2017-04-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fingret symboliserar tawhid, tron på en Gud. Den här symbolen fanns långt före IS försökte göra den till sin.

"nazihälsningen" kommer ursprungligen från Romartiden. Tycker du att det är ok att "heila" också?
Citera
2017-04-10, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelados
Är du dum i huvudet? Har du ens tittat på bilder? Det ligger en hel drös med flaggor jämte en massa blommor. Den enda som möjligtvis behöver läggas in på psyket är nog du.

Men vad faan har sthlm:arna ställt upp med???!!. - Nån jöns i ekots direktsändning som sa att han köpt en familjepizza och lagt upp till sina facebookvänner!!

På hipsterföretaget Booli.com hade dom avbrutit champagneskålandet (för att dom lyckats uppnå säljmålen) och i stället gått ner med vatten i gamla Petflaskor vid entre´n.

Sen var det inte så jävla mycket mer. Ja polisen lyckades fixa avspärrningarna någorlunda.

Hela detta FI/vänterspektakel var en fetsmäll i ansiktet på de anhöriga. Kommunister som gnider in sig i deras blod för att vinna politiska poänger.

Spyr i min mun när jag tänkter på hur jävla sjukt det är.
Senast redigerad av victortich 2017-04-10 kl. 11:52.
Citera
2017-04-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Jag är benägen att hålla med.
För om hela Sverige säger ifrån och hela Sverige stöttar och vad det nu var sår statsminister rabblade upp.
Så undrar jag över ett par saker, den första är varför utlyste inte statsministern landssorg måste det nödvändigtvis vara 100-tals som har dött då, räcker det inte med en attack på det öppna samhället och på demokratin som det så vackert heter?

Men det jag undrar mest över när jag ser bilder från detta spektakel är- VAR är flaggorna?
Det borde ha varit minst ett hundratal med tanke på hur många som var där, men inte en enda syns åtminstone inte så att man lägger märke till det.
Är det verkligen så illa att man en dag som denna har förbjudit folk att ha flagga för att den kan anses vara stötande på ett rasistiskt vis? För någon annan anledning till att den är frånvarande kan jag inte se att det finns, tvärtom så borde det vara ett blågult hav av flaggor på bilder som kablas ut till omvärlden och terroristerna, det om något skulle visa att vi står upp för vårt land och att vi inte tänker låta oss skrämmas.

Är det så illa att fanan faktiskt togs bort för att någon kan tycka att det är stötande och känna sig utanför, ja då kan vi lika gärna lägga ner landet direkt och överlämna oss till IS. Framförallt kan vi lägga ner prat om att landet är enat och att alla står upp, för ett land som inte vågar visa sin fana är inte ett land, i vartfall inte ett land som står upp när det attackeras. Skamligt.

Och talen sedan måste man plötsligt tacka allt och alla för att de som ska göra sitt jobb faktiskt gör det i ett sådant här läge, det går att berömma de som såg till att lindra skadorna och de som skyddade oss i andra ordalag än att stå och ropa tack som att det var en engångsföreteelse att de gjorde sitt jobb. Ska man nödvändigt använda tack så vore det lämpligare att ha sagt tack för att ni finns- alltid, det räcker så.
Jag läste nånstans att Svenska flaggor var förbjudna för de kunde verka stötande på vissa minoritetsgrupper. Är det sant så är det en skandal utan like! Så nu ska det stackars svenska folket även skämmas över sin flagga och att de är svenskar!
Det är kanske bara en tidsfråga innan det blir förbjudet att vara svensk i detta landet!
Citera
2017-04-10, 11:53
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
En annan historia indeed, men vad tycker din syster om det här?

Sorry for off-topic.

det brukar dimpa ner lite sms från en "vanlig dag i en vanlig svensk högstadieskola med en majoritet utav utländska elever" till mig. Jag baxnar. De pratar på arabiska om henne och så frågade hon en "informant" (en snäll och duktig muslimsk tjej i klassen såklart) och denna tjej skämdes och sa "det var väldigt fula saker som man aldrig ska säga till en vuxen." Slut på offtopic men du kan ju själv tänka dig vad hon tycker.
Citera
2017-04-10, 11:57
Medlem
Kan svenskar kvinnor inte koppla ihop att ingen muslim fördömer dådet? Finns inte en enda muslimsk man eller kvinna med en blomma i handen.

