2017-04-11, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Om det är hans egen dator så är det busenkelt att fixa så den filmar även om skärmen är "svart".

Om jag fäller ner skärmen, är jag då säkrad ifrån filmning då från datorn?
Citera
2017-04-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wether
Menar du att han kan ha filmat mig när skärmen inte har lyst?

Om jag fäller ner skärmen på datorn, är jag då säkrad från filmning då?
Om du sätter något ogenomskinligt framför kameran (att fälla ihop en laptop är ett sätt att göra det) så är du säker från filmning med just den enskilda kameran. Hur många andra kameror finns det?
Citera
Medlem
Citat:

Ja kameran kan filma utan att något märks, ingen lampa som lyser osv. Stänger du laptopen så borde kameran gömmas om han inte har någon extern fjärrstyrd kamera placerad någon annanstans.
Citera
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Absolut, han kan ha filmat alla era aktiviteter.

Ja, om du fäller ner skärmen så filmar kameran bara ramen kring tangentbordet. En kamera filmar bara det den är riktad mot.
Citera
2017-04-11, 13:06
Medlem
flaskborstes avatar
Ex så har många moderna TV apparater inbyggda kameror, Det finns ex. på hur utomstående tagit sig in i någons TV och använt kameran för att filma dom som sitter framför TV'n Lär vara betydligt enklare att aktivera kameran om man är ägare av TV'n. Mobiler, Dolda miniatyrkameror, Datorer, surfplattor o.s.v ja allt som innehåller en kamera kan användas för att smygfilma.

Jag antar att du är rädd för att bilder på dig (ovc honom ?) landar på internet så att folk kan se dig i diverse inspelat material. Kontentan är nog tyvärr att det i dagens samhälle är väldigt svårt att skydda sig mot smygfilmning.

Butiker , krogar, banker, och många andra filmar dig också både lagligt och olagligt ser du dig lite om på internet så inser du snart att många filmklipp som ligger ute är från butiker och olagliga kameror.

Att man filmas (ev. tillsammans med någon) är nog väldigt stor risk numera. Så är det ett "vänsterprassel" man inte vill filmas tillsammans med så undvik att vara ute där det kan finnas kameror.
Citera
2017-04-11, 13:15
Medlem
Här har du en länk för spionutrustning http://spionkamerabutiken.se/

Som du märker kan spionkameror finnas lite varstans.
Citera
2017-04-11, 13:29
Bannlyst
Antar att du innerst inne vill hitta en sådan kamera så har du får skäl att dumpa honom? Att ständigt gå runt och vara nojig kan ju knappast vara värt det.
Citera
2017-04-11, 13:32
Medlem
Finns någon slags grej man ska kika igenom för att upptäcka digitala kameralinser.
Enheten skickar ut ljus som studsar på det ljusupptagande chippet och visas som typ lysande grönt.
På så vis ska man enkelt kunna se om det finns dolda digitala kameror i rummet.

En dator med svart skärm och som har en inbyggd kamera, kan fortfarande filma även om datorn tycks vara avstängd.
Sätt eltejp över kameran.
Citera
2017-04-11, 14:17
Medlem
Har du en psykisk sjukdom?

Nej han kan inte filma när datorn är avstängd.
Citera
2017-04-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Finns någon slags grej man ska kika igenom för att upptäcka digitala kameralinser.
Enheten skickar ut ljus som studsar på det ljusupptagande chippet och visas som typ lysande grönt.
På så vis ska man enkelt kunna se om det finns dolda digitala kameror i rummet.

En dator med svart skärm och som har en inbyggd kamera, kan fortfarande filma även om datorn tycks vara avstängd.
Sätt eltejp över kameran.

Vadå för grej?
Citera
2017-04-11, 14:54
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Nej.

Då är det väl ingen fara? Han är nog bara nyfiken.
Citera
2017-04-11, 16:13
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Jag menar hans dator när den står uppställd på skrivbordet

Om du kan se en kamera så kan den filma.

Det är,oftast enkelt att ändra firmware så att ingen inspelningsled tänds etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in