarbås i vägen, undermåligt med toaletter etc gjorde den rätt dålig. Långt ifrån hur uselt det var förr men ändå.
Själv har jag varit på alla nuvarande allsvenska arenor utan nya Tunavallen (och ett j-a massa gäng andra bortaläktare hos lag som åkt ur etc) och Studenternas var tyvärr riktigt dålig.
Nu har ju dessutom AIK flyttat ner sin till etage 1 så den blir ju betydligt bättre.