2017-04-11, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Malmö ger bidrag och även Stockholm ska börja ge socialbidrag till papperslösa och även tak över huvudgaranti. De var ju prat om att polisen i Malmö ville ha soc uppgifter om de papperslösas adresser men att socsekretare vägrade lämna ut uppgifterna.

Det är illa att man har döpt om illegala invandrare utan asylskäl till "papperslösa". Som om problemet vore att de saknar "papper".. De saknar skäl att få stanna i landet. "Skällösa" eller "grundlösa".

Att sedan försörja dessa med skattepengar är verkligen som att bita sig själv i svansen.

Nu har Ygeman gått ut med att "en väldigt liten del" av dessa 12.000 som har avvikit lär vara farliga terrorister. Så enligt honom ska man inte dra alla över en kam..

Men det spelar väl ingen roll ifall "bara" 10% av dem är terrorister. De ska ut ur landet. Punkt. Här ser vi nu EN som uppenbarligen VAR en terrorist och titta vilket elände han skapade på några få minuter.
Citera
2017-04-11, 08:31
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men var han inte skriven i Märsta, då kan han inte ta blå, då måste han på pendeln, eller ska han byta i sumpan ?
Jag läste att han var skriven i en förort längre ut på den blå linjen. Då blir det tuben och uppgång någånstans vid gamla posten på Vasagatan om han missar tåget. Frågan är varför han sprang bort till Kungsbron (om han nu gjorde det) då Arlanda Express ligger runt hörnet från tunnelbaneuppgången).
Senast redigerad av 80231 2017-04-11 kl. 08:36.
Citera
2017-04-11, 08:31
Medlem
Vilket perfekt scenario!

4 döda: ett barn (alltid dessa barn), en svensk pensionär, en belgare och en britt. Det internationella ”kriget mot terror” och införandet av polisstaten får nytt syre.

Finns det ingen kritik mot den officiella versionen? Hela den här tråden stöder sig på rapporter från Aftonbladet, Expressen och SVT; Flashback stod väl i bräschen för avslöjandet av dessa kontrollerade fakenews-kanaler?

Några punkter man borde titta närmare på:

* Terrorövning dagen innan terrorattack, varför är detta ständigt återkommande i princip alla terrordåd i västvärlden?

* Man går återigen ut efter en kort stund och kallar det terrorattack på rena antaganden.

* Varför är alla skarpa bildbevis och filmer från själva dådet så usla i kvalité när vi lever i 4K / HD-tider? (Och varför har lastbilen som synes i videon ingen ”Kall Öl” på flaket?)

Nya hjältar kommer träda fram i ljuset. Vi kommer att få se och höra väldigt mycket nu om att Polisen måste få massa mer resurser (1 miljon Poliser i Sverige hade väl inte kunnat stoppa detta), olika politiska agendor kommer slita i detta som hyenor för en lång tid framöver. Åsiktspolariseringen kommer öka ytterligare. Söndra och härska - skapa ordning ur kaos. Vilken ordning? Cui bono?
Citera
2017-04-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaygetz
Vilket perfekt scenario!

4 döda: ett barn (alltid dessa barn), en svensk pensionär, en belgare och en britt. Det internationella ”kriget mot terror” och införandet av polisstaten får nytt syre.

Finns det ingen kritik mot den officiella versionen? Hela den här tråden stöder sig på rapporter från Aftonbladet, Expressen och SVT; Flashback stod väl i bräschen för avslöjandet av dessa kontrollerade fakenews-kanaler?

Några punkter man borde titta närmare på:

* Terrorövning dagen innan terrorattack, varför är detta ständigt återkommande i princip alla terrordåd i västvärlden?

* Man går återigen ut efter en kort stund och kallar det terrorattack på rena antaganden.

* Varför är alla skarpa bildbevis och filmer från själva dådet så usla i kvalité när vi lever i 4K / HD-tider? (Och varför har lastbilen som synes i videon ingen ”Kall Öl” på flaket?)

