2017-04-10, 15:12
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Varför jagade inte den skärpta Santiago Cueva efter gärningsmannen?
Han såg honom aldrig sa han i dag i morgonsoffan
Citera
2017-04-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Hur kan man vara en sån sopa att man bara lyckas döda 4 människor och en hund på fucking Drottninggatan en fredageftermiddag...?
Helt obegripligt. Otroligt många måste ha kunnat rädda sig undan för att de kunde rusa in i butiker. Vid Nice-attentatet hade ju folk inte någonstans att fly undan på samma sätt, han kunde fortsätta köra efter.

Eller andra teorier? Dumt att sitta och bränna sig på en påse kemikalier i förarhytten också. Helt klart inte den skarpaste kniven i lådan.

Drottninggatan har betongsuggor, bänkar och annat som lyckligtvis försvårar framfarten och gör att folk kan komma undan. GM körde på ett antal hinder, släpade betongsuggor framför bilen och kraschade tämligen våldsamt in i Åhléns. Att han ens var i stånd att ta sig ur hytten är remarkabelt och att han fumlade med aceton i hytten och lyckades tända eld på sig själv är inte konstigt i sammanhanget.
Övergångsställena är ju tyvärr platser där folk har uppmärksamheten på bilvägen och inte gågatan. Man förväntar sig inte att bli överkörd av ett fordon som kommer bakifrån när man går över en väg.
Citera
2017-04-10, 15:16
Medlem
Expressen terroristen chattade efter dådet vad heter sidan ?
Citera
2017-04-10, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Vad menar du? Barn i förskoleåldern förstår att terroristers mål inte primärt är att ha ihjäl fyra oturliga fredagsflanörer, utan att injaga skräck och fruktan i så många som möjligt som INTE var på platsen. Detta mål blir naturligtvis i ökande grad uppfyllt ju fler som ser bilder från dådet och desto vidrigare bilderna i fråga är.

Lucas49 (tror jag det var) skrev "läckta bilder är att gå terrorn till mötes". Det betyder i min värld att läckta bilder gagnar terroristerna. Det gagnar snarare folket som kanske (men fan vet) vaknar och lär sig något så att de någon gång undviker att bli offer. Att dölja bilderna i Sverige skyddar 7-klövern och dess medlöpare som inte i lika hög utsträckning behöver stå till svars för det ständigt överhängande hot mot livet som de fullt medvetna om vad de gjort har importerat.
Citera
2017-04-10, 15:18
Medlem
Marodants avatar
Ni som kan juridik, kommer GM endast åtalas för terrorbrott genom mord eller kommer han även åtalas för småsaker i sammanhanget som olovlig körning, stöld osv?
Citera
2017-04-10, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han HADE ju inte tänkt krascha in i Åhlens utan fortsätta en bra bit till. Han fick tydligen problem med styrningen då han kört på något innan.

Gissningsvis så fimpade han styrningen på det sista lejonet på Drottninggatan vid korsningen.

Bild på lastbilen i fronten, vänster hjul --> https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration13.jpg

Och här ligger lejonet bredvid den svarta volvon som troligtvis fimpade styrningen på lastbilen. --> https://www.gangrapesweden.com/stockholm/swedishmigration65.jpg
Citera
2017-04-10, 15:20
Avslutad
Har det nämnts vilken tunnelbana han tar sig till efter attacken? Finns blodspår från rulltrappan till mitten på perrongen på linjen Mörby/Ropsten. Blodspåren slutar med några större droppar i ett hörn vid hissarna.
Citera
2017-04-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Expressen terroristen chattade efter dådet vad heter sidan ?

Chatt via någon app i mobilen --> https://x.cdn-expressen.se/images/ed/1a/ed1a99c4868e4c15962fd636ac095de6/680.jpg
Citera
2017-04-10, 15:22
Medlem
calle555s avatar
Campus Manillas rektor, Maija Möller Grimakova, har intervjuats i DN.

Rektorn om 11-åriga offret: En fin elev

PS

Gränsfall om det hör till ämnet, men då det rått viss förvirring kring vilken skola det rör sig kanske det kan få vara kvar?
Citera
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodant
Ni som kan juridik, kommer GM endast åtalas för terrorbrott genom mord eller kommer han även åtalas för småsaker i sammanhanget som olovlig körning, stöld osv?

I praktiken har han ju gjort sig skyldig till flera brott. Så ja han borde dömas för det också.....till offentlig halshuggning....hade jag hoppats på.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBIugglan
Har det nämnts vilken tunnelbana han tar sig till efter attacken? Finns blodspår från rulltrappan till mitten på perrongen på linjen Mörby/Ropsten. Blodspåren slutar med några större droppar i ett hörn vid hissarna.

Han blödde ända till Märsta.
Vad jag förstod så drog han ner till T-centralens t-bana. Tåget gick precis, så han sprang till Norra Bantorget och åkte med Arlanda Express (fast är inte säker på om det är verifierat). Men enligt vittnen som följde honom så har han blött ganska rejält ända fram till slutmål. Men jag var inte där så jag kan inte garantera att jag har rätt. Bara vad jag läst om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Chatt via någon app i mobilen --> https://x.cdn-expressen.se/images/ed/1a/ed1a99c4868e4c15962fd636ac095de6/680.jpg

Översättning någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in