2017-04-11, 13:27
Medlem
ErPupones avatar
Vi har alltså Jönköpings södra borta nästa helg! På en lördag! Hur mkt tar den arenan?
Citera
2017-04-11, 14:42
Medlem
plousandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Seriöst, varför tror du att det skulle vara första gången? Förutom att du är bajare så klart och att ni alltid tror att ni är först?

Förutom Malmö som redan nämnts körde vi det i hemmapremiären 2015: Bild 1, Bild 2, Video.
Det skulle kännas extremt märkligt att inte AIK, Djurgården eller ni har kört det tidigare också.

/feldgrau

Trodde ingenting, det var en fråga. Frågor känns igen på frågetecken i slutet av meningen.
Ska jag stå dig mera bi så hade jag inte sett något liknande tidigare.
Senast redigerad av plousands 2017-04-11 kl. 14:56.
Citera
2017-04-11, 15:00
Medlem
Zeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
Jo tack, spekulationen var mera VARFÖR den var bortvald.

Är ett helvete att hålla på med. man drar banderollen åt olika håll, och varje jävla gång så ska minst 50 pers envisas med att gå framför banderollen..

Iår kördes det med två stora flaggor istället för banderollen.
Citera
2017-04-11, 15:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeth
Är ett helvete att hålla på med. man drar banderollen åt olika håll, och varje jävla gång så ska minst 50 pers envisas med att gå framför banderollen..

Iår kördes det med två stora flaggor istället för banderollen.

Fast utan banderoll så räknas det inte som marsch enligt ultrashandboken. Ni får göra om er omtalade marsch till nästa match.
Citera
2017-04-11, 16:01
Medlem
Idittfejss avatar
Visst kom man till en bögporrsida när man googla på Ultra boys förr? Eller hur var det nu igen? Att man sen drar paralleller till bögporr och hammarby är till var och en.
Citera
2017-04-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Visst kom man till en bögporrsida när man googla på Ultra boys förr? Eller hur var det nu igen? Att man sen drar paralleller till bögporr och hammarby är till var och en.
.se och .com innebär (innebar?) viss skillnad på sidorna.
Citera
2017-04-11, 16:45
Medlem
plousandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
.se och .com innebär (innebar?) viss skillnad på sidorna.

Båda fullkomligt stolliga.
De finns kvar än idag, f.ö.
Citera
2017-04-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är en fullständigt vidrig bortaläktare på Studenternas, förutom det faktum att det känns som den ska ramla ihop vid hoppande så var det ju en hel del folk som inte ens fick plats på läktaren utan fick stå uti kurvan.
Och hur i helvete kan man ha en bortasektion utan något vettigt räcke ens för capos?

Då stod vi på samma sida av läktaren. Min första reaktion var dock att spelarbåsen täckte synen över planen, jag stod en bit upp men likt förbannat täckte hemmabåset borta hörnet... Hur fan har dom planerat det där?

Västra Sidan? Klicken på deras stå?
Det enda som fattades på Studenternas var såna där vidriga klappor för hemmapubliken, det var ju sådan stämning där.

Vi var usla för att vara så många, men bristen på sikt, att Sirius sålt på tok för mycket biljetter till sektionen som gjorde det för uträckt.
Sedan måste deras biljettnissar få skit, hur f-n kunde en hel del äldre hemmagubbar hamna hos oss?
Argumenten som "Vi har alltid stått här" var många och när sedan ett par killar runt 25 kommer i siriushalsdukar på en bortaläktare undrar man hur i helvete detta kunnat passera både biljettförsäljning och insläpp?

Såg på Facebooksidan för matchen att det fanns Siriusfolk som när Sirius berättade att det i stort sett var fullt på övriga sektioner uppmanade folk att köpa till IFK-sektionen.

Att folk inte fick plats stämmer inte. Jag stod vid ett av räckena och ingen ställde sig på raderna nedanför det räcket. Samma gällde vid andra räcken. Speakern uppmanade ståplats att tränga ihop sig, men han från 50-talets journalfilm sa aldrig till IFK klacken att tränga ihop sig, bara vädersträck och har man aldrig varit på arenan tidigare är det svårt att veta om man står på norra eller västra.

