2017-04-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
Förhoppningsvis avskaffas ASYL-rätten i sin nuvarande form...Permanenta uppehållstillstånd förbjuds...Kan övervägas efter 10 år här. ( Om de har anpassat sig). Kan ej söka svenskt medborgarskap med tillfälligt uppehållstillstånd. Stenkastargängen måste identifieras och deras familjer informeras om att händer det en gång till åker hela familjen ut. Skjutningar/våldtäkt av ej Svenska medborgare = automatisk utvisningsbeslut. Socialbidragsnormer /barnbidrag mm för asyl-sökanden bör ligga på max halva vanliga nivån för att inte locka fler lycksökare.( vilket skulle se till att de skaffar jobb).Vid avslag av ansökan hämtas vederbörande samtidigt som denne delges beslutet.. Bötfäll tiggarna som nu åker gratis på kommunala färdmedel medans svenskarna bötfälls för att inte betalt biljett. ( Eller det bästa egentligen, Swexit, gå ur EU, problemet löst). Inför riktiga gränskontroller. Riksdagen bör slå fast att muslimer hjälps bäst i/av muslimska länder där de har en chans att anpassa sig. Kristendomen skall slås fast som statsreligion och får ej utmanas.

Mycket bra lösningar. Tyvärr är dessa sånt som borde ha varit infört för längesedan. Men vårat äckliga mångkulturella samhälle som inte fungerar för fem öre motsätter en del av dessa punkter.
Vem fan var det som införde eller sade att vi ska va ett mångkultursamhälle från början? Har länge funderat på vem fan det var som bestämde detta? Alla med iq över 50 fattar väl att det inte går att ha mångkultur med Islam.
Citera
2017-04-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Naiv? Inte ett uns. Tror ordet du söker är pragmatisk.

Sorgligt många lågutbildade-Livets Hårda Skola-WT härinne som låter känslorna styra, det skrikgråts och konspireras om vartannat.
Det stickas offerkoftor i rykande fart och foliehattarna sitter stadigt på dessa tunnhåriga huvuden.
Tangentborden ryker medan flottiga fingrar ivrigt särskriver nonsens, och i det verkliga livet är ni högst sannolikt små rädda möss. Tragikomik i dess sanna anda.

Är det verkligen så svårt att få ihop verkligheten (vilken jag beskrev tydligt och enkelt i mitt första inlägg i tråden)?
Logik kommer man långt med.

Lova 33...jag kan nämna för dig att jag är högutbildad med universitetsexamen på en av de mest prestigefyllda linjerna, sysslar med privat investeringar på heltid och bor i innercity i Stockholm och jag säger igen DU ÄR OTROLIGT NAIV MEN TYVÄRR INTE ENSAM
Citera
2017-04-10, 15:48
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Lova 33...jag kan nämna för dig att jag är högutbildad med universitetsexamen på en av de mest prestigefyllda linjerna, sysslar med privat investeringar på heltid och bor i innercity i Stockholm och jag säger igen DU ÄR OTROLIGT NAIV MEN TYVÄRR INTE ENSAM

Hur gick du igenom allt det där med din meningstruktur? Najs.

OnT, SD lär öka. Något SD hade gjort även utan dådet, då det har varit oroligt med invandringspolitiken sedan förra valet. Men såklart "gynnar" detta SD. Jag blir inte förvånad om de blir det största partiet, ska bli intressant att se vilka som kommer "samarbeta" mer med SD.
Citera
2017-04-10, 15:51
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Själv anser jag mig vara både logisk, realistisk och välpåläst i frågan.

Visst, men du har seriösa problem med självinsikt, stringens och personliga pronomen.

Citat:
Min ståndpunkt ser ut så här:
Ja, vi ska hjälpa människor i nöd så långt det är möjligt.

Vem är vi...?

Är vi ett klent intellekts ursäkt för att inte själv behöva göra ett skit? Retorisk fråga som du inte behöver svara på. Om inte, så kan du väl specificera vad så långt det är möjligt innebär för din del just nu. Jag misstänker att du inte befinner sig vid armodets frontlinje utan i trygghet omgiven av materiellt överflöd. Idiot och hycklare.

