2017-04-10, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Tänkte att han kanske hade en medbrottsling som parkerade i vägen så lastbilschauffören fick parkera längre bort.

Tror jag inte, lastbilschuffören stod väl i direkt anslutning till restaurangen där? Restaurang Caliente i hörnet Adolf Fredriks kyrkogata och Drottninggatan.
Citera
2017-04-10, 17:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Enligt uppgifter till SR Ekot så hade en vanlig personbil felaktigt parkerat i lastzonen där Spendrupschauffören egentligen skulle ha parkerat lastbilen. Därför fick han istället parkera en bra bit bort och det kan ha gjort det enklare för GM att sno lastbilen.

Stör mig grymt mycket på att folk parkerar sina egna bilar där de inte ska få parkeras.
Det kanske gjordes avsiktligt.
Citera
2017-04-10, 17:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Den belgiska kvinnan ska ha varit psykolog och genom yrket jobbat med asylsökande. Är det verkligen så fel att utöva sitt yrke? Du vet, det är ju inte alltid man har arbetsuppgifter som stämmer överens med den politiska åsikten.

Om jag inte läst fel så stod det att hon volontärarbetade (vid sidan om sitt ordinarie jobb) med asylsökanden. Därav min åsikt.
Citera
2017-04-10, 17:07
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Var skrev jag att lagen säger något annat? Jag är väl medveten om att det räknas in som förening men jag ville komma till att detta borde ha ändrats för längesen. I Norge är det förbjudet. Eftersom Sverige har förändrats till det sämre kan man inte ha lagar som tidigare gällt för Svenska folket.
Jag undanber mig svar från såna översittare som dig i framtiden.
Jaha, och vilken skillnad hade en sådan kriminalisering gjort i det här fallet menar du? Killen hade ju redan fått ett utvisningbeslut och skulle inte funnits i landet om polisen hade gjort sitt jobb.
Citera
2017-04-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ok men då är det alltså inte säkert att just detta fordon hade den funktionen eftersom du skriver" de fordon där rampen går att manövrera" väl ?
Vad fordonet hade för funktion vet vi inte. Vi vet inte om det fanns giltiga skäl till att nycklarna satt i (eller om så ens var fallet). Att utgå ifrån att föraren har begått något brott, brustit i policy eller är medskyldig går inte att säga i nuläget.
Citera
2017-04-10, 17:08
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tror jag inte, lastbilschuffören stod väl i direkt anslutning till restaurangen där? Restaurang Caliente i hörnet Adolf Fredriks kyrkogata och Drottninggatan.
Läste någonstans att leveransen var till American Burgers (typ) som ligger i närheten.
Citera
2017-04-10, 17:08
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Om jag inte läst fel så stod det att hon volontärarbetade (vid sidan om sitt ordinarie jobb) med asylsökanden. Därav min åsikt.

Och då förtjänar man att dö??
Citera
2017-04-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Någon postade nyligen denna länk; http://www.storstockholm.brand.se/aktuellt/en-brandmans-berättelse
hittar inte inlägget längre (vet ej om det städats bort eller om jag bara letar dåligt nu?).

Förstår inte detta, var det alltså en person som dog under lastbilen och låg kvar där ända till sent på kvällen eller vad?

Citat:
Trots att de klev på halv åtta så fortsätter de köra på till halv tolv på kvällen vilket är fantastiskt. Främst för flickan som fanns under lastbilen men också för att alla var medvetna om allvaret och de risker de tog. Det finns inte ord nog för vad de har gjort.

Måste vara 11 åringen ,, eller?
Inte har väl tösen överlevt resan under lastbilen.
Citera
2017-04-10, 17:09
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Ni som kan juridik, kommer GM endast åtalas för terrorbrott genom mord eller kommer han även åtalas för småsaker i sammanhanget som olovlig körning, stöld osv?
Småsaker som innefattas i gärningsbeskrivingen, typ vårdslöshet i trafik och liknande, kommer konsumeras av det grövre terrorbrottet. Andra småsaker, typ om han plankat på pendeltåget, brukar åklagaren skita i av praktiska och processekonomiska skäl.
Citera
2017-04-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag har en nyckel med fjärrkontroll till både lås och bagagelucka.

Fast min poäng var inte att den behövde ha en fjärrnyckel, däremot att det helt säkert finns system som fungerar även om lastbilens motor inte är igång ...
Du poängterade dåligt i så fall.
Tja om det helt säkert finns sådana system redan så är det konstigt att Sveriges åkeriföretag verkar vara helt ovetande om saken med tanke på vad de började babbla om igår.
Det vore ju då enklare för dem att kräva av sina medlemmar att de använder sig av de system som finns.
Citera
2017-04-10, 17:11
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Måste vara 11 åringen ,, eller?
Inte har väl tösen överlevt resan under lastbilen.

11 åringen var väl hon som låg itudelad på ett övergångsställe??
Citera
2017-04-10, 17:11
Medlem
kukflashs avatar
Kan någon förklara detta för mig?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6670428

Hur kunde föraren smita ifall dom vaktade förarhytten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in