Studenterna har den bästa bortasektionen jag varit på med IFK. Jag har varit på HBK, DIF(Råsunda och Stadion), AIK(Råsunda), Peking och BP borta med gemensamma nämnaren att läktaren var på kortsidan. På Studenternas är bortastå på långsidan och hemmastå på kortsidan
Citera
2017-04-11, 18:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Hur många blev ni till slut? Och hur mycket tar deras bortaläktare?

Slutsålt vilket skulle vara 1450.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Såg på Facebooksidan för matchen att det fanns Siriusfolk som när Sirius berättade att det i stort sett var fullt på övriga sektioner uppmanade folk att köpa till IFK-sektionen.

Att folk inte fick plats stämmer inte. Jag stod vid ett av räckena och ingen ställde sig på raderna nedanför det räcket. Samma gällde vid andra räcken. Speakern uppmanade ståplats att tränga ihop sig, men han från 50-talets journalfilm sa aldrig till IFK klacken att tränga ihop sig, bara vädersträck och har man aldrig varit på arenan tidigare är det svårt att veta om man står på norra eller västra.

Studenterna har den bästa bortasektionen jag varit på med IFK. Jag har varit på HBK, DIF(Råsunda och Stadion), AIK(Råsunda), Peking och BP borta med gemensamma nämnaren att läktaren var på kortsidan. På Studenternas är bortastå på långsidan och hemmastå på kortsidan

Givetvis skall folk köpa i tid till vår sektion, fast denna gång har det flertalet gånger varit otroligt mycket stul med biljettlänkar, krånglande hemsidor etc som gjort att mängder med folk ilsknat till rejält mot Sirius biljettsystem och till slut åkt upp för att köpa på plats.
Ticketmaster som vi använder har sina klara brister men där är det iaf enkelt att köpa.

Folk fick ju stå långt ut i kurvan mot kioskerna till, det stod ju folk längs med hela räcken närmast plan nedanför läktaren så överfullt var det.
Nu vet jag inte men det var ju klart och tydligt att han sa "sjukhussidan" och eftersom Akademiska utgjorde typ hela promenadvägen från centrum till arenan så var det ju lätt att fatta att det var vår sida som skulle tränga ihop oss när han sa det. Sedan att det var så knökat att det inte gick att knö mer är en annan femma.

Det var ytterst lovande med långsida men så låg, så avlång och med spelarbås i vägen, undermåligt med toaletter etc gjorde den rätt dålig. Långt ifrån hur uselt det var förr men ändå.
Själv har jag varit på alla nuvarande allsvenska arenor utan nya Tunavallen (och ett j-a massa gäng andra bortaläktare hos lag som åkt ur etc) och Studenternas var tyvärr riktigt dålig.
Nu har ju dessutom AIK flyttat ner sin till etage 1 så den blir ju betydligt bättre.
Citera
2017-04-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu har ju dessutom AIK flyttat ner sin till etage 1 så den blir ju betydligt bättre.

Stämmer detta? Mycket glädjande isåfall.
Citera
2017-04-11, 19:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast utan banderoll så räknas det inte som marsch enligt ultrashandboken. Ni får göra om er omtalade marsch till nästa match.
Kanske är det mitt fel den startade för tidigt?

Sonen som pluggar i Uppsala missade rätt tåg eftersom han mötte hela IFK;s trupp vid järnvägsstationen. Inte av beundran utan mer vad gör det här, har de ingen buss, o s v. När grabben äntligen var på Medis och snorhungrig började vi väldigt raskt gå mot Kebabkungen 20 min före utsatt tid, Götgatan gick snabbare än den av Bajenanhängare fyllda trottoaren. Plötsligt började folk följa efter oss. Smet in och beställde, trodde vi skulle bli i slutledet, men hann få vårt käk innan ens häften passerat. Högst upp på Skanstullsbron verkade det vara folk på gång ända till Medborgarplatsen. Mest någonsin av de jag varit med om, Bajenmarscher alltså. Vad holländare gör bryr jag mig inte om.
Citera
2017-04-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Snart 25 000 sålda och då har bajarna inte börjat än - kommer bli mycket folk.

Dom verkar få lika svårt att fylla sin sektion nu som i höstas. Är det inte Sveriges bästa och mesta fans enligt ab, dom själva osv?

Deras bojkott från i höstas blir ännu mer komisk nu när det visar sig att det inte gjorde någon skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in