Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Det ska bli väldigt intressant att få läsa åtal och FUP, nu ska de ju ta båda fallen i samma rättegång och det kan man ju ha åsikter om, jag tycker ju som jag redan sagt att de borde ha skilt på fallen men nu blir det inte så.
Delen som rör mordet på GM och mordförsöket på AM tror jag är solklar, där kommer vi nog inte att finna så värst många tveksamheter i FUP, delen som berör A*ki däremot, där måste det av förklariga skäl finnas stora hål och en drös med tveksamheter, men jag hoppas att vi får ta del av det nya obduktionsprotokollet, det är en läsning jag ser framemot.
Mord och mordförsök är kanske inte helt solklara då det gäller JM, eller vad tror du mer precist?
Sedan tänker jag så här om obduktionen av Aki, att den i sig måste ha värden, dels för att man kan säga att man verkligen gjort allt, dels för att forensiker av olika slag förhoppningsvis får nya insikter i sina respektive specialiteter. Jag tycker själv att obduktion av vanligt "normalt slag" är obehagligt och mådde väldigt illa när de bad att få "titta in" i min egen far för att fastställa dödsorsak. Samtidigt förstod jag deras skäl: att förstå vad som hänt och att kanske lära sig mer.
Så jag är väldigt kluven och förstår mycket väl dem som reagerar som jag själv gjort. Det är inte en sak som per automatik är ok när det gäller andra än en själv. Inte vill jag heller bli "tittad in i"! Mot den bakgrunden hoppas jag att även negativa svar ska ha sin betydelse på något sätt. Jag tror inte heller att de som varit inblandade i den saken har tagi oförskämt lätt på den; låt oss hoppas att det finns något försonande med detta!