2017-04-10, 17:17
Medlem
För kanske första gången någonsin rapporterar MSM att en flyktings asylhistoria är påhittad.

http://www.dn.se/sthlm/39-aringen-saknade-skyddsbehov-och-ljog-om-sin-identitet/

Annars tar de alltid snyftsidan.

Hade den papperslöse 39-åringen gråtit ut i en tidning dagen före dådet hade han fått sympati.
Efterhand inser man hur konstigt irrationella och känslostyrda MSM är.

Nu ska vi alltså lägga polisresurser på att jaga papperslösa. Efter att det i åratal gjorts uppror för att ge amnesti.
Citat:
I en debattartikel i Aftonbladet krävde totalt 161 författare, akademiker, journalister och kulturarbetare ett stopp för polisens arbete för att utvisa illegala invandrare. Bland de namnen återfinns prästen och journalisten Helle Klein, biskopen Antje Jackelén, DN-medarbetaren Mattias Hagberg, kulturskribenten Elin Grelsson Almestad, debattören Dror Feiler, poeten Athena Farrokhzad, redaktören Rouzbeh Djalaie och poeten Johannes Anyuru.

Just Dagens Nyheter har varit mycket flitiga att släppa fram debattörer som kräver ett stopp för all form av kontroll och verkställighet av att utvisa människor som befinner sig illegalt i Sverige. Protesterna var stora mot vad som i medier kallades ”Super-Reva”.
https://nyheteridag.se/janouch-kraver-ansvar-fran-de-som-stoppade-reva-allt-vi-gor-far-konsekvenser/

Jävla korkskallar egentligen.
Vad skulle hända om det vore en syrier som gjorde det, eller en dansk, eller någon Rinkeby. Alltså man kan inte vara efterklok på detta sättet. Man kan inte ha en icke-fungerande invandrings- och integrationspolitik och sen försöka sätta plåster där det råkar läcka för stunden.

Kanske är det medialögnarnas dåliga samvete över att de låtit skapa detta instabila samhälle. Nu tror de att vi kan fixa det bara vi utvisar papperslösa som fått avslag på asylansökan.
Tänk på ekonomin, de här papperslösa är jättebra för vår ekonomi. Ni smartskallar som alltid tar upp ekonomiargumentet. Här är folk som producerar utan att ligga samhället till last. Men de vill ni utvisa.
Senast redigerad av grelin1999 2017-04-10 kl. 17:22.
Citera
2017-04-10, 17:19
Medlem
wiba40s avatar
Tomten Ehsan Fadakars http://www.aftonbladet.se/a/dAg4X i Aftonbladet, från idag:

Hjältarna var många – men dessa gjorde bort sig

Civilsamhället stod upp - trots allvarliga lögner och cyniska lögnare.

Terrorattentat tvingar fram ett samhälles riktiga själ. Den första reaktionen visar vilka vi är, på både gott och ont. Det människor i huvudstaden gjorde under och efter terrorn på Drottninggatan gör mig stolt som svensk. För första gången på de snart nio år jag bott i Stockholm kan jag dessutom på riktigt identifiera mig med staden, jag kan med glädje säga att mitt hem är Stockholm.
Poliser och sjukvårdare sprang mot hotet och visade att de går att lita på när det gäller. Civilsamhället drog undan kroppar, kramade om främlingar och öppnade sina dörrar när det gällde. Och landets partiledare ställde sig bakom statsministern för att skapa det lugn och enighet som behövs under en svår och osäker period. Jag kan fortsätta så här i flera sidor. Det var så otroligt många som agerade som hjältar i en stressig tid. Tack!

Men tyvärr kan långt ifrån alla kan vara stolta över sitt agerande i dag. Låt oss prata lite om det.
Vi börjar med de folkvalda politiker som agerade så ansvarslöst att man blir mörkrädd.
Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof spred ett falskt citat som hävdade att en svensk präst i direktsändning sagt att vi måste förlåta terroristen. Jomshof sprider det falska citatet och dröjer i över fyra timmar innan han tar bort den. Under den här tiden uppmärksammade många honom om att citatet är falskt, däribland Svenska Kyrkan. Under de fyra timmarna fortsatte Jomshof att twittra om annat. Citatet hann delas närmare 1000 gånger innan han till slut raderade sitt inlägg. Vid ett tillfälle skriver Jomshof att han hoppas att citatet är korrekt, men att det egentligen inte spelar någon roll, “sakfrågan är densamma”. Jomshof har en gång i tiden varit lärare. Vilket haveri.

SD-toppen var dock inte ensam. Moderaten Jan Ericson skriver att han “hörde någon från kyrkan säga i TV att vi måste förlåta gärningsmannen. Det måste vi inte”. Det här verkar inte ha skett och därför kan Jan Ericson omöjligen hört det. Han har kanske läst Jomshofs inlägg och hoppat på tåget till populär-i-trollskogen-stan. Hur agerar Jan Ericson när han möts av kritik? Han ändrar sin story. Först twittrar han att han letar med “ljus och lykta” efter sekvensen där “någon i TV talade om att förlåta”. “En från kyrkan” har plötsligt blivit “någon”. En liten stund senare svarar han att han aldrig sagt att det var den “svenska kyrkan” han menade. Vilken kyrka var det då? Rysk-ortodoxa? Han avslutar med att skriva att “källan är mina egna öron”.

