2017-04-10, 15:45
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
En mäktig manifestation vilket visar vilken "den tysta majoriteten" av svenskarna är. En del bra musik och gripande att gå längst Drottninggatan och se alla minnesplatser över de mördade.

https://www.youtube.com/watch?v=DKpLZS4Kcbk

https://www.youtube.com/watch?v=OXMhau6jIjE

Jag undrar hur du menar att den tysta majoriteten av 9 miljoner människor representeras i ett evenemang på Sergels Torg i Stockholm?

Är det för att du personligen gillade musiken som spelades eller för att du personligen blev känslomässigt berörd?
Citera
2017-04-10, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GetInzide
Enligt tvitter så blev de direkt påbedda att inte ta med sig svenska flaggor

Fast det där har ju dementerats.
Vi har en hel gödselstack att ösa skit från. Så inte behöver vi sänka oss till samma låga nivå som våra antagonister och börja skarva.
Citera
2017-04-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Då kanske du är en hederlig hjärntvättad svensk du med? Klurigt det där med sparbössa, men till slut så förstod jag.
Då känner väl du att du missade något om du inte var på Sergels torg också.

Det är så länge sedan jag var på Plattan senast så jag minns inte när det var.

Du får ursäkta en gammal man.
Citera
2017-04-10, 15:57
Medlem
De hade gärna fått haft en manifestation med musik som Ultima Thule eller dylikt, men det är bara inse att sånt aldrig skulle hända. Dessutom är ju dom "rasister" för att de älskar sitt land dom med. Så sjukt patetiskt & idiotiskt samhälle det här har blivit.
Citera
2017-04-10, 16:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
De hade gärna fått haft en manifestation med musik som Ultima Thule eller dylikt, men det är bara inse att sånt aldrig skulle hända. Dessutom är ju dom "rasister" för att de älskar sitt land dom med. Så sjukt patetiskt & idiotiskt samhälle det här har blivit.
Jag hade hellre sett något helt neutralt - även om jag kan gilla UT i andra sammanhang, och inte anser att svenska folkvisor är rasistiska - och något mer stilla och värdigt än hiphop och pop..

Den enda artisten/låten som passade in var väl den där Melodischlager snubben (vet inte namnet) och hans låt.
Citera
2017-04-10, 17:00
Medlem
Tyvärr bröts den högtidlga stämningen fullständigt, när två omusikaliska hiphopare (?) uppträdde och gjorde hitlerhälsning. Deras framträdande har förbigåtts med tystnad i samtliga tidningar, som annars har skrivit om alla artister. Fullkomligt skandalöst att släppa fram dem vid ett sådant tillfälle, men det ansågs förmodligen politiskt korrekt av arrangörerna.
Citera
2017-04-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Kan svenskar kvinnor inte koppla ihop att ingen muslim fördömer dådet? Finns inte en enda muslimsk man eller kvinna med en blomma i handen.

Svenskar överlag håller fortfarande på med detta tjafs om att alla muslimer inte är farliga. Jo.

Alla muslimer är mördare då de är anhängare av en folkmördarideologi.

Varför förstår inte ni det?

Främst kvinnor. Jag har förstått att ni är reaktionärer som saknar eget tänk och egna slutsatser men nån måtta får det vara.
I ring P1 i morse fick flera muslimer gråta ut att de minsann var snällast i världen och inte terrorister. Vad jag saknade ifrån den kvinnliga programledaren var motfrågor. Varför kan man inte bara gå ut och fördöma islamistiska terrordåd? Ska det vara så jävla svårt??
Citera
2017-04-10, 17:40
Medlem
Jag stör mig mer och mer att så få muslimer syns till vid alla dessa minnestunder runtom i Europa.
Det måste tas upp i debatter och av media.
Tystnaden från musselmanerna är öronbedövande.
OM det nu finns så många goda musslor,var håller ni hus?
Citera
2017-04-10, 17:41
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Såg bara ett torg med människor som hade dåligt samvete efter att ha valt nuvarande politiker som är grunden till det som hände! Patetiskt att försöka tvätta sitt samvete på det viset

Haha men du vet väl att de givetvis kommer rösta på samma parti (om inte värre) för att de "har tagit tag" i situationen. En gång ett dumt får, alltid ett dumt får.
Citera
2017-04-10, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Jag undrar hur du menar att den tysta majoriteten av 9 miljoner människor representeras i ett evenemang på Sergels Torg i Stockholm?

Är det för att du personligen gillade musiken som spelades eller för att du personligen blev känslomässigt berörd?

Vi är 10 miljoner i Sverige
Citera
2017-04-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-jorgen
Vi är 10 miljoner i Sverige

Han kanske syftade på SVENSKAR.
Citera
2017-04-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Jag stör mig mer och mer att så få muslimer syns till vid alla dessa minnestunder runtom i Europa.
Det måste tas upp i debatter och av media.
Tystnaden från musselmanerna är öronbedövande.
OM det nu finns så många goda musslor,var håller ni hus?

De flesta muslimers lojalitet, eller dom som kommer från Mena-länderna, ligger nog främst hos familjen, släkten, klanen och det gamla hemlandet, där också sådana här dåd tillhör vardagen. Sverige och svenskarna känner man mindre för, förutom när det gäller att del av den ekonomiska välfärden. Sen finns det nog en liten del som i tysthet sympatiserar med dessa extremistiska dårar. Men jag tycker jag noterat en hel del ändå som visat sympatier så helt tyst är det ju inte, men helt klart lever vi lite i parallella samhällen.
Senast redigerad av BurningHead 2017-04-10 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in