2017-04-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Inte bara byggbranschen, även de kommuner som ger socialbidrag till papperslösa, sjukvården som ger vård till papperslösa och skolor som tar emot papperslösa. Tacka fan för att de som fått avslag stannar. De får samma möjligheter som andra. Förutom att de slipper betala skatt och andra kostnader. Jag måste arbeta för att betala hyra, köpa mat odyl. Men de får hyran betald och mat betald av socialbidraget. Helt sjukt. Utvisade ska inte få socialbidrag, inte vård och skola. Då kommer de åka hem.

Om det är så så är det katastrofalt. Har man fått avslag så skall man inte kunna leva på samhällets bekostnad. Då har vi i praktiken fri invandring eftersom det inte går att avvisa alla som kommer, rent praktiskt. Har man bara kommit till Sverige kan man fortsätta leva här oavsett om man har fått avslag eller ej.
Citera
2017-04-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Du är en idiot om du redan nu anser dig kunna veta att 39-åringen var politiskt motiverad. Du bara spyr ur dig skit.

Det har jag aldrig påstått. Jag sa bara att det finns en definition på vad en terrorist är. Att du inte förstår det är inte mitt problem.
Citera
2017-04-11, 07:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Bara inse att gränspolisen inte har resurserna. Pajkastning mellan SÄPO och polisen. Dock tycker jag SÄPOS pajer är mer solida. Men att gränspolisens resurser är undermåliga. Så både har princip rätt.

Jag tycker iofs Säpo inte har några pajer att kasta, eftersom det är dom som avskrivit info om herrn.
Säpo har iaf haft materialet i näven, oavsett resurstillgångar.

Gränspolisen har aldrig ens fått något material, inte ens någon indikation.
Terroristen har därför inte landat i någon prio-ordning, eller avsatts någon extra resurs från Polismyndigheten.
Går bara att spekulera vad Polismyndigheten gjort/inte gjort om Säpo givit info.

Nu är både Thornberg & Eliasson kallade till Justitieutskottet.
Ygeman verkar redan begripit att hans undersåtar felat, så som han stod och skämdes i Söndagens Agenda på direkt fråga av Åkesson.
Det här förtjänar med all rätt, att bli en skitstorm.
Citera
2017-04-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det är så så är det katastrofalt. Har man fått avslag så skall man inte kunna leva på samhällets bekostnad. Då har vi i praktiken fri invandring eftersom det inte går att avvisa alla som kommer, rent praktiskt. Har man bara kommit till Sverige kan man fortsätta leva här oavsett om man har fått avslag eller ej.
Malmö ger bidrag och även Stockholm ska börja ge socialbidrag till papperslösa och även tak över huvudgaranti. De var ju prat om att polisen i Malmö ville ha soc uppgifter om de papperslösas adresser men att socsekretare vägrade lämna ut uppgifterna.
Citera
2017-04-11, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar

Inte bara byggbranschen, även de kommuner som ger socialbidrag till papperslösa, sjukvården som ger vård till papperslösa och skolor som tar emot papperslösa. Tacka fan för att de som fått avslag stannar. De får samma möjligheter som andra. Förutom att de slipper betala skatt och andra kostnader. Jag måste arbeta för att betala hyra, köpa mat odyl. Men de får hyran betald och mat betald av socialbidraget. Helt sjukt. Utvisade ska inte få socialbidrag, inte vård och skola. Då kommer de åka hem.

Du tar upp:
- bygg.
- socc bidrag.
- sjukvård.
- skolor.

Vad mer behöver man ?

sedan har vi deras förbannade landsmän som bidrar med tak över huvudet. Dem kan hyra ut sina lägenheter till ocker priser och sedan är det bara för dem att leva vidare och söka igen, igen, igen.

Eller som den här GM, gå med i muslim sekt och börja mörda.
Citera
2017-04-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
200 sidor efter det att jag skrev om flyktvägen. Jag hade fel när det gäller vilken uppgång han kom ut ur. Han ville hoppa på ett tåg på den blå linjen och då komma "hem" till en av våra så kallade problemförorter där han var skriven.

Men var han inte skriven i Märsta, då kan han inte ta blå, då måste han på pendeln, eller ska han byta i sumpan ?
Citera
2017-04-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartJahkel
Aah så när du har en dålig dag på jobbet tar du en sväng förbi city och letar lastbilar?
Klart som fan han hade motiv. Jag tror att oavsett hur sjuk han är, för att reka, leta och hitta ett tillgängligt fordon på detta sättet... Jag har mycket svårt att tro att det är ett "ryck".

Nej, det är ingen impulsgrej, utan han har varit i city och letat tillfälle.
Citera
2017-04-11, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
De säger på tv4 att han inte har erkänt enligt polisen, men han har väl erkänt? han har sagt att han gjort de och motiv

Redan när dem grep honom sa han på " badet "
- jag tillhör IS och jag gjorde det. Han har erkänt.

Men hur många är det inte som kan ta på sig såna här saker, man måste ha bevis.
Polisen blir för var dag mer och mer övertygad, dem har rätt man.
Citera
2017-04-11, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Den jävla råttan kan få nöja sig med kallt pulvermos att äta med fingrarna. Han ska vara glad att snuten inte blåste skallen av honom vid gripandet.

Ja, tänk om polisen hade gjort detta eller dragit ut han i skogen, spöat skiten ur han. Borta, nedgrävd någonstans.
Citera
2017-04-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen
https://www.youtube.com/watch?v=jdxYiCPJX2w

Tack. för att du la upp länken, Drottninggatan ser ut som ett krigsfält.
Citera
2017-04-11, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Det ÄR så. Det är så sjukt att man baxnar, men så funkar det. Sen anklagar man POLISEN för att DE inte har utvisat alla 12.000 som har avvikit efter nekande beslut.. Tidigare fick även ensamstående vuxna män socialbidrag, men nu har man slutat med det. Därför var denne terrorist tvungen att försörja sig själv och arbeta istället.
Det som ändå “hedrar” honom är att han tycks ha jobbat hårt.. Det är säkerligen inte många illegala invandrare som drar in (vill jag minnas) 350.000 kronor per år..
Citera
2017-04-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag tycker iofs Säpo inte har några pajer att kasta, eftersom det är dom som avskrivit info om herrn.
Säpo har iaf haft materialet i näven, oavsett resurstillgångar.

Gränspolisen har aldrig ens fått något material, inte ens någon indikation.
Terroristen har därför inte landat i någon prio-ordning, eller avsatts någon extra resurs från Polismyndigheten.
Går bara att spekulera vad Polismyndigheten gjort/inte gjort om Säpo givit info.

Nu är både Thornberg & Eliasson kallade till Justitieutskottet.
Ygeman verkar redan begripit att hans undersåtar felat, så som han stod och skämdes i Söndagens Agenda på direkt fråga av Åkesson.
Det här förtjänar med all rätt, att bli en skitstorm.

För det första vet vi inte i detalj vad SÄPO har haft för information om MGM. Då är det väldigt svårt att uttala sig.

Gränspolisen har fått uppgift att söka upp en efterlyst. Det råder det dock inget tvivel om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in