Två folkvalda politiker som borde agera trovärdigt gör raka motsatsen. Att ge sig på präster och kyrkan dagar efter ett terrorattentat är i stort så lågt man kan sjunka. Istället för att ägna sin tid till att möta människor i chock måste kyrkan lägga tid på att dementera falska citat från folkvalda politiker. Det hela är pinsamt och ovärdigt. Vi kan inte stoppa alla anonyma konton från att sprida lögner om Sverige. Men vi måste vara stenhårda när folkvalda politiker gör detsamma.

Sen har vi de riktigt cyniska “opinionsbildarna”. Sidan “Politikfakta” på Facebook, en så kallad “alternativ media”, väntade inte särskilt länge innan de drog igång lögnerna. Politikfakta skrev bland annat att “’Tre män hoppade ur lastbilen, började skjuta och försökte hugga människor med kniv’. Hur kommer det sig att svensk media ger oss en helt annan bild av terrordådet i Stockholm?”
Ja, varför skrev inte svenska medier om det som inte ens skett?

“Redaktör” på Politikfakta är 43-åringen Nicole Ekstam. Hon kallar sig själv för “missnöjd patriot”, men hur patriotiskt är det att sprida lögner om Sverige timmar efter ett terrorattentat har tagit fyra människors liv och skadat många fler? Till nyhetsbloggen Nyheter24 säger hon att “gammelmedia är de som har störst spridning av falska nyheter genom att de inte skriver hela sanningen. Då fyller alternativa webbsidor bara i luckorna”. I det här fallet har Politikfakta inte gjort något annat än att hitta på saker. Vad är syftet med den grova och ansvarslösa desinformationen? Vad vill hon uppnå genom att medvetet sprida falska uppgifter om händelsen?

Ekstam driver sajten med den borgerliga “debattören” Olah Clarkvist. Politikfakta brukar skryta om att de når miljoner svenskar på Facebook. Troligen vill de bara tjäna pengar på sin sajt genom de klick falska artiklar genererar. På bolagsverket skriver de att “Bolaget ska bedriva nyhetssajt med annonsförsäljning och produktion av artiklar”. Politikfakta vill ha 190 kronor per 1000 visningar för en av sina annonsytor. På sajten tigger de donationer via ett swish-konto. Det är tyvärr inte första eller sista gången Politikfakta kommer lura svenskar med den här typen av desinformation.

Vi är tragiskt nog inte färdiga än. Enligt olika rapporter har den misstänkta uzbeken både tagit del av och laddat upp IS-propaganda på Facebook. Hur är det möjligt att dessa klipp fått ligga kvar på plattformen? Ser fram emot Facebooks svar. Strax efter dådet började bilder på de döda och skadade cirkulera på Snapchat där många av användarna är under 15 år. Hur agerade Snapchat? Ser fram emot deras svar.

Slutligen har vi de fyra stora nationella tidningarna och public service-bolagen SVT och SR. Jag förväntar mig ödmjukhet från kollegor och tid till självrannsakan. Exakt vem som gjorde vad och varför det var fel får vi återkomma till. Men alltför många utgivare agerar nonchalant i efterspelet. Det är faktiskt fullt möjligt att vara självkritisk OCH trovärdig - samtidigt. Det visar SvD:s chefredaktör Fredric Karén i den här texten.

Jag ser fram emot ordentlig och saklig kritik mot ansvariga svenska medier och utgivare från läsare och medborgare. Här kommer några tips:

Medier är inte EN enhet. Alla agerar självständigt från varandra. Kritisera gärna, men berätta vilken utgivare som gjorde fel, vad som gick fel och varför det var fel, annars blir det svårt att bättra sig. Ställ frågor innan ni konstaterar att fel begicks på grund av det ena eller det andra. Och tagga ansvarig publikation eller utgivare, lätt att missa kritik i flödet dagar som dessa.
Citera
2017-04-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ja. Och det är en no brainer. Massmedia är har varit på gränsen till panikslagna i dagarna.
Inte över döda människor, utan hur mycket SD skall få i nästa mätning.

Hon var söt, och såg klipsk ut denna lilla tjej, vila i frid:
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration38.jpg

Och detta är vad Thomas Mattsson INTE vill att ni skall se, och reagera på.
Invandringens och mångkulturens verkliga ansikte. Som att titta in i helvetet:
https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration2.jpg
Varför vill du sprida en så hemsk bild?
Kan vara så enkelt som att föräldrarna inte vill att de skrivs om flickan.
Samma med damen från Uddevallade vill inte ha mediexponering.
Citera
2017-04-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia

Det är mycket man inte vill. Med all respekt för sakinnehållet. Men detta får INTE tystas ned.

