Citat:
Ursprungligen postat av
MisterWhite
Jag är i alla högsta grad sverigevän, men jag är inte den sortens sverigevän som den klicken nätriddare som hänger härinne och som hyllar nazismen, jag är inte den sortens sverigevän som drar alla över en och samma kam, jag är inte den sortens sverigevän påstår att alla invandrare är pack, men jag är verkligen sverigevän, men jag är inte den sorten som du och dina meningsfränder är av.
Jag hycklar inte för fem öre, jag ser det drägg som finns, både dom svenska och utländska, och jag ser även vänster och högerdrägg, extremism ska bort, och terrorism ska bekämpas, vill man inte anpassa sig till vårt sätt och leva så har man inget här och göra.
Jag bor inte i ett rike, rike är en term som nazister gärna använder, tillhör du den kategorin? Jag är född och bor i landet Sverige och Sverige har inte fallit, det finns problem här, precis som det finns i andra länder, men jag har inte gett upp hoppet om att det kommer bli bättre.
Har du läst svensk historia och har du läst om svenska brott? Om du har det så vilket var det hederliga sverige du pratar om, är det några speciella årtionden eller århundraden du pratar om?
För det första så hyllar jag ej nazismen även om det fanns ljusglimtar även i denna totalitära regim. Jag vet att det finns skötsamma och produktiva invandrare, men det finns så många som ej är det och som dessutom inte har en tanke på att anamma det svenska (säg nu inte att detta inte finns, för då djävlar...). Dessutom har brottsligheten skjutit i höjden inom viss, grov brottslighet. Och jag anser att det är inom den egna gruppen som förändring måste till och då menar jag att de skötsamma måste ex. ta tag i och återta förorterna. Föräldrar och släkt måste ta telningarna i öronen, för någon är det ju som tillåter dessa vara ute på kvällar och nätter då sten och raketer skjuts mot blåljuspersonal.
Att vara Sverigevän innebär att värna Sverige och då går det inte att ha massinvandring där, bland annat, utplånandet utav det svenska står i främsta rummet. Vi ger upp vårt RIKE (det är DU som läser in för mycket i själva ordet) alldeles för enkelt, utan att kämpa för det. Vi låter en minoritetsregering utarma landet utan strid. Svenskarna har blivit för veka och har inget sammanhållande ok, såsom våra grannländer har - detta då i form utav deltagandet och umbäranden under andra världskriget. Krig skapar sammanhållning och vi har inte krigat på 200 år, därav blir det allt för lätt för många att ge upp landet. Hade vi stått upp mot tyskarna under andra världskriget så hade detta skapat en sammanhållande punkt - det har Danmark, Norge och Finland. Vi lät tyskarna rövknulla vårt framtida sinne. Vi skördar frukterna utav detta svek dagligdags. Detta sammantaget med feminiserandet utav Sverige genom att låta HBTQ-rörelsen få för mycket utrymme. Finns flera pusselbitar som gör att Sverige ser ut som det gör idag. Men, många vill inte anamma detta faktum (som jag ser det).
Svenska drägg och improduktiva element har alla länder att slita med, det imponerar då ej att importera fler från länder från MENA, där klansamhället står i centrum och är allenarådande. Sverige står ej rustad av en inströmning från klantänkande kaosländer. Finns inte ett land i världen som klarat en för stor andel av ex. muslimsk invandring. Nämn ett, om du kan. Vidare är det INTE högerextrem extremism som skapat och försatt Sverige i detta dilemma, nej det är vänstern och dess multikulturella agenda som förstört vårt försvar gentemot bidragsinvasionen. Lägg skulden där den hör hemma! Vi är överens om att de som ej vill assimileras sig är av ondo och skall omedelbart återföras till sin ökenvandring. Det vi inte är överens om är att Sverige har fallit offer för massinvandringens nycker. Tror du vi kan återställa ex. vår demografiska profil, ens till en liten del utav hur det såg ut för endast ett par, tre decennier sedan? Vi är dömda att gå under och kommer inom en snar framtid vara en minoritet i vårt egna land. Detta är såklart ytterst sorgligt och något jag ej varit allt för medverkande i.
Jag behöver inte ha läst historia . jag har levt i den! Jag levde som ungdom under åttiotalet och vad än andra säger så var det faktiskt så att man kunde lämna cykeln och ytterdörren olåst, samt lämna saker i sin trädgård, utan uppsyn, utan att dessa blev stulna. Jag skulle här kunna räkna upp MINST 50 ord och företeelser som ej fanns då och som förstört och omvandlat Sverige i grunden. Sådana icke-monetära värden såsom otrygghet och framtidstro är i kraftig recession. Detta är otroligt ledsamt och återfås ej i en handvändning. Sverige har totalt tappat i levnadsstandard - vi har det fortsatt bra, men varför jämföra sig med andra länder som har det värre, när vi förr var ett av de tryggaste och underbaraste, samt mest homogena länder som fanns. Ja, risken att jag skönmålar ting finns där, men är försumbar. För du påstår väl inte, på fullaste allvar, att vi inte tappat på mången områden, bland annat de jag nämnt ovan?
Sverige är fortfarande värt att kämpa för, även om jag stundom vacklar. Varför kämpa för värden och patrask som man ej finner godtagbara? Sverige kan fortfarande återhämta sig, men blir aldrig vad det varit. Kalla min önskan om det förgångna för konservatism, om du så vill, jag vet själv att Sverige var bra mycket bättre förr, men att denna tid är förbi, och aldrig kommer åter.
Länge leve det forna Sverige!