Citat:
Att vi förlorar endel kostnadsmässigt, såsom ekonomiskt och offrade människoliv är försvarsbart till en viss gräns. Självklart önskar man som medmänniska att ingen oskyldig ska fara illa på något vis, men nu är jag realistisk vilket innebär att jag ställer allt i perspektiv.

Vem är vi...?
Du är villig att offra andra medmänniskors liv för slippa konfrontera ditt dåliga samvete över att du inte bryr dig eller lyfter ett finger för andra.

Citat:
Vi räddar fler (många fler) människoliv än vi förlorar, framförallt barn som alltid är oskyldiga under alla omständigheter.
De som flyr förlorar ofattbart mycket mer än någon annan, dels i krig, dels i flykt (människoliv, hem, trygghet osv).

Vem är vi...? Varför talar du bara om vad andra ska göra?
Ett av offren var en 11-årig flicka, förövaren var en vuxen man utan asylskäl. Har du aldrig rätt?

Citat:
Självklart skulle jag må sjukt dåligt om någon av mina nära och kära råkade illa ut pga vårt öppna samhälle. Men samtidigt är jag realistisk och logisk, det går inte att skydda sig mot någonting och risken att drabbas av terrorism är otroligt låg jämfört med hur många liv vi räddar.

Klartext: jag vet att det medför en stor kostnad, men den drabbar sannolikt inte mig.

Citat:
Tänk logiskt och realistiskt. Sluta genast att hjälpa terroristerna med deras plan: att sprida rädsla, hat samt splittra.

Idiot.
Citera
2017-04-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y

OnT, SD lär öka. Något SD hade gjort även utan dådet, då det har varit oroligt med invandringspolitiken sedan förra valet. Men såklart "gynnar" detta SD. Jag blir inte förvånad om de blir det största partiet, ska bli intressant att se vilka som kommer "samarbeta" mer med SD.

Tvärtom! SD kan aldrig handla mot Sveriges långsiktiga intressen. Vare sig man vill acceptera det eller ej, är Sverige i behov av invandrare.
Den här händelsen, oavsett vem som ligger bakom det, är ej ett religiöst krig. Jag tror tvärtom, nämligen att denna händelse har mer med SDs politik och attityd att göra än någon annans. Det är nu slut på Åkessons logik, nu förstår människorna själva att BS om IS inte alltid går att koppla till allt som händer.
En del saker som händer i Sverige är faktiskt resultatet av en fientlig inställning till främlingar som genererar en subtil aggression. Sveriges SÄPO är jätte dåliga, tyvärr ser man det tydligt i deras uttalanden. Helt värdelösa och verkligen låsta på att titta på andra nationers tillvägagångssätt. Man har inte utvecklat något utifrån svenska förhållanden.
Citera
2017-04-10, 16:36
Medlem
Drömmer jag nu eller har Aftonbladet utdrag ur IS-propaganda uppe på förstasidan som handlar om varför kräket gick till attack?

Vilka jävla idioter.
Citera
2017-04-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Tvärtom! SD kan aldrig handla mot Sveriges långsiktiga intressen. Vare sig man vill acceptera det eller ej, är Sverige i behov av invandrare.
Den här händelsen, oavsett vem som ligger bakom det, är ej ett religiöst krig. Jag tror tvärtom, nämligen att denna händelse har mer med SDs politik och attityd att göra än någon annans. Det är nu slut på Åkessons logik, nu förstår människorna själva att BS om IS inte alltid går att koppla till allt som händer.
En del saker som händer i Sverige är faktiskt resultatet av en fientlig inställning till främlingar som genererar en subtil aggression. Sveriges SÄPO är jätte dåliga, tyvärr ser man det tydligt i deras uttalanden. Helt värdelösa och verkligen låsta på att titta på andra nationers tillvägagångssätt. Man har inte utvecklat något utifrån svenska förhållanden.

Du pratar om Sveriges långsiktiga intressen, Vad är det då? VEM bestämmer det?
Att det här har mer med SD's politik och attityd att göra? Det är ju du som tycker det. Du är ju för multikulturellt samhälle, med en religion som Islam så går inte det. Om du ens har koll på vad den står för generellt. Du bör upplysa dig om vad som står i koranen.

