Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Varför jagade inte den skärpta Santiago Cueva efter gärningsmannen?
Ja, det är ju det jag undrar.
Mina tankar om varför ingen lade fokus på GM är dock bara spekulationer. Hur man fungerar om man väl är på plats vet jag ej. Jag föreställer mig dock att GM måste ha haft visst bekymmer att ta sig ur hytten. Undvika att skära sig på glas och så vidare.
Jag vet utifrån andra liknande händelser att folk kan observera en GM och följa efter honom eller åtminstone lämna vittnesmål.
Hur lång tid tog det från att han kraschat till att han knallade därifrån? Låt säga 5-10 sekunder. Hur lång tid tar det att dra upp sin telefon och börja filma? Att ingen har filmat killen känns lite märkligt. Men visst, om folk fruktade för sina liv är det ju självklart att de skiter i det.
Rent personligen skulle jag dock inte direkt kanske dra slutsatsen att en terrorattack hade skett om jag kommit i en bil vid korsningen där han kraschade. Jag hade nog trott att det var en olycka. Om en lastbil kör av vägen på det sättet är det ju naturligt att anta att en olycka skett. Att i det läget då filma är helt naturligt för många ty sådana filmer köper kvällstidningarna.