Nya hjältar kommer träda fram i ljuset. Vi kommer att få se och höra väldigt mycket nu om att Polisen måste få massa mer resurser (1 miljon Poliser i Sverige hade väl inte kunnat stoppa detta), olika politiska agendor kommer slita i detta som hyenor för en lång tid framöver. Åsiktspolariseringen kommer öka ytterligare. Söndra och härska - skapa ordning ur kaos. Vilken ordning? Cui bono?

Har du för mycket fritid? Skaffa en hobby, dina vanföreställningar är oroväckande.

Frid, kärlek och förståelse är vad som behövs inte spekulationer.
Citera
2017-04-11, 08:38
Medlem
Nu har det Hus i Helvete:

Citat:
I en handling till Stockholms tingsrätt begärde stjärnadvokaten Johan Eriksson, å sin klients vägnar, att han entledigas från uppdraget som försvarare för Rakhmat Akilov.
– Han ville att jag skulle göra det. Då gör jag det förstås, säger Johan Eriksson.
Anledningen är att den terrormisstänkte ville ha en muslimsk advokat.

Läser: vill ha en muslimsk advokat

Vad är nästa begäran: Muslimfängelse, där endast muslimerna sitter och avtjänar sitt straff.

Han kan sitta i sitt förbannade land, i en cell där bara muslimerna är och där advokaterna är muslimer
Citera
2017-04-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag läste att han var skriven i en förort längre ut på den blå linjen. Då blir det tuben och uppgång någånstans vid gamla posten på Vasagatan om han missar tåget. Frågan är varför han sprang bort till Kungsbron (om han nu gjorde det) då Arlanda Express ligger runt hörnet från tunnelbaneuppgången).

Polisen har hittat blodspår.

Han var väl förvirrad antar jag, visste inte var han skulle ta vägen.
Han ville väl dö i Jihad, det är det finaste man kan dö i.
Citera
2017-04-11, 08:47
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Nu har det Hus i Helvete:

Läser: vill ha en muslimsk advokat

Vad är nästa begäran: Muslimfängelse, där endast muslimerna sitter och avtjänar sitt straff.

Han kan sitta i sitt förbannade land, i en cell där bara muslimerna är och där advokaterna är muslimer

Men fattar han inte ens att han ska kräva en muslimsk domare?
Citera
2017-04-11, 08:48
Medlem
Hur fan är det här möjligt.
Enl Aftonbladet kom han till Sverige och berättade att han var en jagad terrorist när han sökte asyl.
Migrationsverket trodde inte på honom och gav avslag??
Hade Migrationsverket trott på att han var terrorist så skulle han alltså få fristad i Sverige.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Polisen har hittat blodspår.

Han var väl förvirrad antar jag, visste inte var han skulle ta vägen.
Han ville väl dö i Jihad, det är det finaste man kan dö i.
Ja, jag läste också att de funnit blodspår. Knasigt värre. Springa ett par kvarter till tåget, när det bara är att runda hörnet.

Jag kan fortfarande inte läsa artiklar utan att bi tårögd. 11 år och...
Citera
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Är det bara jag som tycker det är märkligt att om nu gärningsmannen postat/gillat terrorrelaterade ting på facebook att denne tidigare avskrivits som ett hot? Innebär det att likes/post skedde efter granskningen eller att det är så vanligt förekommande att man inte tar sådana förehavanden som en hotbild?
Citera
2017-04-11, 08:49
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joypen
Har du för mycket fritid? Skaffa en hobby, dina vanföreställningar är oroväckande.

Frid, kärlek och förståelse är vad som behövs inte spekulationer.

Vad ska du ha det till?
Ta bort alla pollare och suggor från alla gågator?
Har du slutat låsa din ytterdörr?
Är du en hippie?
Citera
2017-04-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Men fattar han inte ens att han ska kräva en muslimsk domare?

* jag är fortfarande arg på GM *

Han skulle ha kollat upp om det fanns någon " muslim advokat " innan han hoppade in i lastbilen.
dvs: tänk på det innan dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in