2017-04-10, 13:48
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Vad är det för fel på svenskar?

Jo det kan jag tala om, man är "hjärntvättade med allt vad det innebär" sedan lång tid tillbaka.

De kan misshandla, våldta och mörda så många som möjligt men det ENDA som svensken bryr sig om: vem åker ut ur Let´s Dance?

Säger inte att detta är sorgligt, detta är tusen gånger värre.

Psykologiskt analys av denna hjärntvätt.

Aggressionshämning. Rädd för sin egen aggressivitet, så mycket att man förnekar den när den är rimlig t.om. Aggression ger svensken skuld.
För att motarbeta aggressionen och skulden tar man till
Reaktionsbildning. Man tycker synd om den som slår en och t.o.m. solidariserar sig med aggressorn. I detta fall galna muslimer som hatar svenskar.

Man ska vara snäll. Agression är fult m.a.o. Hämndkänslor är tabubelagda.

Läs Nietzsches moralfilosofi. Han säger bl a: En liten hämnd är bättre än ingen hämnd alls.
Citera
2017-04-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Psykologiskt analys av denna hjärntvätt.

Aggressionshämning. Rädd för sin egen aggressivitet, så mycket att man förnekar den när den är rimlig t.om. Aggression ger svensken skuld.
För att motarbeta aggressionen och skulden tar man till
Reaktionsbildning. Man tycker synd om den som slår en och t.o.m. solidariserar sig med aggressorn. I detta fall galna muslimer som hatar svenskar.

Man ska vara snäll. Agression är fult m.a.o. Hämndkänslor är tabubelagda.

Läs Nietzsches moralfilosofi. Han säger bl a: En liten hämnd är bättre än ingen hämnd alls.

Usch nu pratade du så svårt att jag med mitt enkla svenska sunda bondförnuft tappade allt redan efter ditt första ord "Aggressionshämning".
Citera
2017-04-10, 13:54
Medlem
dontblamecains avatar
Jag skulle vilja uppmana Sveriges tyckar-elit, artister och andra priviligierade, att slå upp Koranen och läsa innantill i stället för att efter varje IS-attentat stå och gråta över att det är dom “snälla” muslimerna som drabbas och att deras religion minsann är fredlig och kärleksfull. Enligt islams egen faktakälla, den heliga Koranen, råkar förhållandet vara det motsatta.
Citera
2017-04-10, 13:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Usch nu pratade du så svårt att jag med mitt enkla svenska sunda bondförnuft tappade allt redan efter ditt första ord "Aggressionshämning".

Ja, det var inte meningen att vara enkelt.
Men tror du förstår att det kan vara en god gärning att hämnas!
Citera
2017-04-10, 14:00
Medlem
ModerRotas avatar
Ett svepskäl för att kunna fira händelsen. Fy fan.
Citera
2017-04-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, det var inte meningen att vara enkelt.
Men tror du förstår att det kan vara en god gärning att hämnas!

Ja men eftersom jag är världens fredligaste person och hatar allt vad vapen heter, jag vägrar t.o.m. att ha någon sparbössa.
Citera
2017-04-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Värst vad du var trevlig då, bara ditt språk tyder ju på att det är du som är dum i huvudet.

Jag pratar inte om några flaggor som ligger vid blommor vad jag talar om är varför det inte syns en enda flagga där allt folk står dvs på torget, men visst kan du visa mig en bild på det så är jag villig att ändra mig en aning på den punkten, men faktum kvarstår om detta skulle vara en demo som visar att vi står upp för vårat land så skulle det ha kablats ut bilder till världen där man på ett klart och tydligt sätt ser att folk håller flaggor i händerna dvs ett blågult hav, det är för övrigt inte bara jag som reflekterat över detta finns många på olika medier som skrivit samma.

Sen kan man ju fråga sig om du verkligen har åldern inne för att vara på detta forum med tanke på ditt osedvanligt även för flashback barnsliga språk.

Enligt tvitter så blev de direkt påbedda att inte ta med sig svenska flaggor
Citera
2017-04-10, 14:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ja men eftersom jag är världens fredligaste person och hatar allt vad vapen heter, jag vägrar t.o.m. att ha någon sparbössa.
Då kanske du är en hederlig hjärntvättad svensk du med? Klurigt det där med sparbössa, men till slut så förstod jag.
Då känner väl du att du missade något om du inte var på Sergels torg också.
Citera
2017-04-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
För er som vill se "spektaklet" i efterhand: https://www.svtplay.se/video/13217428/svt-nyheter-extrasandningar/svt-nyheter-extra-manifestation-fran-sergels-torg-9-apr-14-00?start=auto&tab=senaste

Jag blir både ledsen och arg av att se hur de gör ett förbannat jävla jippo av attentatet.
Spola fram till de sista 10 min för att höra den där jävla fittrappen som inte har att göra på en sörjande manifestation. Sånt jävla provocerande skit. "Upp med händerna för folk i Syrien". Kanske inte läge att ta upp det just där
Man ser verkligen vad de får kämpa för att få med sig publiken de sista två minutrarna, vilket nästan får ses som ett friskhetstecken när man ser några i publiken som ser ut att undra vad i helvete som försiggår.

Ja borde man inte kunna polisanmäla arrangörerna för någon form av bedrägligt beteende el nåt; de ansökte om tillstånd för en manifestation för att hedra offren men det bidde (vilket givetvis var syftet) ett spektakelreklamjippo för att öppna hjärtan och gränser..
Och vad värre var/är att denna fokusförflyttning nog även gav tänkt resultat; tex en ung svensk kvinna får frågan om hur det känns att ha varit med där och hennes första kommentar blir ung: Ja man tänker på alla som har det svårt, man tänker på Syrien..
TV 4 reportern på plats summerar på ett lika poetiskt som (omedvetet) tragiskt vis hur väl det hela har avlöpt: 'Plötsligt är det solsken och alla vill krama varann.'
Citera
2017-04-10, 15:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
En mäktig manifestation vilket visar vilken "den tysta majoriteten" av svenskarna är. En del bra musik och gripande att gå längst Drottninggatan och se alla minnesplatser över de mördade.

https://www.youtube.com/watch?v=DKpLZS4Kcbk

https://www.youtube.com/watch?v=OXMhau6jIjE
Citera
2017-04-10, 15:33
Medlem
HeroesSilencios avatar
Såg bara ett torg med människor som hade dåligt samvete efter att ha valt nuvarande politiker som är grunden till det som hände! Patetiskt att försöka tvätta sitt samvete på det viset
Citera
2017-04-10, 15:40
Medlem
mau5s avatar
Hittar ingenting om "Finess" framträdande på youtube, svt, tv4, etc.

Hela hans framträdande var så pinsamt att jag var tvungen att se det igen. Någon som har länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in