Nä rent patetiskt från din sida tycker jag personligen.
Senast redigerad av bobaf3tt 2017-04-10 kl. 16:57.
Citera
2017-04-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y

oj oj oj haka upp sig på meningsuppbyggnader på detta forum !!!!
Citera
2017-04-10, 17:36
Medlem
Rädslan hos svenskar att bli klassade som rasister kommer alltid att dominera över logiken att INTE ta emot personer från kulturer som inte går att kombinera med vår egen västerländska kultur. Det här dådet kommer inte förändra ett skit på sikt.
Citera
2017-04-10, 18:04
Medlem
Badios avatar
Som många redan sagt så är det ju reglerna som tillämpas nu som måste ändras, polisen sitter ju i en rävsax. Det är kört:
Citat:
Just nu har polisen cirka 18 000 öppna verkställighetsärenden från Migrationsverket. I två tredjedelar av alla fall där polisen ska verkställa utvisningar har personen avvikit.

De största utmaningarna med verkställigheterna är att personernas identiteter inte alltid är fastställda, att alla länder inte vill ta emot sina medborgare om de inte återvänder frivilligt och att många personer avviker när de fått avslag på asylansökan.

Varför kan inte polisen eftersöka fler personer som har avvikit??
– Det är juridik som reglerar hur vi får eftersöka personer. Vi arbetar med inre utlänningskontroller, men där finns det begränsningar i hur polisen får genomföra såna kontroller. Vi får inte kontrollera vem som helst hur som helst, säger Patrik Engström.

I fallet med personen som misstänks för terrorbrottet i Stockholm, varför lyckades inte polisen utvisa honom?
– Personen fanns inte på den adress han hade uppgivit och det fanns ingenting i våra system om att han skulle vara en farlig person.Verkställigheter med tvång till Uzbekistan sker dessutom endast i begränsad omfattning och med stor restriktivitet. Huvudregeln är att endast frivilliga utresor, utan eskort och utan myndighetskontakt kan genomföras, säger Patrik Engström.
https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/April/Darfor-ar-det-svart-att-utvisa-personer/
Citera
2017-04-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Du pratar om Sveriges långsiktiga intressen, Vad är det då? VEM bestämmer det?
Att det här har mer med SD's politik och attityd att göra? Det är ju du som tycker det. Du är ju för multikulturellt samhälle, med en religion som Islam så går inte det. Om du ens har koll på vad den står för generellt. Du bör upplysa dig om vad som står i koranen.

Nä rent patetiskt från din sida tycker jag personligen.

Faktorer som avgör sånt har i varje fall inte Åkessons barndomsminnen från sandlådan att göra. Sverige är ett land med en gammal generation som snart dör ut. Den nya generationen "svenska" utsikter ser ut som ett kulturellt självmord år 2030-50.Förstår du inte eller vill du inte förstå? Sverige har inte den kompetens du föreställer dig om du bara tänker på blonda personer bakom skrivbord..Allt du ser som rankar Sverige som "världens bästa" såsom inom medicin och annat är "inköpta" arbetskrafter.
Åkesson bestämmer inte oavsett om han får fler röster eller ej. Du tror allt beslutas i Sveriges riksdag, nej, så är det inte.

Så, akta så att ni inte begår samma misstag som ni begick under Palme-utredningen, nämligen att plocka upp fyllon på stan och skylla allt på en person. Många gånger i historien har Sverige bevisat ha denna kulturella handikapp, nämligen en strävan efter att vilja ha en kollektiv bestraffning. Upprätthålla en säkerhet som främst baseras på stigmatiseringar. Men jag väntar fortfarande på material som bevisar att detta har något med IS att göra såsom man spikade första dagen.
Citera
2017-04-10, 18:10
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Bostadsbolagen i miljonprogammet har stor del av skulden att 10 000-tals illegala immigranter flyter omkring i samhället. Man satsar inte på kontrollanter som kan åka omkring och avslöja 2:-, 3:- och 4:-handsboenden.
Det ligger i både i hyresvärdars och legala hyresgästers intressen att få bort både olagliga boenden och såna som genom att missbruka regelverket kan leva gott på enbart detta.
I längden betalar sig kontroller och avhysningar. Boendemiljön förbättras och slitage minskar.

Ygemans 100 nya förvaringsplatser för de som vägrar lämna Sverige trots slutliga avslag förslår dock inte långt.

Mycket bra analys. Det där är frontlinjen i hela problemet kan man säga och fronten har fallit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in