Svenskar överlag håller fortfarande på med detta tjafs om att alla muslimer inte är farliga. Jo.

Alla muslimer är mördare då de är anhängare av en folkmördarideologi.

Varför förstår inte ni det?

Främst kvinnor. Jag har förstått att ni är reaktionärer som saknar eget tänk och egna slutsatser men nån måtta får det vara.
Citera
2017-04-10, 12:01
Medlem
Nog för hur illa det ser ut när vi ser manifestationen, men tänk hur sjukt det ser ut utomlands. Det måste se ut som en gatufest där vi firar det som hänt.
Citera
2017-04-10, 12:10
Medlem
Kan ens gammelvänstern skriva under på denna nya vänster-ideologi som vuxit fram likt ogräs i våra "utanförskapsområden" ?
Citera
2017-04-10, 12:12
Medlem
Satt i skolan idag, såklart nämndes manifestationen. Hur fint det var och så mycket kärlek och hur viktigt det är att vara tillsammans,sprida kärlek och det ska i te påverka vårt liv. Hörde från personen som var där att några muslimer stog där med skylten med en text... nåt typ av " vi muslimer sörjer också". Men jag trodde det skulle vara opolitisk och inga skyltar? Utomlands är folk nog chockade.
Citera
2017-04-10, 12:14
Medlem
micro113s avatar
Till skillnad från jippot är dagens program värdigt och lugnt.
Citera
2017-04-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Nog för hur illa det ser ut när vi ser manifestationen, men tänk hur sjukt det ser ut utomlands. Det måste se ut som en gatufest där vi firar det som hänt.

Ja, men det är ju precis vad skrikvänstern gör. Inget konstigt med det, i sig. Det konstiga är att de lyckats få med svenssons i eländet.
Citera
2017-04-10, 12:17
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Kan svenskar kvinnor inte koppla ihop att ingen muslim fördömer dådet? Finns inte en enda muslimsk man eller kvinna med en blomma i handen.

Svenskar överlag håller fortfarande på med detta tjafs om att alla muslimer inte är farliga. Jo.

Alla muslimer är mördare då de är anhängare av en folkmördarideologi.

Varför förstår inte ni det?

Främst kvinnor. Jag har förstått att ni är reaktionärer som saknar eget tänk och egna slutsatser men nån måtta får det vara.
Jojo, men för "Ulla-Britt" i Farsta är det tydligen för mycket begärt att inse omöjligheten i att kombinera ett sekulärt samhälle med en stor population icke konformativa muslimer, och förövrigt så är ju inte direkt "Ulla-Britt" ensam i att inte förstå det, och det är väl just därför många "Ulla-Brittor" av BÅDA könen, dyker upp på liknande "manifestationer".
Citera
2017-04-10, 12:19
Medlem
Bajsolle1s avatar
Det var inte alls som Media säger ( fake news ) tiotusentals 20-30 tusen på Sergelstorg det var kanske prick 10.000 mestadels det vanliga gardet ur Gatuvänstern "Tårtkvinnan" & Co gamla utkommenderade Batikhäxor från PRO och andra Politiska invandrings slappa Org. nära Social Akrobatin kyrko och andra godhets organisationer Frälsis m.fl , Gråtande små F! tjejor i rosafärgade frisyrer , Kultur & HBTQ folk samt Bus-Kommunister från AFA / Rättvisepartiets Linje 17,18 Nätverk samt som vanligt inne i City övervägande massa babbar. Med andra ord inte särskilt mycket folk för att vara i en Miljonstad -1% kanske . - Vanliga knegare fanns det faktiskt inte särskilt många , Däremot såg jag massor med Zigenare och s.k Gatubarn och andra här Illegala parasiter !
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-04-10 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in