Folk måste inse resultatet av en bedrövlig politik.
Citera
2017-04-10, 17:30
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Finns det någon sanning bakom detta?: https://milo.yiannopoulos.net/2017/04/sweden-never-go-back/

Jag kan inte hitta någon svensk artikel om det.
Citera
2017-04-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Har media någonstans publicerat bilder på 11-åringen Ebba?
Har sett bilder på andra offer när de var i livet men inte just Ebba.

Kan det vara så att anhöriga till Ebba vädjat om att inte publicera bilder? Brukar media verkligen fungera så? Finns ju flera fall då Svensk media publicerat söta bilder på barn som sedan blivit mördade, varför har ingen gjort det här? Man har bara skrivit att den saknade 11-åringen är ett av offrena, inte kunnat läsa något personligt om henne.

Jag får känslan av att man medvetet undviker detta av rent politiska skäl. Särskilt med tanke på uppmaningarna att inte sprida bilder på offrena när de är döda, något som media själva gjort många gånger.
Vad menar du, räcker det inte med att de anhöriga har mist sin käraste - skall de nu också
tvingas se bilderna på alla tidningars första sidor också?
Citera
2017-04-10, 17:56
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
ALLA svenskar borde titta på dessa bilder och fundera på vad som gått snett med Sverige.

Att sedan media aktivt väljer att dölja sanningen för oss gör det extra viktigt!
Citera
2017-04-10, 17:59
Medlem
Svensk media har inte brytt sig om att kommentera detta.

http://www.foodmonitor.se/index.php/bransch-produktnytt/4551-polisman-be-inte-for-sverige-sta-upp-for-sverige-kriga-for-sverige-och-stupa-for-Sverige

Vare sig som false news eller annat.
Vad skall man tro då?
Citera
2017-04-10, 18:25
Medlem
självklart är det av hänsyn till 11-åriga ebbas anhöriga som bild ej publiceras.
tillräckligt makabert att vidriga bilder av hennes sargade kropp cirkulerar här på flashback.

ni som fortsätter posta den länken, tänk efter - det hade kunnat vara er lillasyster, ert barn etc.
Citera
2017-04-10, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
självklart är det av hänsyn till 11-åriga ebbas anhöriga som bild ej publiceras.
tillräckligt makabert att vidriga bilder av hennes sargade kropp cirkulerar här på flashback.

ni som fortsätter posta den länken, tänk efter - det hade kunnat vara er lillasyster, ert barn etc.

Anhöriga ska respekteras, ja.
Men vi vet inte om det är anhöriga eller media som inte vill publicera bilderna.

Dessutom...
Hade det varit jag, eller mina barn som låg där. Så hade jag velat skrika ut till hela världen vad som hänt för att få stopp på skiten. De hade fått publicera skiten ur bilderna så att sanningen stod folket och politikerna upp i halsen..
Citera
2017-04-10, 18:45
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Rekord slogs av den polischef i Göteborg som två dagar efter terrordådet lanserade förslaget att vissa åsikter ska leda till att uppehållstillstånd dras in.

Något säger mig att det kommer att bli svårt att runda grundlagen med en sådan paragraf.
Den petigt lagde hade dessutom kunnat påpeka att Drottninggatan inte hade förhindrats med den sortens åsiktsförbud. Mannen hade nämligen inte uppehållstillstånd.

–Oisin Cantwell

Varför kunde inte Migrationsverket ifrågasätta asylsökande om deras politiska åsikter. Om någon uttrycker godkännande av brott eller terrorism, bör de helt enkelt kvarhållas och utvisas. Låt det argumenteras framför Högsta domstolen.

Oisin Cantwell är en apologist för inkompetens och passivitet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ep29l/andra-lagar-hade-knappast-hindrat-terrordadet
Citera
2017-04-10, 18:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Anhöriga ska respekteras, ja.
Men vi vet inte om det är anhöriga eller media som inte vill publicera bilderna.

Dessutom...
Hade det varit jag, eller mina barn som låg där. Så hade jag velat skrika ut till hela världen vad som hänt för att få stopp på skiten. De hade fått publicera skiten ur bilderna så att sanningen stod folket och politikerna upp i halsen..
Precis, har det hänt, finns det bilder så ut med skiten sen kan jag få skrika ut mitt vrede och skita i alla PK människor. Jag är så satans trött på orden "av respekt till de anhöriga". Kan jag få något bevis på vad de anhöriga tycker. Även om de inte själva klarar av att se bilderna så tror jag de tycker det är bra att andra får se vad den här satans muslimen ställt till med och agerar därefter. Det är ingen kärlek kan jag lova utan bara hat men förmodligen har alla tusentals på Sergeltorg igår inte sett bilderna utan bara fortsatt tro att kärlek och förlåtelse kan omvända muslimerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in